8 days a week

Var det jag som skulle borja blogga oftare? Nja, sa jag verkligen det? Jag undrar allt det. Meeen i alla fall, nu ar det sondag kvall och klockan borjar redan narma sig 23. YEEY det kommer bli en sen kvall eftersom jag ska uppdatera er alla om hela min vecka. Men here we go.

I mandags efter skolan sa akte Marlene, Koty, Tyler och jag hem till Tyler och sag pa film och chillade lite. Vi sag pa I am legend. Hade faktiskt inte sett den innan. Tycker nog den var bra anda. Blev sa skramd naggra ganger att jag hoppade till, men det overlevde jag. :P Efter det sa akte vi till Subway och at innan vi akte tillbaka till skolan och sag nar JV tjejerna spelade basket. Det var parents night sa jag var tvungen att aka dit, hehe. Nar det ar parents night sa ropar de upp spelarna och presenterar deras foraldrar och ger dem en blomma. Fint ska det vara. Vi stannade i alla fall kvar och tittade nar varsity spelade ocksa, och sjalvklart sa vann vi! Go blue devils! :D 
Nu ska jag forsoka minnas resten av veckan ocksa, men i tisdags sa borjade jag swing choir! Jag tror bestamt att jag visade ett videoklipp med swing choir fran julkonserten. Jag ar grymt taggad! Vi tranar fran 7-8 pa morgonen pa tisdagar, torsdagar och fredagar sa jag far ju mindre somn, men det tror jag det ar vart. Det ar ju inte ett problem som inte gar att losa med kaffe. Nu denna forsta veckan sa har vi bara tranat pa latarna som vi ska sjunga, men nasta vecka sa ska vi borja dansa och det ska bli sjukt roligt! Efter skolan i tisdags sa tror jag bestamt att jag akte hem och bara tog det lugnt. Gjorde antagligen lite laxor ocksa (med betoning pa lite). Jag hade inga planer pa att aka och kolla pa basketmatchen sa jag chillade runt i mjukisklader. Men sedan sa ringde Marlene och Alyssa och ville att jag skulle aka in anda. Selena skulle spela i pep band sa hon skulle anda in, sa jag akte med henne. Orkade inte ta p amig nagot annat sa jag akte i mina senior mjukisar och mossa. Haha, sa snyggt. Men jag akte hem igen i halvlek nar Selena var klar att aka. Men horde dock att vi vann igen. GOTT AR DET. Jo jag fick ju antligen mina julklappar fran familjen. Tack, alskar er sa mycket! Men det tog ju bara en manad innan det kom fram ocksa. Och till raga pa allt sa var hela paketet och allt innuti helt fuktigt. F*ck tullen. Ursakta.
Onsdag da, jo efter skolan sa hangde jag med Koty till Oconto Falls (en stad en liten bit harifran) for att hamta hans senior pictures. Efter det sa chillade vi lite hemma hos honom innan jag foljde med honom till youth group i han kyrka. Sa. Otroligt. Annorlunda. Fran. Sverige. Alltsa seriost, det har var ju liksom hallelujah moment hela tiden. Och latarna som de sjong var faktiskt BRA. Riktiga latar liksom. Alla var jattesnalla ocksa, kul att uppleva nagot annorlunda i kyrkan liksom.
Jag kan inte paminn amig om att jag gjorde nagot sarskilt i torsdags. Var nog bara hemma utan att gora nagot speciellt. Skont det med ibland. I fredags daremot sa slutade vi tidigt, redan kl. 1 sa resten av den dagen spenderades med Marlene och Koty. Forst akte vi hem till Koty och fixade lite grejer och sedan akte vi tre och hans lillebror Casey upp till deras farmor och farfar ungefar 1,5 timme harifran. Anledningen att vi akte upp dit var for att vi ville anvanda deras hot tub som de har. Vilket vi gjorde ocksa. Vi badade och rullade runt i snon, hur kul som helst. Gissa vem som skrek konstant fran att hon klev upp ur badkaret, medans hon rullade runt i snon och tills hon till slut klev ner i vatnet igen. Jag. Kande mig en aning lojlig, jo men tjena, det var ju svinkallt! Anywaaay, jag hade dock inte forvantat mig att det skulle vara en liten family reunion dar, haha. Dar var kusiner, fastrar och farbroder, haha, men alla var valdigt snalla. :) Vi akte tillbaka till Oconto runt 19, och da blev det valdigt massa drama med Marlene och hennes vardfamilj. Hon ska byta familj nu och det blev bara valdigt konstigt och fel med hennes forra familj. Hon stannade i alla fall hos oss i tva natter och nu bor hon hos vara IEC:s
I lordags sa tog vi ner julgranen, pa tiden kan man tycka. Kanns som vanligt valdigt tomt sa fort man tar ner den. :P Vid 15 sa akte jag in till stan och chillade med Desiree och Katie hemma hos Desiree. Sa himla skona tjejer sager jag bara. Vi har franska tillsammans och vi har alltid sa himla kul. Love them. :) Vi skulle egentligen haft en sleep over men pa grund av allt drama igar sa akte jag hem isallet och sa sag Selena, Guinna, Marlene och jag pa Vanner. Mina girlies! <3
Idag, sondag, sa var det pulkaakning som gallde for hela slanten. Sa har var det, science club i skolan hade bestamt att vi alla skulle aka till Oconto Falls och aka pulka eftersom de har en riktigt stor pulkabacke som bara ar till for det. De har till och med ett liftsystem kan man saga. Eller det ar ett rep som gar runt och runt sa att man alapar sig upp. Men nar vi kom dit sa var det bara tre personer fran science club dar och nagra minde barn. Alla hade gatt hem igen nar de sag att repet inte fungerade. Man tror inte att det ar sa jobbigt att ga upp istallet, men det ar det verkligen. Sa vi chillade en del ocksa, inte bara akte. Snobollskrig hann vi ocksa med! Harlig dag var det i alla fall. :) Efter det sa akte Selena, Marlene, Kelly, Abbey, Amberly och jag till Burger King. Jag hade inte atit en hambugare pa jag vet inte hur lange sa jag skolg till pa hela paketet: Hamburgare, pomme frites och cola. Gott var det ocksa! ;)
Nu pa kvallen sa har jag suttit och letet efter konserter som skulle vara lampliga att ga pa. Kan ni tanka er?! Death Cab For Cutie och We The Kings spelar bada i Milwaukee den 30:e januari. OCH JAG KOMMER INTE GA PA NAGON AV DEM. Det var som att nagot gick sonde rinom mig nar jag laste det. Okej, riktigt sa llvarligt ar det val inte, men ni fattar grejen. Det ar samma dag som Sophome Dance har, sa det suger verkligen. Jag hade gjort vad som helst for att fa se Death Cab. Men nu blir det val inte sa antar jag. Men tro mig, letandet fortsatter!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh du verkar ha så kul. :) vet du om marlene kommer behöva flytta helt än? hoppas inte. <3

2010-01-18 @ 16:26:36
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det var riktigt skoj att läsa din uppdaterade blogg. Hur är det funkar mejlen? Får du mina sms?

Ha det så gott.

2010-01-19 @ 17:35:27
Postat av: mamma

Äntligen några rader i bloggen!! det var på tiden.. tur att vi pratas vid varje vecka. Härligt många vänner Du har i det stora landet!! Ha kul nu för nu räknar vi ner...... kram igen från mamma.

2010-01-19 @ 17:58:44
Postat av: Alice

Gud vilket långt inlägg.. :O Haha, det låter lite kul i mitt huvud när jag läser utan Å, ä ocg ö.

Puss!

2010-01-19 @ 21:23:31
URL: http://styleofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0