Cross country

I söndags kväll (hm, igår om jag tänker efter) så var det lugnt och skönt här hemma. Hade ju varit ute med tidningarna den natten. Och på kvällen strax efter 9 så ringde Ariels kompis Vanessa och frågade om Ariel, Selena och jag ville se på film med henne och Breanna. Det var 17 again som gällde, och trots att jag såg den på planet hit så hänge jag med. Förra gången jag såg den så tänkte jag väl lite "jaha, det var den det" om ni förstår vad jag menar. Men denna gången var den faktiskt riktigt rolig. Det kan väl ha att göra med att jag knappt såg tv:n på planet och behövde sträcka mig genom hela filmen. Innan vi satte på filmen så bjöd Vanessa oss på cupcakes som hennes mamma hade köpt. Det var antingen vanliga eller choklad med gul eller grön frosting. Sååå goda. Jag åt en choklad med gol frosting. Seriöst, galet goda var de. Och inte nog med det, på frostingen så satt det en ring i form av en amerikans fotboll, sött. :) Pinsamt nog så fattade jag inte förän mitt i filmen någonstans att det gula och gröna stod för Green Bay Backers, ett fotbollslag som tydligen är jättebra. Jag borde koppla sånt med en gång, eftersom jag bor så nära. Och det var inte så att fotbollsringen avslöjade det hela eller så, nej nej.
Oh boy, i morse så gjorde mom pannkakor igen. Jag frågade henne om hon brukade göra dem så här ofta, men det rukar hon tydligen inte. Tyvärr. Det har bara blivit så av olika anledningar. Men men, det blir alltid över tills morgonen efter så det blir en pannkaka imorgon bitti också. Yummi! Den här gången blev det pannkakor för att mom's kusin Molly och hennes dotter Laura som jag träffade på släktträffen har sovit här i två nätter, de åkte hem i förmiddags. Jag tror (eller är det bara inbillning?) att dessa pannkakorna är lite nyttigare än vanliga. För hon gör dem med fullkornsmjöl (eller nåt) och blandar i havregryn (förstår ni att jag verkligen satt länge och inte kom på vad havregryn hette, jag amerikaniseras radan). I och för sig så blir det hela kanske inte så himla nyttigt när man har smör och sirap på. Men men.
Cross country idag! Jag var lite nervös, men inte så farligt. Träningen startade 15.30, men alla andra dagar så kan man välja på den eller kl. 8. Hon ville bara samla alla första gången. Alla verkar snälla, det är inte så många tjejer som jag trodde dock. Vi är nog 5 tjejer och 10 killar kanske. Eller nåt sånt. Det var jobbigt att träna i värmen, så det blir antagligen att jag kör den kl. 8 framöver. Vi sprang först två varv runt fotbollsplanen (en äkta amerikansk fotbollsplan, hihihih) och sedan lite olika övningar som uppvärmning. Sedan skulle vi springa 1 mile och så skulle hon ta tiden på oss. Jag vet inte varför, men glömde kolla vad jag fick. Aja, jag får väl fråga henne vid något tillfälle. Sedan sprang vi två varv till med 4 min vila mellan varven. Vi avslutade med situps och armhävningar. Det kanske inte låter så farligt, men det är jobbigt i värmen. Eller så är jag bara klen. Vi fick massa papper som ska fyllas i och läsas. Vi fick ett schema över våra träningar också, och jag ser redan nu att jag inte längtar till fredagens. 6 varv med 4 min vila mellan. Inte okej alltså, inte okej. Jag kommer ju komma i form nu under hösten i alla fall. Och så komemr ju homecoming snart, måste ju komma i klänningarna.


En dags skörd av bönor. Och det har ju blivit några sådana här högar redan.


Inte okej bild. Verkligen inte, men jag har en böna i munnen. ^^

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag säger bara Vallersviksrundan.

2009-08-18 @ 09:19:46
Postat av: Josefin

Men fy vad jobbigt!! :O

2009-08-18 @ 14:59:44
Postat av: Anna

Äter ni så mycket bönor!??! :O

2009-08-18 @ 16:16:40
URL: http://annigt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0