Tiden går fort när man har roligt

Ho ho ho. Japp, här sitter jag uppkrupen i min säng med datorn i knät kl. 01.26. Helt ärligt så är det ingen ovanlighet nu på sommaren heller. Jag fickade iväg ett mail till min IEC med lite frågor om skolan innan jag satte på filmen The Jane Austen book club. Den var riktigt bra faktistk, en positiv överraskning (jag förväntade mig inget mästerverk precis). Anyway, när filmen var slut så hade jag fått svar så då skickade jag en följdfråga. Och ser man på, några minuter efter det fick jag svar igen. Är det vara jag som tycker att det är lite coolt att vi sitter och mailar till varandra precis samtidigt? Hehe.

Jag frågade i alla fall henne om skolans franskakurser. Jag vill gärna läsa franska under året så jag inte tappar allt liksom, jag har ändå Franska steg 4 som väntar på mig när jag kommer hem. Några speciella kurser på skolan är Trition-kurser. Jag förstod inte riktigt vad det var, men Ann förklarade att det kursen görs via en tv-skärm. Alltså så sitter läraren på en annan skola och sänder live ut till flera skolor i ett område (inte säker på hur stort). Jo men tjena, är det bara jag som tycker det verkar en aning skumt? Well, jag är i alla fall beredd att ge det ett försök. Tydligen var Igor från Slovakien nöjd med sin Triton-tyska, och då ska inte jag vara sämre.

Kommentarer
Postat av: Frederikke Marthine

Hei:-) Jeg drar også til Wisconsin, hvor i Wisconsin skal du?=)

2009-07-01 @ 02:26:00
URL: http://www.foerbiusa.wordpress.com
Postat av: Amanda

Vad skönt att kunna fortsätta med sitt språk, jag kommer glömma bort all franska under året.. ska läsa steg 5 sen, ugh.

2009-07-01 @ 10:46:58
URL: http://numb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0