Angie baby

I lördags morse så skulle Molly och Laura åka hem, så som avskedsfrukost så åt vi ingel mindre än blueberry pancakes. I'm in heaven! Det var verkligen galet gott, och eftersom vi har blåbär över så måste vi ju dessutom göra det snart igen. Inte mig emot, inte alls.  Runt 1 åkte vi iväg och tittade när Selena spelade volleyboll, egentligen så skulle vi till the fair och eftersom den var i samma stad som Selena spelade i så stannade vi och tittade på hennes sista match.
När hon var klar så åkte vi till the fair en bit därifrån. The fair är som en stor marknad, där du kan hitta allt möjligt. Tyvärr så regnade det lite så det blev ganska kallt efter en stund. Men vi var inte utomhus hela tiden, så det var ganska lugnt. Det fanns åkatraktioner, stånd där du kunde köpa mat av olika slag, utställningar, djur och massa annat. Där fanns utställningar med allt möjligt, bland annat med sådant som folk hade odlat hemma, t.ex. sörst lök, störst, potatis, störst gurka och så vidare. Det fanns fotoutställingar och massa annat. Sedan gick vi och tittade på djur, det fanns får, gätter, grisar och kor. Mom's favorit var korna. Haha, det tycker hon är kul varje år. :P När vi gått runt och tittat på allt så var vi alla lite hungriga, så då köpte vi något som tydligen var väldigt vanligt på the fair och som de köpte varje år. Det hetter funnel cake och jag tror det var nästan som pannkakssmet som friterades och så strödde de socker över. Det var riktigt gott måste jag säga.

Igår så var det shopping och marknad som gällde. Vi stannade först till på OfficeMax och köte saker för skolan. Skrivhäften, mappar, pennor, sudd, ja ni vet. Billigt var det också, det klagar vi inte på. :P Sedan åkte vi till marknaden på Art Street i Green Bay. Det var min IEC Ann som hade frågat om vi kunde komma, för EF had ett bås där där hon och Tom skulle stå så hon ville att vi utbytesstudenter skulle vara där en stund var. Så först så gick familjen runt och kollade lite, där träffade jag på min lärare i ceramics när jag stod och kollade på något som var gjort i trä. Han skämtade med mig och sa åt mig att jag borde kolla på keramik istället. Haha, men han verkar jättebra. När jag pratade med honom på the orientation så sa han att han tyckte att det skulle bli spännande att ha mig i sin klass så att jag kunde visa lite skandinaviska design som är så känd. Så att jag kunde vidga deras vyer med nya former. Hehe, men känn ingen press eller vadå?
Anyway, jag gick snart tillbaka till båset igen. Jag kan inte påstå att det hände sådär jättemycket. Vi skulle stå där och försöka få folk intresserade av att hosta en utbytesstudent. Tydligen hade de haft en del innan på dagen, men inte så mycket på eftermiddagen. Jag träffade några utbytesstudenter som var där samtidigt som jag, två av dem var på samma camp som jag innan de kom hit. Jag kände inte igen dem, men det var ju lite kul. :) Vid 17 så var vi klara på marknaden och så drog vi vidare till ShopKo. De har nästan allt man kan tänka sig och du kan hitta det i stort sätt varje stad. Där spenderade vi some time och jag hittade en del, bland annat nya hörlurar till min iPod. Det var ju mer än behövligt. Det kan väl inte vara ett bra täcken om ens värdsystrar skrattar när man visar dem sina gamla hörlurar? Nej, jag trodde inte det. Nu är jag bara på jakt efter ett armband som man kan ha iPoden i när man tränar. Det fanns inte på ShopKo för min gamla iPod modell, men jag funderar på att beställa på apple.com.
Jag säger bara såhär, popcorn med både socker och salt är otroligt gott. Ville bara säga det. Beroendeframkallande också dock. Men det kan jag leva med.

Idag har vi mest gjort oss i ordning för skolan imorgon. Efter träningen imorse så skjutsade Lauren mig hem igen, hon har varit så snäll och har skjutsat mig både till och från träningen flera dagar nu. När Selena skulle till sin volleyboll träning så åkte jag med och så gjord mom och jag några ärenden inne in town. Jag skulle bland annat göra min mobil amerikansk. Jag skulle ju inte kunna klara ett år utan sms, eller hur? Men vi förstod direkt att det skulle bli lättare att bara köpa en ny mobil och använda samma prisplan som resten av familjen hade. Sagt och gjort, nu sitter jag här med en något äldre LG-telefon. Men hey, det gör inte så mycket. Det är ju bara för ett år, sedan får nästa utbytesstudent  ta över den.

Nu ska Selena, Guinna och jag äta lite glass innan vi går och lägger oss. De är verkligen helt amazing och jag är så glad att jag hlmade i den här familjen!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hur mår ankeln? Du måste vara vältränad nu?

Vad menas med:P. Fattar någ trögt.

Du, jätteroligt och skönt för alla oss därhemma att du är hos en så go familj. Kan du tala om det för dem hur vi känner.

Stora och många kramar.

Pappa

2009-09-01 @ 09:31:42
Postat av: Anna

Hörru, min mor hade köpt ett sånt där armband att sätta ipoden på åt mig i USA. Jag ska ta och fråga henne var hon hade köpt det. :)

2009-09-01 @ 14:54:05
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Spännande att äntligen börja skolan! Allt låter super. Jag är också jätteglad att Du fick en sån härligt snäll familj till!!!? haha. lova att hälsa från Sverige. pussar i massor från mamma.

2009-09-01 @ 20:53:59
URL: http://timetodance.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0