Kyligt

Jaha, då kör vi igen. Hade verkligen ingenting att skriva i början av veckan. Verkligen ingenting. Och sedan så sprang dagarna bara iväg så nu får jag helt enkelt köra en uppdatering för slutet av veckan.

I torsdags så var det den första girls basketall game. Så först så åkte familjen och tittade när Selena spelade. Vi förlorade den dock, lite surt kanske. Efter det så åkte Marlene och jag till the high school och kollade på varsity tjejerna. Så himla bra är de ändå. Självklart så vann vi också! Do Devils! :D Jag älskar att gå på matcherna, så himla kul att bara chilla runt med alla människor. You gotta love America. Jag vet inte riktigt om det är en hemmamatch nästa vecka eller inte. Hoppas det! Haha. Hm, well i fredags kväll så hade jag och en kompis filmmaraton. Jag kom hem en aning för sent *host host* 2.30 vilket slutade med att jag istället för att komma hem lite när jag vill så har jag nu en curfew vid midnatt. Så himla kul eller. Gaaah. Men i alla fall, och om jag kommer hem efter det så blir det antagligen utegångsförbud. Det skulle jag ju aldrig få hemma i  Sverige men det är så det fungerar här. Jag antar att det bara är att acceptera, haha.

Lördag, lördag, lördag. Jo, jag väcktes kl. 9 (inte alls underbart när du gick och la dig kl. 3) och började direkt att baka svenska kakor till EF Christmas Party som började kl. 12. Visst blev de bra, en aning knapriga kanske (nej nej, jag glömde dem inte i ugnen några minuter för länge. De ska vaaara så, haha) men det uppskattas säkert av vissa. Det var väl en helt okej julfest. Jag kan inte påstå att julstämningen infann sig sådär otroligt mycket, men det kommer säkert. När vi kom dit så åt vi, sedan så var det dags för pepparkakshustävling (ett väldigt långt ord som jag inte brukar skiva, hehe). Vi blev indelade i lag och när husen var klara så trodde vi att de skulle rösta på det finade huset. Oh no, de skulle bara lottas ut. Ja men hallå liksom. Så mycket för gingerbread house competition liksom. Anyway, efter det så skulle det delas ut presenter. Alla som ville ha en present var tvungen att köpa något för 5 dollar och lägga på ett ord. Sedan så drogs det nummer och när ditt nummer drogs så fick du gå och hämta en julklapp från bordet. Jag fick choklad, hehe. Vi åkte väl därifrån någon gång efter 15 skulle jag tro, och då åkte vi och utforskade ett sprillans nytt Shopko utanför Green Bay. Det luktade till och med nytt. Där hittade jag ÄNTLIGEN en vinterjacka. Det jär ju verkligen behövas snart, det börjar bli riktigt kallt! Jag snön har ju inte ens kommit än, jag har ingen aning om hur jag ska överleva vintern. Jag är helt seriös. Det kommer bli svinigt kallt, haha.

Lördag kväll så var det dags att klä granen! Hur kul som helst. :) Marlene kom hit och hjälpte oss, och skulle sova över också. Men den här granen ser verklgien helt annorlunda ut mot de granarna som vi har i Sverige. Vi klär våran gran med julgranskulor i en eller två olika färger och sedan glitter och en stjärna i topp. Här så har vi varken kulor eller glitter. Granen är full av olika små figurer som är personliga med en liten historia bakom. Så alla mina världsystrar har sina egna julgransdekorationer som de har fått vid olika tillfällen. Hur mysigt som helst. Så de har liksom samlat på sig alla de här olika små sakerna och har en stor låda var med massa  grejer. Och de samlar på olika saker, Ariel samlar på nallebjörnar, Selena på änglar, Tria på tomtar och Guinna på pepparkaksgubbar tror jag bestämt. Så du kan bara stå och titta på granen i en evighet och hitta nya små saker som du inte har sett förrut. Och alla julgranar här är väldigt tjcka, eller fylliga är kanske ett bättre ord. Jag tycker alltid att man ser stammen på de granar vi har hemma. Inte här inte. Jag tycker verkligen att de påminner om granar från Disneyfilmer. Tänk bara på Piff och Puff på julafton. :) Medans vi klädde granen så åt vi kex och drack egg nog. Det är deras juldryck, antagligen som våran glögg (som jag verkligen saknar så himla mycket!!!). Jag sa att jag tyckte att det snakade helt okej men nej det gjorde det inte. Det var ju hur sött som helst! Jag kunde inte ens dricka upp det! Hm, vi får väl se om jag slipper undan den här julen. Tveksamt.

Anyhow, Marlene sov över och vi låg och pratade om allt och inget till kl. 2 då vi hörde att mom och Selena vaknade och skulle ut med tidningarna. Hehe, då känns det skönt att bara kunna vända på sig och somna. Dagen efter så väcktes vi kl. 12 och då hade mom gjort french toast till frukost. Om jag inte miss fel så heter det fattiga riddare på svenska. Gott var det i alla fall med maple syrup på och lite vaniljyoghurt brevid. YUM! Tanken var att vi skulle ha några över så vi kunde äta innan skolan i början av veckan. Men vi åt upp allihop, det är inte alltid så lätt att spara, hehe.


Hm, tydligen sa sparades inte det har inlagget igar kvall sa jag far helt enkelt fortsatta nu nar jag har study hall. Efter frukost vid 1 sa akte vi till Ripon for att titta pa Ariels julkonsert. Hennes kor ar nagot battre an min kan man ju saga. Jag ska ha min konsert pa mandag kvall och det ska ju bli ganska kul. Nagot som inte ar kul ae ju att manga i min kor itne bryr sig om det latar bra eller ser bra ut. Jag stor mig en aning pa det maste jag saga. Men men, jag ska forsoka fa nagon att filma lite sa att jag kan visa er. We'll see...
Ikvall ar det som sagt dags for konserten och jag lovar er lite bilder och lite uppdatering.


Pa julfesten.


Klar julgranen.


Familjen.


Varan julgran.


Ariels julkonsert.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja du Linnéa. Nog har vi utegångsförbud i Sverige tror jag. Vem var du ute med då?????? Jag är inte nyfiken det vet du men du kan väl meddela mig i smyg. Jag tror det var..............

Snygg gran. Fina bilder. Hoppas din konsär var bra idag. Ser fram emot filmen.

P&K

2009-12-07 @ 23:04:38
Postat av: Anonym

Äntligen lite news från dig - fina bilder också! Lycka till med konserten!/eva

2009-12-08 @ 15:53:30
Postat av: Alice

Va mysigt ni värkar ha det!

Och du skulle nog inte få utegångsförbud här hemma, men de skulle nog lbi lite sura! :D

Och jag har skaffat en blogg på blogg.se igen! HAha, klarade att göra en egen header faktist! :)

Pussochkram!

2009-12-08 @ 20:46:43
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Alice

SVAR: Va synd! Men här hemma så är julstämmningen på topp! :) Men jag hoppas att du är hemma nästa jul och får känna julstämmningen här! ;D

Puss

2009-12-09 @ 17:31:52
URL: http://styleofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0