Visst saknar man a, a, o.

Ar alla redo for ett super duper langt inlagg? Harligt!
Just nu sitter jag hos min vardfamilj, jattesnalla verkligen! Vi har inte fixat internet till min dator an sa jag lanar Ariel's. Det ar tydligen nagot losenord som de inte hittar, som man maste ha.
Anyways, jag fortsatter dar jag slutade forra gangen.
Efter lunch sa samlades alla i sina klasser i sina respektive high schools. Och alla fran Kennedy High School samlades i Dole auditorium. Inte for att det sager er sa mycket, men i alla fall. Dar blev det forst ett himla signerande av t-shirts innan det blev dax for lite tal fran vara larare. Seriost, sa himla bra de har varit. Sedan gjorde vi den dar leken ni vet nar man ska transportera en apelsin fran ena sidan av ett led till den andra, utan att anvanda handerna. Alltsa sa anvander man endast hakor. Ja, ni fattar vad jag menar. Varan klass forlorade hart. Vi var asdaliga ratt ut sagt. Hehehe. Vi gav ocksa Kristen vara presenter. En t-shirt som vi alla hade signerat och en Ben & Jerry's glass. Hon blev hur glad som helst. Kommer sakna henne. Men men, sedan var det dags for graduation. Ja, vi fick diplom och grejer. Jag har massa bilder som jag vill visa, ska gora det sa fort jag far internet pa min dator. Efter det sa var det bara att ga till rummet och packa fardigt allt innan middagen. Lite sorgligt, den sista maltiden liksom. Efter det sa gick vi ner med vara vaskor till ishallen, det var ingen is dar sjalvklart, och alla skulle lamna sina vaskor dar. Jag ringde min vardfamilj! Det var jattekul att prata med dem, pratede med Sue, Ariel, och Tria. Lite pinsam tystnad fanns det val, men vad kan man forvanta sig. Vid kl. 8 (tror jag) sa var det dags for dans. Det var kul, men den slog definitivt inte den forsta som vi hade. Aterigen sa spelade de Boten Anna och alla skaninaver blev som tokiga. Harliga tider! Vid kanske 21.15 sa blev alla ombedda att ga ut till fotbollsplanen som fanns utanfor. Dar skot de upp massa raketer, jattefina verkligen. Men nar de hade hallt pa i 20 min sa borjad eman bli lite trott, haha. De skot upp raketer i narmre 30 min. Inte illa, hah? :P Vid 22 sa gick jag och Sofia och tog en dusch. Om vi skulle se trotta ut nar vi traffade vara vardfamiljer sa kunde vi ju i alla fall lukta gott. Det var ett smart drag att ga tidigare, for vid 22.30 sa ville ju alla duscha. Hehe, da var vi redan klara. ^^ Vid 23.10 sa skulle alla samlas nere i ishallen dar vi hade lamnat varat bagage. Dar var vi tvungna att stanna och vanta pa den buss som vi skulle aka med till flygplatsen. Jag hade tur, min buss gick 00.45. Vissa var tvungna att sitta och vanta till 03.30. Inte sa himla kul. Nar jag sa hejda till Fey, min larare, sa sa han att jag verkligen pratade bra engelska och att jag nastan inte ahde nagon brytnign alls. Riktigt kul att hora! Det var mycket kanslosamt att saga hejda till alla, men vissa vet jag att jag komemr traffa igen. Sa det sa. De som kanner mig vet att jag inte grater sa himla latt, men det gick inte att halla tillbaka. Fast det var fler som grat betydligt mer an vad jag gjorde. Det tog tre timmar in till flygplatsen och jag tror att jag sov en stund i alla fall. Val pa flygplatsen sa var det hur lang ko som helst nar vi skulle checka in vara vaskor. Och nar vi till slut kom forbi sa var kon till sakerhetskontrollen hur lang som helst. Det var verkligen pa gransen att vi inte missade planet. Jag har aldrig sett nagot sa stort som flygplatsen i Chicago. OMFG, den var oandlig! Vi som akte fran camp som i alla fall fram till att det var nagra som skulle at samma hall, sa jag, Sofia, Anna och Leo foljdes at. Vi stannade till vid ett Starbucks och kopte lite. Jag kopte en vaniljlatte och en yoghurt med farska bar. Yummie! Seriost, den flygplatsen var sa stor att det tog oss typ 40 min att ga till varan gate. :P Under tiden vi gick dar sa pratade vi lite om vart vi skulle. Och guess what! Leo skulle till Oconto han med! Hur liten ar varlden egentligen?! Jag menar, vi pratade ju lite pa camp och sa och sa ska vi till samma lilla stad! Helt otroligt. Men jag visste att det skulle ga en tysk kille pa min skola, jo men tjena. Val pa planet sa var jag super nervos. Men nar jag var kom ut sa stod de dar med en orange skylt som det stod "Welcome Linnea" pa. Jategulligt. :) Sedan fick jag prata med Ann och Tom, mina IEC. Verkar ocksa hur snall som helst. Vi hamtade mitt bagage och tog a family picture. Hihi. Pa vagen hem sa skulle vi stanna till och kopa nagot for de graduation parties som vi skulle pa sen. Inne i mataffaren sa kopte vi muffins. Det ar tydligen en grej som de brukar gora nar de handlar, att de kopar varsin muffins. Det blev blabar  for mig. Mmm, den var sa nybakt att den fortfarande var varm. Vi korde hem,  och tydligen sa bor jag lite utanfor lilla Oconto. Huset att mysigt, med helteckningsmatta, precis som i alla amerikanska hus. Hehe. Vi samlade ihop oss och sa akte vi till det forta graduation partyt. Det var Breanna som firades, traffade lite trevliga manniksor, inga som skulle bli seniors nu i host dock. Vi at lite och sedan akte vi vidare till Adam's party. Det var lite roligare maste jag saga. Vi spelade volleyboll, tror faktiskt att jag ska borja i det i skolan sen, om det gar. Det var inga seniors dar heller, lite synd. Medan vi spelade sa blev jag trottare och trottare. Nar klockan sedan blev 19 sa best'mde vi oss for att aka hem. Mest for att jag skulle fa  sova tror jag. Nar vi kom hem sa packade jag upp lite innan jag somnade sa gott. Det var behovligt efter att ha varit vaken i 1,5 dygn.

Ny dag, nya krafter. Jag foljde med Ariel, Selena och Guinna till en tjej som heter Becky. Vi skulle tydligen gora nagot som de kallar "tubung down the river". Inte for att det sa mig nagonting, jag bara foljde med. Vi akte forst till Becky och motte upp med nagra dar. Sedan akte vi till Oconto River. Dar gick vi i med vara badringar, och det var da det gick upp f;r mig vad vi skulle gora. Det var absolut inte stromt eller nagot, sa det var jatteskont att glida fram dar i vara ringar. Vi var flera tjejer som var dar. Nagra hade jag traffat dagen innan, nagra inte. En tjej som heter Laura sa att hon skulle bli senior nu i host. Kul att ha traffat nagon i alla fall. Becky bor alldeles vid floden, sa vi gick bara upp vid hennes hus och hoppade direkt in i poolen. Det var riktigt skont, efter att man borjat frysa lite. Nar vi var fardigbadade sa akte vi till en park har i Oconto, och gick ner till vattnet. Sedan gick vi runt lite innan vi akte hem igen. Har hemma sa visade de mig tradgarden, vilket de inte hade gjort nar jag forst kom hit. De har massor med hallon! Gott, hehe. Sedan var det dags for middag, och de ater inte med knivar! Jag har hort det forut, men jag hade glomt av det helt. Sa nar jag kollada i koksladan sa var det bara gafflar och skedar dar. Hmm. Efter middagen sa diskade Sue och vi alla stod i koket och pratade. Sedan gick jag upp och tog en dusch. Nar jag kom ner sa gav jag dem alla presenterna som jag hade med mig. De belv jatteglada och blav jattefacinerade av Kosta Boda-skalen. Och Marabou var inte heller fel. Tydligen sa har de precis borjat lasa den sista Harry Potter-boken, att Sue laser hogt for resten av oss. Det var riktigt mysigt nar vi satt dar och lyssnade och at Marabou. Efter att vi last klart sa var vi alla trotta, sa vi bestamde oss for att ga och lagga oss.

Det var min forta dag har i USA. Eller tva forsta ska man val saga. Idag har det i alla fall varit en slapp dag, har bara varit hemma och tagit det lugnt. Last lite och Selena har bakat nagot brod som jag tror vi ska ata nu. Och herre, vad lang tid det var att skriva ett blogginlagg. Sarskilt nar man har facebook uppe i ett annat fonster. Men jag vet inte nar jag far skrivit igen. Men f;rhoppningsvis ganska snart. 

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

Härligt linnea. Det är roligt att läsa om Dina första dagar i Oconto. Underbart att Du trivs i din familj. Hälsa från Din familj i Sverige!! Vi följer Dig varje dag i blogg och mail. puss mamma pappa o Alice.

2009-08-03 @ 22:38:31
Postat av: Sandra

Vad härligt det låter :) Kul att du trivs så bra! När börjar skolan?

2009-08-04 @ 00:16:03
URL: http://sanwas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sweety :D du verkar ju ha det as bra där borta, jag känner att jag skulle vilja åka iväg så som du har gjort. Allt är bara så segt här hemma på nått sätt. Jag väntar på ditt nästa mail :) puss på dig <3

2009-08-04 @ 12:03:04
Postat av: Amanda

Härligt med lång uppdatering, keep up the good work :)

2009-08-04 @ 13:33:38
URL: http://numb.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh everything sounds awesome! Längtar efter nästa inlägg. ;) TTYS!

2009-08-04 @ 16:19:09
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: Malin

Härligt inlägg måste jag säga, längtar också redan efter nästa ;) Allt låter verkligen hur bra som helst!

2009-08-05 @ 13:00:21
Postat av: Renée

Avundsjuk! Låter som du har jättekul Linnéa! Kommer att följa din blogg hela tiden :)

puss från sverige

2009-08-05 @ 19:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0