Taking Back Sunday

I fredags var jag på konsert med Taking Back Sunday och det var freakin amazing! Det var så himla häftigt, för gissa vem som stod längst fram och hängde på staketet där framme? JAG! Jag var så nära att jag nästan rörde vid sångaren några gånger. Men jag måste erkänna att jag hade lite svårt att andas där ibland när alla tryckte sig fram. Men vad gör man inte liksom. ;) Anyway, så det var Allyssa, Koty och jag som drog in till Green Bay för att se konserten och Laura skulle möta oss där sedan. Vi kom till klubben vid 17 så vi ställde oss i kön. Vi stod ute och väntade tills kl. 18 då de släppte in. Vi var ganska tidiga så vi hamnade inte långt från staketet där framme. Men allt eftersom tiden gick så kom vi närmre och närmre. Till slut så lyckades jag tränga mig fram hela vägen. Victroy! Vad kan jag säga, I'm just tahat good. De andra kom inte hela vägen fram, utan de fick stå och trycka bakom mig. Bokstavligt talat.

Kl. 19 så kom första bandet upp på scenen. Jag kommer inte ihåg vad de hette men de var ganska bra ändå. Nästa band var Fun. De var riktigt bra faktiskt! Sjukt coola i vilket fall, deras kläder var ju bara så snygga. Just saying. Sedan var det dags för Anberlin. Jag hade aldrig hört dem förut, men det var jag ju nästan ensam om kändes det som. Vilket jäkla tryck det var på lilla mig där framme säger jag bara, haha. :P De var ganska bra, men jag föredrog nog ändå Fun. Och seeeen var det äntligen dags för Taking Back Sunday! Vilket drag det var på publiken. Sjukt häftig känsla att stå så nära dem ändå. Jag menar, det är ju ett band som inte skulle komma till Sverige och även om de gjorde det så skulle de inte komma till Göteborg. Jag blev dock lite ledsen att de inte spelade Twenty Twenty Surgery. Så himla bra låt som antagligen är helt underbar live. Men de spelade många andra bra låtar så jag är nöjd. :) Många bilder blev det och jag spelade in My Blue Heaven och Cute Without The 'E'. Det är nästan mer skrik från publiken än musik, men jag hoppas ni klarar er ändå. Jag laddade upp My Blue Heaven för er, men mest för Anna tror jag. ;)

I lördags var det halloween, och självklart firas det stort här. Alla hus är pyntade så det smäller om det. Och vad gör man på halloween? Trick or treating såklart! Ska man göra det någonstans så ska man göra det här, right? :) Vi var en liten grupp som gick. Marlene, Alyssa och jag var tre skurkar. Precis som vi var på halloweenfesten för ett tag sedan. Sedan gick Laura och Koty med oss också. EN aning kallt var det, men vad gör man inte för godis? Vi kände oss ganska gamla när vi såg alla små barn som gick runt bland husen. Ja, vi var ju de äldsta som gick i Oconto, that's for sure. :P Men godis fick vi. Vid 17-18 så åkte Alyssa, Marlene och jag hem till Ashley som skulle ha en birthday sleepover. Vi var väl runt tio tjejer kanske, hur kul som helst. Det är verkligen en grymt härlig grupp, haha. Vi hade hur kul som helst och det var verkligen. I love America! Men jag har nog aldrig ätit så mycket socker under 24 timmar förrut. Herre-gud.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Som vanligt skoj att läsa din blogg.

Skiljer sig musiken åt live. Oconto mot Göteborg?

2009-11-02 @ 10:11:18
Postat av: Anna

Åh vad söt du är! Ska lyssna sen när jag kommer hem, sitter ju här i ett grupprum nu. (A) Men den är så himla bra!

2009-11-02 @ 11:44:42
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad söt du är! Ska lyssna sen när jag kommer hem, sitter ju här i ett grupprum nu. (A) Men den är så himla bra!

2009-11-02 @ 11:45:08
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu blev jag lite upprörd, jag måste tydligen ha fått någon slags vänförfrågan för att kunna se klippet?

2009-11-02 @ 16:56:38
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack. :D Nu kommer kommentarerna tillbaka! Som du märker i det här inlägget också kanske. (A)

2009-11-02 @ 22:15:31
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: mamma

Kul att konserten blev bra, som Du har längtat efter den. Hoppas Du hör av Dig snart!

kram mamma.

2009-11-03 @ 21:44:14
Postat av: alice

SVAR: Okej då! :P Får väll offra den då! My darling, HAHA!

Puss& kram

2009-11-04 @ 21:23:59
URL: http://timetodance.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0