Family reunion

Svar till någon som frågade anonymt vilken Harry Potter-bok det är vi läser, så är det den sista; Harry Potter and the Deathly Hallows.

 Well, igår var det en släktträff att gå på, och det är klart man ställer upp. Det var i Washington Park i Neenah. (Jag säger då det, Wisconsin har en hel del udda namn på sina städer. Neenah, Oshkosh, Kaukauna, Wausaukee, Milwaukee? Oconto? (; ) Det var inte så att vi var ute i en park eller så, utan de hade hyrt en lokal där vi alla samlades. Det började kl. 13 och då började vi äta. Det var knytkalas, så alla tog med sig något att äta. Vi tog med oss en goood choklaskaka med glasyr på. Och tur för oss, så blev det över så vi fivk ta hem. Jag skulle gissa att vi äter upp det ikväll. Det fanns massor med god mat! Och särskilt många god efterrätter, mahaha. Jag kommer bli såå tjock under det här året. Men anyway, det var kul att träffa tjocka släkten. Många gammla kom fram och var nyfikna på mig och var jag kom ifrån. Och åter igen så har jag fått höra flera gånger om hur bra jag är på engelska. Det är riktigt kul! Alla säger liksom att man inte hör att jag kommer från ett annat land. En kvinna sa t.ex. att jag inte pratade annorlunda än Ariel, min värdsyster. Sånt gör mig glaaad. Men vissa vågade inte riktigt komma fram och prata utan frågade hellre någon annan om vem jag var. För jag hörde flera gånger ord som "Sweden", och "exchange student". Men jag ville inte riktigt vända migom och titta på dem, utan log bara och fortsatte prata med folk som faktiskt vågade komma fram.
När vi hade ätit och pratat så drog mina systrar och deras kusin Laura (hon är lite yngre än Guinna) med mig ut till en stor lekplats. Tydligen så är släktträffen alltid på samma ställe så därför har de en tradition att alltid leka samma lek. Det var rätt kul ändå, men de blev VARMT. Det var nämligen lite regnigt och grått på morgonen och jag räknade inte med någon sol alls, därför tog jag jeans. Big mistake. Det blev verkligen galet varmt, även Ariel kalgade på värmen och hon hade shorts och t-shirt! (hehe, Sverige t-shirten som jag gåv henne faktiskt). När vi blev lite för varma så drog vi oss inåt igen och tog lite att dricka. Vi satte oss och pratade med lite fler människor och var sociala. Sedan när klockan var strax innan 17 så började alla plocka ihop och det hela avslutades. Då bestämde vi oss för att åka och shoppa på ett köpcentrum i staden Appleville en bit därifrån. Laura följde med oss, och väl där så gick mom, Selena, Guinna, Laura och jag till Aéropostale medan Ariel och Tria gick till Target för att köpa något inför skolan. Det slutade med att jag köpte två t-shirtar. Det var ganska behövligt, för jag tog inte med mig särskilt många t-shirtar hit. Och dessutom är det roligare att köpa kläder här än att ta med sig.
På vägen hem så skulle vi lämna Laura hos hennes mormor och morfar, de var med på släktträffen tidigare. Och då blev vi inbjudna på lite räster från tidigare på dagen. Det var itne fy skam säger jag. Maten är good här. Men jag äter mer onyttigt än vad jag gjorde hemma. Det är en sak som är säker.

Jag pratade med Selena härom dagen, och jag frågade hur det är med graduation för utbytesstudenter här egentligen. Och hon sa att jag blir senior och får ta del av alla fördelar som hör till det. Jag får även vara med i själva graduation ceremony i slutet av året, men det är ingen riktig graduation. Jag får ett diplom och allt sånt, men på något sätt så är det inte det riktigt riktiga. Om man säger så. Det känns sjukt kul ändå. :)

Jag är amerikaaaaan, typ. I morse åt jag i alla fall mina första riktiga amerikanska pannkakor. Med sirap och allting! Det var verkligen jättegott. De var tjocka och härliga, precis som det ska vara. Mmmmm.....




Angelina och jag alldeles nyss. Sötnos. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Sounds great! Och riktiga amerikanska pannkakor är verkligen goda. Måste typ köpa sån pancake syrup så jag kan göra the real deal hemma. Hehe.

2009-08-09 @ 23:07:15
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Kul att Du kan språket alltså.... Det löser sig väl med maten Du skall ju springa...? Fortfarande väldigt rolig med Din nya familj. kramar mamma.

Tack för samtalet igår!

2009-08-10 @ 10:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0