All-american girl

Nu har vårat Harry Potter-maraton tagit slut. Vi har ingenting kvar att läsa eller se. Känns tomt måste jag säga, vad ska vi göra med all våran tid? I fredags tror jag det var så åkte vi in til Green Bay och såg filmen på bio, vi firade Ariel's födelsedag lite sådär. När vi kom hem så var vi bara tvungna att läsa de två kapitlen som vi hade kvar i boken. Och vi var helt uppe i varv när den var slut. En liten skada man har fått kanske.
Till boken så åt vi en paj som vi hade förberett innan på dagen. Det var Ariel's födelsedagspaj, som jag själv kallade american pie (och alla började då sjunga lite smått på Madonnas klassiker). Mmmm... Den var väldigt god måste jag säga. Det var först en pajbotten, sedan jordgubbar, sedan någon slags vaniljsås (tjockare än den där hemma) och öve det jordgubbar och blåbär. Och runt kanterna så sprutade vi på grädde. Ni ser en bild när Ariel håller den där nere.
Igår så gick vi upp tiiidigt, redan vid 6, för mom, Tria, Ariel och Guinna skulle klippa sig tidigt inne i Green Bay. Så vid 7 så drog vi iväg (eller det var efter 7 om jag ska vara helt ärlig, för precis som familjen hemma i Sverige så har vi väldigt svårt för att komma iväg i tid här). Efter att de hade klippt sig så åkte vi vidare till Oshkosh för shopping! Vi åkte till ett stort outlet som hade alla möjliga affärer. Härligt! Senare på dagen så blev det V-A-R-M-T! Det var inte något jag hade räknat med eftersom det under morgonen fullkomligt öste ner regn i ca. 20 min. Men vid det här laget så visste jag bättre än att ta på mig jeans. För det blir alltid varmt på dagarna nu.
Sedan vid luch så åkte vi till ett ställe som hette Cousins sub. Det var ungefär som Subway fast med ett sämre namn. Där mötte vi upp Tria's pojkvän Logan också, och efter att vi hade ätit så åte hon med honom medan vi andra åkte tillbaka till outleten. Vi gick till en affär som hette Deb och provade klänningar för homecoming och prom, bara för att det var kul. Ariel köpte en sjukt fin ljusblå klänning för bara 20 dollar! Det är den hon har på bilden där nere. Hon hade inte tänkt köpa den, men hon kunde inte hålla sig. Och dessutom så skulle de ha någon winter bal på hennes college senare. Och jag frågade Selena när homecoming var, och hon sa att det antagligen var i början av oktober. Det är ju snart!!! Hur kul kommer det inte bli att köpa klänning och allt och sedan klä upp dig. Aaah, I can't wait!
Det blev en lyckad shoppingrunda, jag köpte två par flip-flop för ca. 35 kr, ett par jeans för ca. 150 kr, en tröja för ca.110, springskor för ca. 400 och present till Ariel.
Idag gick jag upp tidigt och sprang med Selena. Mina nya springskor känns bra, förutom att jag fick ett litet skavsår. Men sånt kan man fixa. Jag känner mig ganska amerikansk vid det här laget. För jag äter sockrade flingor till frukost utan protest. Jag menar, det hade jag ju inte gjort hemma i Sverige. Men hallå, man lever bara en gång. ;)


På väg till bion.


Ariel med din födelsedagspaj.


Guinna, Ariel och jag provar homecoming- och promklänningar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fina ni är :D

2009-08-15 @ 17:45:31
Postat av: Anonym

fin blogg! :) om du gillar Michael Jackson kika in i min blogg

2009-08-15 @ 19:34:14
URL: http://kingofpopmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Linnea! Gud vilken fin blogg du har!<3 Fick tips av Carro! ;]<3 Jag har precis varit på intervju med EF då jag också vill åka iväg till USA!^^ Får se om jag vågar! xD



Kram Emma

2009-08-15 @ 20:53:55
Postat av: alice

fin du har på dig! :)

2009-08-17 @ 16:43:49
URL: http://aliccce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0