Iced Latte

I måndags hade jag min färsta träning sedan jag svimmade. Det gick bra, vi joggade runt skolan i 25 min så det var inte så jobbigt. Men jag kände verkligen att jag inte hade springit på ett tag. Det är sjukt vad snabbt man tappar konditionen när man springer så ofta som jag gör nu för tiden. Det räcker att man är borta några dagar. Efter practise så hämtade mom mig, vi åkte hem, jag dushade, åt snabbt och åkte in till town igen för att titta på Guinnas volleybollmatch. De var jätteduktiga och vann till slut! Herregud. Har jag druckit vatten nu eller? Drack så mycket vatten jag bara kunde hela måndagen, för att vara på den säkra sidan liksom. Vi hade ju ett meet idag, tisdag. Så jag tog med mig en vattenflaska till skolan och drack där med. Man kan väl aldrig vara för försiktig, eller? Men jag böhövde ju inte oroa mig för värmen i alla fall. För det regnade hela förmiddagen, det regnade till och med när vi åkte från skolan strax innan två. Men det hade som tur var slutat innan vi kom dit, till Menominee Indian. Det var tydligen som en egen liten stat i Wisconsin där alla indianer bor. Jag skojar inte, de ville ha sitt eget place. De har till och med egna registreringsskyltar på sina bilar där det står både Menominee Indian och Wisconsin. Jag klarade av att springa hela vägen utan att svimma idag i alla fall. Inte gick det snabbt, kände mig fortfarande otränad, men jag sprang i mål i alla fall. Och det är väl ändå huvudsaken? :)

På väg hem så stannade vi på McDonalds. Jag var inte så hungrig än, och helt ärligt så är inte McDonalds riktigt min grej. Så jag bestämde mig för att inte köpa något och äta hemma istället. Men när jag kommer in där så ser jag bilder på Iced Vanilla Latte, Mocca Latte och några andra och får ett sug efter kaffe. Jag berättar om mina stora bekymmer för Lauren (stora bekymmer: mina pengar ligger i bussen och jag orkar VERKLIGEN inte gå ut och hämta dem) och den lilla sötnosen köper en Iced Latte till mig utan att jag såg. Hon är verkligen underbar! Och mmm, smaken av kaffe. Fast det hade ju inte gjort något om kaffet hade varit varmt insåg jag efter en stund, för att dricka iskaffe gör en inte direkt varmare. Men gott var det i alla fall. Måste verkligen se till att köpa lite kaffe till huset här. När man väl börjat så är det kört...

Jag har inte berättat för er om homecoming än. En tjej som heter Justine som jag har lärt känna lite (vi har digital imaging tillsammans och skåp nästan bredvid varandra) har frågat mig och Marlene om vi vill gå med henne och hennes vänner. Hur kul som helst, tydligen så är vi jättemånga, typ 15 pers eller nåt. Vi ska ta pictures och gå ut och äta innan. Och efteråt så ska vi till en bonfire hos en tjej som heter Amber. Jag hade ingen aning om vem Amber var innan, men idag kom hon fram och presenterade sig och sa att vi fick komma dit efter dansen. Tydligen så var det hennes familj som hostade Igor från Slovakien förra året och hon sa att hon "love foreigners". Hur kul är inte det då? :) Och på bussen hem från Menominee idag så frågade Chris om jag ville gå till homecoming med honom. Men eftersom jag hade sagt att jag skulle gå med de andra så sa jag att han gärna fick hänga med oss. Det kommer lätt bli grymt kul! I'm super excited!

Imorgon är det min födelsedag! 17 år är inte så dåligt, hah? Det ska firas med bagels och varm choklad till frukost. Och mom har lovat oss pancakes till helgen... :) Och jag har redan fått två födelsedagskort från Sverige. Ett från mim mormor och min moster och ett från Anna,  och hon skickade till och med ett brev. Tack så jättemycket verkligen! Hur kul som helst. :) Visst är det något speciellt med att få brev. Det är roligare än mail på något sätt. Men jag hade aldrig klarat mig med endast brev. OH NO.


Jag med en Ices Latte på McDonalds.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Stort GRATTIS Linnéa. Ha en riktigt skön och rolig fördelsedag.

17 år är en bra ålder.

Pappa

2009-09-23 @ 09:37:56
Postat av: Anna

Grattis igen!

Nej brev är verkligen något speciellt, det var typ jättekul att skriva och gå till posten och sådär. Kändes helt mysigt. Det kanske kommer fler, när du som minst anar det.........

2009-09-23 @ 10:30:11
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: Nike

Det funkade rätt bra när vi skrev brev ;) Och grattis! :)

2009-09-23 @ 19:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0