Vermont Lake Monsters

Söndag idag då. Det betyder sova ut här på camp. Sov till 10.00 idag, skönt eftersom vi varit tvungna att gå upp tidigt de senaste dagarna på grund av utflykter. Då gick vi och åt brunch, fast för min del så såg den likadan ut som min frukost. Gaaah, jag kommer föräta mig på bagles!! Anyway, vid 11.30 så möttes klasses upp för att värma upp lite innan vår andra volleyboll match. Vi vann ju förra och fick därför fortsätta. VI VANN! Kennedy East High, det är vi det. EAST SIDE COUGARS! Yeah! Men ärligt talat, det gick väl kanske inte sådär jättebra för mig på planen idag. Jag hejar bättre än vad jag splelar. Hehehe. Men man får ju poäng för hur bra man hejar också! (Har jag berättat om att man samlar poäng här? Harry Potter-systemet? Om inte, så påminn mig någon gång. Orkar inte dra det ikväll.) Efter vinsten så tog jag en dusch, och satt mig sedan vid datorn. Eftersom det var tidig eftermiddag här så var det alltså tidig kväll hos er, så det var många som var vakna. Skypade med både Anna och Alice, vilket var kul! :)

Vid 14.40 drog vi ner till bussarna som skulle ta oss till the baseball game. Det var kul att se en match på riktigt liksom. Men eftersom man inte riktigt kunde reglerna så var det lite svårt att hänga med, och eftersom det inte är så mycket action så blev det lite långtråkigt mot slutet. Men det var en kul upplevelse, och det lär ju inte bli den sista matchen under året heller. Det var Vermont Lake Monsters som mötte Lowell Spinners. Tyvärr förlorade Lake Monsters, trots en väldigt duktig hejarklack (ca 400 pers fler än vanligt) som hela tiden försökte hålla gnistan uppe.
Under matchen fick vi även sjunga Take me out to the ball game! Hehe jag tycker det är kul bara för att jag kan hela texten och för att den tydligen är jätteamerikansk.

Take me out to the ball game,
Take me out with the crowd.
Buy me some peanuts and cracker jack,
I don't care if I never get back,
Let me root, root, root for the home team,
If they don't win it's a shame.
For it's one, two, three strikes, you're out,
At the old ball game.


Lite kul med Cracker Jack där i texten också. Fey har berättat för oss vad det är och att alla äter det på baseball matcher. Det är popcorn med något slags sockeröverdrag. Carmel någonting. Jag visste inte riktigt om jag tyckte att det lät gott eller inte, men jag och Sofia köpte en och delade just för att man sjunger det i sången och för att det är så alla andra amerikaner gör. Man få ju försöka anpassa sig, right? Det var faktiskt gott också, lite annorlunda smak i början men vi åt upp hela påsen. Mätt var jag ju i alla fall när vi åkte hem. Haha det skulle ju vara barbecue när vi kom dit, det var att vi fick en hamburgare, en korv, chips, kakor (asgoda!) och läsk eller vatten. Eller båda, det var som en liten buffé nästan. Det fanns lite småsaker som man kunde ta. Men det var gött det med, bröden var värsta färska! Det trodde jag inte. Anyways, dagen var lyckad i alla fall och imorgon är det dags för lektioner igen och sista veckan på camp.


Före matchen.


En amerikansk middag? Men gott var det ändå.


Min första baseball match.


Vi köpte Cracker Jacks!


Det var ca. 400 EF-studenter där. De var nog itne vana vid så stor publik.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Blä för bröd!!! ;) <3<3

2009-07-28 @ 10:56:49
Postat av: Evelina

Shit vad häftigt! :D

Jag tror vi har likadana solglasögon med... Hahahahahahaha xD

2009-07-28 @ 23:59:27
Postat av: Hedvig

haha, vilken middag!

2009-08-01 @ 14:30:27
URL: http://hedvigwaller.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0