Algoma

Yes, cross country meet igår i Algoma. Herre. Min. Gud. och jag som trodde Iola var döden. Det här var fan värre (hur det ens är möjligt). Seriöst, backar Ö-V-E-R-A-L-L-T. Inte nog med att de tvingade oss att springa upp för backar med 90 graders lutning (inte mycket till översrift) så tvingades vi även springa i vatten. Det var en liten bäck av något slag som vi skulle ta oss över och vi hade fått rådet att inte tänka på skorna, bara spring. Sagt och gjort. Och inte nog med det, efter vattnet var det lera också. YES. I och för sig så var vatten + lera inte mer än kanske 1,5-2 meter, men ni fattar grejen.
Vi åkte från skolan vid halv tre, vilket betyder att vi gick från våra klasser vid kvart över två. Sedan tog resan dit kanske 1,5-2 timmar, så det var ju inte så mycket. Vi har kul på bussen, så jag har inget emot det. :) Hahahaha måste bara berätta om en grej från bussen. Micheal ville skriva Hey ladies på sin mage, för att sedan kunna lyfta på tröjan och be om deras nummer. Japp, sån är han. ;) Men i alla fall, han litade väl inte riktigt på några av killarna som satt där så han bad mig att göra det. Sure, inte problem. Så jag börjar skriva. Plötsligt rycker han till och frågar vad jag håller på med. Hahahah jag skrev "Hej", alltså på svenska. Utan att tänka på det, det låter ju likadant! Eftersom pennan var vattenfast så fick vi ju försöka fixa det så gott det gick. Så jag fick kladda över j:et och skriva ett y efter. Ladies hade jag däremot inga problem att stava till. ;)
Tydligen så var det bara Oconto och Algoma som skulle vara med och tävla (what?) så vi blev ju inte så många. Särskilt inte när Algoma bara hade TVÅ tjejer som sprang (varav en gav upp efter ett varv, heh). Men sheat vad jobbigt det var. NU kan det ju i alla fall inte bli värre. Benen var ju som spaghetti efteråt. :P På vägen hem så stannade vi och åt på Taco Bell. Första gången för mig faktiskt (och Anna, du vet ju vad vi säger om det...). Gott var det också, vad annars liksom? ;) Åt en kycklingtacos av något slag och så tvingade Lauren mig, utan vidare motstånd från min sida, att dela på en påse cinnamon twists. Som sagt, cross country meets make me fat, haha. :P

Idag blev det bagels och varm choklad till fruktost, för det var Guinnas födelsedag igår. Ingen av oss hade riktigt tid för våran traditionella födelsedagsfrikost då, så det fick li idag istället. :) Jag har inte köpt något till henne än, har inte riktigt haft tid. Men vi ska shoppa inför homecoming på lördag så jag köper något då och så ska vi fira henne lite igen.
Ha! Kan ni tänka er, jag gick med i science club idag. Det trodde ni inte va? Inte jag heller om jag ska vara helt ärlig. Men de som vi satt med vid lunch idag berättade att de skulle ha sitt första möte idag. Först tänkte jag big no no och förklarade att science inte riiiiktigt är min grej. Men då sa de att det inte allt höll på med science alls, utan nästan alla går med för att få vara med på Horror Trail senare i oktober. De berättade för oss att det hela går ut på att man får klä ut sig och skrämma folk. Låter kul, eller hur? Folk betalar pengar för att gå en runda av något slag, och så ska vi allihopa stå på olika ställen och skrämma dem. Alla säger att det är hur kul som helst. Kallt som satan, men kul. Och det håller på i flera dagar, så det här kommer bli en upplevelse. :P
Och jo, på träningen idag så kom det en gammal gammal man och skulle ta lagfoton. Haha, man måste vara pensionär. Men från vad jag förstod så kom han och fotade lagen varje år. Så vi tog först ett på oss tjejer och sedan så var det killarnas tur. Undrar var de här fotona hamnar. Jag har ingen aning. :P Efter träningen idag så stannade jag kvar i skolan för att vänta på att Selenas träning skulle ta slut. Jag satt där och gjorde klart mina läxor, så det var ju gött. Jag har faktiskt inte så mycket läxor. Har inte så svåra klasser kanske. Inte än i alla fall. Så medans jag satt där i korridoren så stannade vissa och pratade lite. Det är ju trevligt. :) När de var klara strax efter fem så åkte vi till kinarestaurangen här i Oconto, det var för att fira Guinnas födelsedag och gott var det också. Man tror väl kanske inte att restauranger i en sådan här liten stad är så himla bra, men de som jag har varit på har det inte varit några fel med alls.








Kommentarer
Postat av: Anna

Haha jag skrattade out loud när jag läste det där om vad vi brukar säga. Så sant är det. ;) Allt låter asbra som vanligt. (nödvändigt att jag kommenterar det varenda gång typ)

2009-09-10 @ 19:20:58
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Du går från klarhet till klarhet hela tiden!! Du tänjer på Dina gränser för vad Du tror att Du klarar. Det är jättebra!! Jag är impad för Dina uppgifter "over there". kramar som vanligt från svensk-mamman,

2009-09-11 @ 13:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0