Happy Birthday!

Ja, grattis grattis grattis till Malin som fyller 17 år idag! (eller egentligen så är det ju inte din födelsedag längre hos dig, men här borta så firas du fortfarande!) Jag ringde innan för att säga grattis och sjunga för henne. Det var så kul att prata! Blir så glad av att höra om allt där hemma. :)
 
Anyway, dags för en liten uppdatering igen. Igår plockade vi äpplen från vårat äppleträd. Vi ränsade ut de som var dåliga och tog in de som var bra. Plötsligt så kommer mom ut till oss med en gorda i handen! Eller hon kallade det padda, men för mig så är det samma sak. Varför drar sig alla världens grodor till just mig just precis nu?! Vad är grejen? I alla fall så skyndade sig alla fram och ville klappa och tyckte att den var så söt och fin. Jag som inte hade berättat för familjen att grodor är bland det värsta jag vet (känns lite rude med tanke på att de har en som husdjur) höll mig lite i bakgrunden. Då frågade de om jag ville klappa, vilket jag bestämt sa att jag inte ville. De blev alldeles förvånade när jag sa att jag var rädd för dem. De tog inte illa upp eller något, men de ville gärna få mig att klappa. Men oh no. Så lätt ger jag mig inte. De skrattade och Guinna nästan jagade mig med gordan i handen. Hehe, jag sprang in i huset för dit fick hon inte ta in paddan. Mehe. De kommer reta mig för resten av året om jag känner dem rätt, men det kan jag leva med. Jag tog aldrig i den!
Senare på eftermiddagen så var det dags för ännu ett graduation party. Vem väljer att fira sin graduation några dagar innan man åker till college? Keegan tydligen. Ingen av mina värdsystrar visste riktigt vem han var, så vi var inte sådär jättetaggade kanske. Det visade sig att Keegan är storebror till en kille i cross countryn. Han heter Logan och är en liten freshmen. Hehe. God mat som vanligt, och så fick jag lite frågor om det var jag som var den nya utbytesstudenten. Yes mam. När vi åkte därifrån så lämnade vi av Guinna hos hennes kompis som hon skulle sova över hos och Selena skulle till en kompis i några timmar. Vi andra åkte hem ovh senare på kvällen så kom mom's väninna Becky hem till oss. Tria och jag ville åka och hyra en film och då hade Becky ett förslag på hur vi kunde göra det lite roligare. Vi lånar hennes nya svarta, fullkomligt underbara BMW cabriolet så klart! OH MY GOD. Det var en sån awesome känsla! Vi fällde ner taket och åkte in till Oconto. Helt galet var det, vi nästan skrattade hela vägen dit för att vi var så fruktansvärt coola. Det kan ju inte vi hjälpa, eller hur? Vinden i håret och musik på hög volym. Jag älskar mitt liv. Inne i city så cruisade vi runt på gatorna utan ett direkt mål. Alla vände sig om och kollade och vi fick till och med några visslingar. Jag är ingen bilmänniska, inte på långa vägar. Men det har var speciellt, pappa kan jag få en? När vi körde runt på vägarna så mötte vi Selena och hennes två kompisar som var ute på promenad. Vi titade och vinkade och de vände sig om med ansiktsuttryck som sa "Vi känner ingen som har en sån bil... Eller vänta lite nu, VAD GÖR NI I DEN BILEN?!" Hehe, oslagbart. Till slut så stannade vi till och hyrde Catch Me If You Can. Vi körde runt lite till innan vi drog oss hemåt. Där hemma så tvingade vi mom och Becky att ta massa kort på oss i bilen. Jag behöver ju bildbevis... Filmen var riktigt bra! Jag hade hört att den skulle vara bra, men den var över förväntan. Se den om ni inte har det.

Vi gick i alla fall och la oss alldeles för sent än vad vi borde. För eftersom Guinna sov hos en kompis så skulle jag hjäpa till med tidningarna på morgonen. Japp, så det var upp vid 3 och åka hemifrån vid halv 4. Denna gången åkte jag med Tria och vi hade den kortare rundan, vilket var skönt. När jag hade gjort mitt jobb med tidningarna så kunde jag luta mig tillbaka och försöka sova lite. Tydligen så lyssnar de alltid på gamla godingar, så som 80-tal när de kör ut med tidningarna, och inte mig emot. Tvärtom! Och när jag sitter där och halvsover så hör jag något som jag känner igen. "OH! THAT'S SWEDISH!!" Jajamen, är man stolt svensk när Roxette's The Look spelas eller? Hihi, det var kul.

Idag så har vi tagit det ganska lugnt allihopa. Förutom att ringa och gratta Malin så har jag läst, lärt Stella vacker tass, varit på cykeltur med Selena och lite sådär. Nu på kvällen så seg vi på filmen igen, dels för att vi glömde lämna tillbaka den och dels för att Guinna och Selena inte hade sett den.
Imorgon så är det cross country som gäller igen. Upp tidigt och träna. Hoppas bara att min ankel gillar läget, det har varit lite si och så med den. Nu ska jag snart dra mig till sängs. Sov så gott!


Hur cool är jag inte?


Tria och jag i min framtida bil.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack Linnea! Det var verkligen jättekul att prata med dig :D Får hoppas det blir fler gånger <3

2009-08-24 @ 15:09:20
Postat av: CASSI DA QUEEN<3

bilen var ju grym! vad var dt för bil? =)

kmr du få den där bilen?! ;o kmr du ta körkort i usa? =)



btw, catch me if you can gick på tv här i sverige för några dagar sen^^

2009-08-24 @ 16:59:49
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Pappa

Linnéa. Jag sågar av taket på Volvo 850 så blir du häftigast i Frillesås.

Skämt åsido. Du klär i BMW Cab.

Vi får väl hyra något sådant när vi kommer och hälsar på.

2009-08-24 @ 18:55:02
Postat av: mamma

Jag blir orolig att Du inte kommer hem till mig!!

Bil kan vi ordna här hemma? Fräcka bilder låter underbart det liv som Du har over there!!

kramar i massor mamma

2009-08-25 @ 16:13:19
URL: http://aliccce.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN<3

okej :/ synd ju!

2009-08-26 @ 16:10:07
URL: http://casses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0