Student orientation

Dags för en liten update från de senaste dagarna. :)
I måndags före träningen så gick jag till tränaren på skolan för min ankel. Den envisas med att göra ont titt som tätt. Oftast är det efter träningen men så går det mesta över tills nästa dag. Lite skumt sådär. Anyway, jag gick ju dit innan träningen så den gjorde inte ont just då, men han kände på den och visade mig två stretchövningar som jag ska göra. Nu får jag bara inte glömma att göra dem också, hehehe. Oh boy, på träningen så sprang vi på läktaren, en runda upp, ner och runt. Upp, ner och runt. Den kändes efteråt, särskilt när vi gick in till gymmet efteråt. (men jag blev riktigt förvånad när jag vaknade upp dagen efter utan träningsvärk, jo men tjena.) Anledningen till att vi springer på läktaren är för vårat andra meet nästa vecka i Iola. Tydligen så är det BARA massa backar där. Oh yes, I can't wait. Sedan fick vi våra uniformer som vi ska springa i på våra meet. Första är på torsdag i Gebraltar.
Just det, i måndags så gjorde Selena apple crisp här hemma. Det är vad jag skulle kalla smulpaj med äpple. Väldans gott var det i alla fall! Vi hade lite kvar igår så då åt Guinna och jag lite medans vi såg på A Walk To Remember. Underbar film. :)

Innan träningen i tisdags så skulle Leo och jag träffa en mattelärare i skolan och se vilken matte vi ska läsa. Det slutade med att vi fick låna med oss en bok hem som vi skulle kolla igenom tills nästa dag och se om vi kunde det eller inte. Boken hette Algebra II, en del av det kände jag ju igen, men inte allt. Han satte mig till slut i Algebra III, vi får se hur det går. Om det blir för svårt så ska jag byra till Algebra II. Känns bra att inte ha någon press eller så. :)
Anywaaay, efter träningen igår så mötte jag upp Selena som var i skolan och tittade på en volleyboll match. Eller det var fem lag där, så det var mer som en liten miniturnering. Vi skulle stanna där och vänta på att mom och Guinna skulle hämta upp oss, för Guinna var på orientation på hennes skola. Varsity laget i volleyboll var riktigt bra! Där hade jag ju inte platsat, det kan jag ju säga. :P

Idag mina vänner var det mest att chilla på det tills träningen började kl. 15.30. Jag gillar inte eftermiddagsträningar, dagarna blir så sega. Man gör inte så mycket innan liksom. Eller jo, jag målade lite. Vi håller på att måla om ena badrummet. Det blir riktigt bra, vi hjälptes åt att välja en färg som alla tyckte om som passade till rummet. Det blev grönt. ^^ På träningen så sprang vi bara en mile efter uppvärmingen. Det var bara för att vi skulle vara på Brothers three kl. 17 och äta spaghetti med cross country-laget. Det var gott, jag äääälskar bread sticks som man får överallt. Galet gott. (skriver jag bara om mat i den här bloggen eller? Känns som att det enda jag skriver är "galet gott" och "sjukt gott") Kl. 18 så var det Freshmen/new student orientation på skolan, så vi åkte dit efter spaghettin. Först så var det lite prat inne i aulan, rektorn bland annat. Sedan fick man gå runt och leta upp sina lektionssalar och prata med lärarna. Alla verkar verkligen hur härliga som helst! I love americans, I do. Och återigen så fick jag massa komplimanger för min engelska. Mahaha. I bilen hem så sa mom "...och Linnea fick bara fem kommentarer om hur bra hennes engelska är", lite ironiskt sådär. Jag älskar humorn som familjen har btw (lite random kommentar sådär). Inne på orientation så köpte jag en t-shirt och en träningsväska som jag ska ha till meet imorgon. Jag behöver ju någonting att ha mina grejer i liksom. Och i båset där de sålde de här grejerna så stod vi och pratade lite, och alla blir så intresserade när man säger att man är från Sverige. Så de gav mig en tröja helt gratis, som en välkomstpresent. Den är hur gosig som helst. Lite stor, men det kan jag leva med. Jag älskar redan att vara en utbytesstudent, man kan ju komma undan med allt. Det är bara att dra till med något "men jag har aldrig gjort det här förut" eller "jag kommer ju aldrig kunna uppleva det här igen" eller något i den stilen.


Nu är jag officiellt en blue devil.

Kommentarer
Postat av: Anna är i USA 09/10

svar: haha ok ;) jag bor i Suamico :)

2009-08-27 @ 14:21:24
URL: http://annizhiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha åh vilken fin tröja, superamerikansk. :D

2009-08-27 @ 15:14:39
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Härligt Linnéa! Lycka till med skolan och träningarna när "allvaret" börjar. Jag är imponerad av Dina insatser både hemma och träning och skolan.

kram mamma.

2009-08-27 @ 17:10:08
URL: http://aliccce.blogg.se/
Postat av: Emma

A walk to remember!<3

2009-08-27 @ 21:21:20
Postat av: Pappa

Säger som morsan. Bra jobbat och lycka till.

Snart fyller du år. Finns det något i gamla Sverige som skulle passa lillamerikanskan?

P&K

2009-08-28 @ 08:43:54
Postat av: alice

kan inte du skaffa bloglovin? (A)

2009-08-28 @ 21:13:30
URL: http://timetodance.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0