Birthdays

I fredags sa hade vi ingen skola, och da hade vi aven en Senoir Ski Day planerad. Sa alla seniors som ville aka skidor fick skriva upp sig och sa akte vi fran skolan vid 7 pa morgonen. Stallet som vi skulle till hette Pine Mountain och lag uppe i Michigan. Det tog ungefar 1,5 timme att aka dit, sjalvklart i en gul skolbuss! Vi var dock bara 12 senoirs som akte dit, plus varan larare Ms. Nichols som ar mentor for varan seniorklass i ar. Nar vi kom dit sa fick vi skodor och snowboards och sa bar det ut i backarna! Eller der var val kanske inte sa mycket att skryta med, for det fanns nog bara 4 backar varav endast en ansags vara svart. Det ansag inte jag ska jag saga, snarare bla, och rod pa vissa stallen. Backarna var dessutom sa korta att men var nere pa 10 sekunder. Men jag ar anda valdigt npjd med dagen och jag ar glad ar glad att jag akte. For varje gang jag aker sa inser jag ur mycket jag alskar det!Vi akte fram tills 11.30 och da fick vi fri lunch innan vi drog ut i baken nagra timmar till. Vi hade jattekul den dagen forutom att tva av killarna ramlade och fick hjarnskakning. Den ena mer allvarligt an den andra. En av killarna kom nte ihag nagonting fran dagen, han tappade i stort satt minnet. Ganska roligt att sitta och lyssna pa allt han sa dock. :P Men efter lunch sa akte han till sjukhuset dar vi hamtade upp honom med bussen innan vi akte hem. Han madde battre men var fortfarande ganska borta. :P
Nar vi kom hem till Oconto sa korde Katie oss hem. Da at vi lite och sadan akte Marlene och jag hem till Katie dar hon och Abbey var och vi bakade brownies och tittade pa Saw 6 och Paranormal Activity. Den senare var verkligen en av de laskrigaste filmerna jag har sett! Under vissa delar sa vagrade jag att titta pa tv:n till och med. Och Saw 6 var nog helt seruost den acklgaste filmen jag har sett. Hekt sjuk verkligen. Kansliga tittare varnas!

Idag sa sov Marlene och jag tills kl. 12 eftersom vi stannade uppe och pratade tills ganska sent natten innan, hehe. Efter det sa at vi frukost och gjorde lite chores. Sedan sa borjade vi gora oss i ordning och duscha och grejer och vid 15 sa akte vi till Brother's Three, en restaurang har i Oconto, dar startade Janes och Emilys fodelsedagsfirande. Vi var 12 tejer och 2 killar, det var kul, vi at pizza och skojade runt. Efter det sa akte vi alla hem till Alyssa och at massa gott som hon hade bakat. Hela koksbordet var fullt med bakverk och chips och grejer! Da slangde vi oss alla i sffor och pa golvet med filtar och sa tittade vi pa The Hangover. Verkligen en helt fantastiskt rolig film! Vi kan sitta och citera den hur lange som helst! :D Vid 20-tiden sa drog vi in till Green Bay for att bowla, men nar vi hade statt i ko i en timme (!) sa visade det sig att det var sa fullt att de inte skulle finnas nagra lediga banor tills kl. 23.30. Vi kande inte for att sta dar och vanta annu langre sa vi akte till Walmart och lekte runt dar lite. Kollade unt och provade klader och sa. Det ar verkligen det folk gor har nar de har tid att sla ihjal, de aker till Walmart och provar cyklarna som de har dar inne eller har svartfight eller nagot annat roligt! Vi akte tillbaka vid 22-tiden och fick banorna en halvtimme senare. Sa det blev att vi fick bowla i 1,5 timme. Efter det sa akte vi hem till Alyssa igen och at mer pizza och brownies och grejer igen. Denna gangen sa satte vi pa The Ugly Truth. Ganska film anda. Liksom forra gangen vi hade en sleep over sa var malet att stanna uppe hela natten. Jag ar den enda som lyckades pa riktigt, for alla somnade till nu pa morgonen medans jag sitter har med datorn. Kande att jag lika garna kunde forsoka fa konakt med folk dar hemma medans vi ar uppe samtidigt.

Men nu ar jag verkligen trott. Kanske man ska ta sig en liten tupplur anda. Det ar ju trots allt morgon redan. Och oh, senare idag sa ska vi nog basta. Om vi kanner for det vill saga. Vi far se, vi far se. Vi har lite bilder och videor som vi tog med Marlenes kamera som jag ska forsoka visa er sa snart som mojligt.


Pa bussen innan skidakning.


Kul i liften!


Scandinavians do it better!


Pa vag upp i liften.


De seniors som akte skidor.


Livet leker!


Mitt i backen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för samtalet i kväll. Alltid roligt och skönt att höra Din röst. Ska packa Ditt paket i början av veckan så Du snart får det. Roligt att skicka och packa till Dig tycker vi... Love you so very much..<3<3<3<3<3 mamma.

2010-02-21 @ 22:48:48
Postat av: Anna

Haha tur att du har fått snow days där borta iallafall. Men det är verkligen något som borde vara oftare! Saknar dig hur mycket som helst iallafall, om vi får snö igen nästa vinter är det du och jag som åker pulka!! <3 <3

2010-02-22 @ 20:12:07
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh ni såg Saw 6! hihi, ver det en mörkhyad tjej i huvudrollen? asså jag såg ett program där de tävlade om huvudrollen i den filmen! :D

2010-02-23 @ 09:58:13
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det ingen som kollar på OS i Oconto? Kanske lika bra det för damkronorna fick storstryk av USA!Eva

2010-02-23 @ 13:22:05
Postat av: Alice

Sv: Det går nog bra, om du frågar först! ;) Jag ( läs vi ) har ju lånat ganska mycket av dig iår om man säger så! :D

2010-02-28 @ 12:27:57
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: ÄLSKAR DIG MED! <3 <3 <3 <3

2010-02-28 @ 13:36:45
URL: http://styleofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0