All over again

Och så var det ännu en dag fylld med massa mat! Förberedelserna för våran andra thanksgiving lunch började ganska tidigt och fram tills att vi skulle äta vid 13-14 så hjälptes vi alla åt med det ena och det andra. Sedan så åt vi och... Oh. My. God. Det var helt amazing! Jag har inte varit så mätt på väldigt länge. Jag åt tills jag inte kunde äta mer. Vi hade kalkon, potatismos, gravy, majs, jordbubbs jell-o med grädde, fruktsallad och lite annat. Det var till och med bättre än i torsdags. Hallelujah! jag måste bara säga det, men jag älskar min familj. Den är ju bara helt underbar, jag menar, helt plötsligt så börjar någon sjunga på Build me up buttercup och alla andra stämmer in! Så där satt vi, åtta personer runt bordet och sjöng så högt vi kunde till den låten. Haha, hur härligt är inte det då? :P
Anyway, efter det så chillade vi lite. Spelade lite Phase 10, ett kortspel typ. Haha, riktigt kul faktiskt.
Senare på eftermiddagen så åkte vi till en julgransodling för att köpa en julgran. Ja, jag vet att det är tidigt, men vi vill klä granen med Ariel och Tria innan de åkte tillbaka till college. Så där åkte vi häst och vagn, drack varm choklad och hittade den perfekta granen. Det hela kändes vänligt amerikanskt faktiskt.
När vi kom hem så åt vi pumpkin pie. Den vad verkligen delicious. Den och en macka med kalkon fick bli middag. Sedna var jag väldigt mätt igen. I love my life. Särskilt när jag inte tränar eller något heller. Det enda jag har har sprungit sedan cross country är väl när jag springer upp för trappan ibland. Livet är hårt alltså. :P
Nu sitter jag här, borde gå och lägga mig, ska upp och hjälpa till med tidningarna imorgon. Men det kommer ändå vara okej för det kommer bara ta halva tiden eftersom vi har två bilar som kör runt. Så jag och Ariel ska köra en bil.
Bilder kommer nog senare. Vet inte riktigt var de hamnade när jag la in dem på datorn, hehe.
Ja men det var en kort sammanfattning av dagen. Bättre än inget, så säg.


Förberedelser.


Dukat och klart.


Julgransplockning!




Jobba, jobba, jobba! Och nej, mössan är inte min. Men väldigt skön...


Alla vi! Jag ser trott ut som vanligt, borde verkligen ta och göra något åt det alltså...

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh det låter hur mysigt som helst. Jag är i värsta julstämningen, måste säga att jag saknar att ha julsnack med dig osm alltid är i julstämning i typ september. ^^

2009-11-29 @ 10:55:58
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Mysigt med julstämningen.

Löftadalen har en julgran på Skårs gård. Den är kladd med inplastade bilder på vår personal klippta i form av hjärtan, stjärnor mm. Riktigt rolig. Om du vill kan vi pryda er gran med samma.....

Nej det fixar ni nog bättre själv. Ha det så bra och ha det så mysigt med julförberedelserna.

2009-11-30 @ 09:46:35
Postat av: mamma

Tack för samtalet igår, det är mysigt att prata med Dig ibland! Tänk att Du fick en sådan mysig familj, det är underbart att höra allt Du är med om. Skönt när jag är här och Du är där!! Bra att allt fungerar så bra. häls alla o puss o kram som vanligt,

2009-11-30 @ 10:27:35
Postat av: sara och jennyyyyy a.

Mamma: Riktiga disney-granar!

Nä... fy va kul :D Mössan får du sno med dig hem sen. Fin som snus. Det där med springa i trappor känner jag igen.. Ingen fotboll på ett tag så, ja, det blir till att ruscha upp ibland, oftast helt omedvetet. :) Ha det! Puss och kram :)

2009-12-01 @ 19:13:07
Postat av: mamma

Kan inte sända epost! meddela Nea snarast ang Din resa till Washington vid nyår. hon behöver beställa biljett. snarast!!! kram mamma

2009-12-02 @ 10:49:42
Postat av: Maja.

Åh kalkon, gravy, jello, maaaajs mumma! Det vattnas i munnen nu. Älskar Thanksgiving!

2009-12-02 @ 11:19:26
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Klart jag ska berätta, för det var verkligen sjukt. Är helt amazed över att vi överlevde våra år där. :P

2009-12-02 @ 20:27:05
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0