Gårdagen

Vissa sa att de gärna skulle vilja att jag skrev lite kortare inlägg, och jag förstår er verkligen. Det är inte helt lätt att skriva så långa heller. Det tar sån himla tiiiid, haha. :P Men man vill ju få med så mycket som möjligt när man väl skriver. Men jag ska göra mitt bästa. ;)

Igår så frågade Lauren mig om jag ville följa med till McDonald's på lunchen, klart man hänger på, allt för att få lära sig mer om matkulturen. ;) Det blev en kycklingburgare och en iced coffee. Jag kunde inte hjälpa det liksom. När jag väl har börjat dricka så säger hon att kaffe tydligen kan göra dig dehydrated. Hm, men vad bra då. :P Men jag struntade i det helt enkelt, svimmar jag så svimmar jag. Skämt åsido... Sedan var det bara att skynda sig tillbaka till ceramics. Jag är klar med min första skål! Det är en coil pot, alltså så är den gjord av små "lerormar" om ni förstår vad jag menar. Eller helt klar är den ju inte, har inte kört den i ugnen eller nåt, men den står och torkar i några dagar nu i alla fall. Sedan ska den ju glaseras och sådär, det är jättekul med keramik! Jag är inne på nästa uppgift nu. Och jag har varit på drejhjulet två gånger. Jag hade ingen aning om hur svårt det var. Men det tar verkligen lång tid innan man lär sig att ens forma leran. Men förhoppningsvis lär jag mig snart och kan börja göra saker istället för att bara träna. :)

Kl. 14 så släpptes vi i cross countryn från våra lektioner för att gå och byta om, sedan drog vi iväg till Mishicot. Eller innan vi körde iväg så sjöng de faktiskt för mig där på bussen. Otroligt vackert. ;) Och så bjöds det på Rice Crispie  treats bara för att jag fyllde år dagen innan. Inte illa, hah? :P Det tog ungefär 1,5 timme att åka dit, så jag passade på att göra klart min matteläxa, eftersom jag visste att vi skulle komma hem sent. Det här var nämligen vårat strösta meet som vi kommer springa. Det var hur många skolor som helst där och det kryllade av gula skolussar. Det tog lång tid, för istället för två race som det rukar vara så var det 3 (eller var det 4? Minns inte riktigt). Så vi var ju tvungna att vänta länge, för alla tjejer i laget sprang i första racet. Men det var ju bara att heja på killarna. :)
Oh my god. Lauren hittade en groda. Hon bad mig att hålla hennes grejer, och så går hon och hämar något på marken. När jag ser att det är en äckel-groda så börjar jag springa. Ja jag är helt seriös. Men för stunden så var det det ändå rätta. Men jag stannar efter bara en liten bit när jag inser att hon springer efter mig med grodan i händerna. Men jag lyckas övertala henne om att inte komma i närheten av mig, men då TAPPAR hon den! Får jag panik då eller?! Helt seriöst, jag skrek och hoppade till. Det var ju inte lite pinsamt med alla de människorna runt omkring oss. Men då gav hon upp och vi gick tillbaka till bussen (UTAN grodan). Jag kunde verkligen känna att pulsen gick upp, är jag mesig eller?
På väg hem så stannade vi på Taco Bell, men jag köpte inget, för alla de pengar som jag hade med mig gick åt till den t-shirten som jag köpte på meetet. Som ett minne liksom. Medan vi var där så ringde Sofia mig, det var jättekul att höra från henne igen! Kul var det också att vi pratade på svenska vilket underhöll ungefär hela laget. De var väl riktigt facinerade att någon kunde prata något annat än engelska. ;) När vi väl kom hem till Oconto så skjutsade Ms. Salewski mig hem, för hon skulle ändå köra förbi mit hus på vägen hem. Jag kom hem vid 21.30 och då var jag såå hungrig. Åt lite, gjorde klart mina läxor, duschade och gick och la mig. That's it. Var galet trött. Och that's it for today. Hoppas det inte blev för långt. :)


The cow bus.

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

Vi tycker att det är bra med långa bloggar!! Vi älskar ju att läsa om allt vad Du gör. Skönt att Du kan springa igen och känner Dig OK. kramar i massor.

2009-09-26 @ 15:13:22
Postat av: Anna

Jag älskar dina långa inlägg, blir typ en liten mysstund med te och kakor och ett nytt blogginlägg. Haha okej, inte riktigt. Men det känns som något jag borde börja med.

2009-09-26 @ 16:42:16
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: natalie

Jag tycker att det är bra med långa inlägg! Kram:)

2009-09-27 @ 00:57:00
Postat av: Malin

Hej! Hoppas du har det bra.

Jag har bytt namn på min blogg till www.usamalin.blogg.se, så du får gärna ändra i länken till min blogg så det blir rätt :)

2009-09-28 @ 04:20:16
URL: http://malingardeman.blogg.se/
Postat av: Eva Öberg

SNÄLLA, KORTA INTE NER BLOGGEN! Det är jätteroligt att följa dig over there! Kramen/eva

2009-09-28 @ 16:36:40
Postat av: mamma

Hej igen. Du ser att många vill ha Din blogg precis som den är!! Tack för samtalet igår. Det var roligt att prata med både Dig och mamma Sue.

pussar svensk-mamman!.

2009-09-28 @ 19:59:24
Postat av: Malin

Blogg.se ville inte samarbeta med mig, så har nte bytt namn på min blogg. Ignorera bara min tidigare kommentar. Sorry :)

2009-09-28 @ 23:26:41
URL: http://malingardeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0