En amerikansk jul

Julafton var annorlunda mot den vi har i Sverige. Helt klart. Vi gjorde liksom inget speciellt har hemma. Chillade runt bara. Men vad kan man forvanta sig, de firar ju inte jul pa julafton. Sa ja... det vi gjorde var val att stada undan lite, ata kakor, sla in paket och sa. Jag ringde hem till familjen ocksa, men jag maste saga att jag nastan borjade grata nar jag pratade med dem, hade ju sa garna velat vara hos dem pa julafton. Och till raga pa allt sa hade di inte fatt paketet som jag skickade, och jag har inte fatt det som de skickade till mig. Jaja, det kommer val framsa smaningom. Och sa kvallen sa gick vi till kyrkan, det ar den enda gangen pa aret som min familj gar till kyrkan. Det finns ju valdigt manga olika kyrkor har men den vi gick till var valdigt lik den svenska. Och jag vet inte vad som hander med mig i kyrkor, jag blir bara sa somnig. Men jag lyckades halla mig vaken, vilket var himla tur, haha. Nar vi kom hem sa at vi och sa gjorde Selena, Ariel och jag yoga. Jag tror faktiskt att jag ska borja gora yoga oftare. Vi har en jattebra dvd som verkligen fungerar. Selena ar ett litet traningsfreak och antligen har hon overtygat mig att borja trana. Man kan ju saga att jag behover det. :P Efter det sa lade Guinna och jag oss och sag pa en film. Det blev Liar, Liar med Jim Carrey. Jag har valdigt svart for honom, men jag var anda nyfiken pa den eftersom min lillasyster alltid skrattar halvt ihjal sig till hans filmer. Jag var inte helt nojd maste jag saga. Visst var den val rolig pa sina stallen, men inget for mig tror jag. Men ANYWAY.

Juldagen da. Antligen! Guinna kom och hoppade pa mig vid 9-tiden tror jag, men nar jag inte visade nagot tecken pa liv sa gick hon vidare till Selena. Vid 10 kom hon in igen och sa att vi skulle ga in och hoppa pa Ariel och Tria. Sagt och gjort, vi slangde oss i sangen over dem. He-he da vaknade de allt. Deras regel i huset ar namligen att ingen far ga ner for trappan innan alla ar vakna. Sa nar vi alla var redo sa smog vi ner for trappan dar min vardmamma vantade. Nastan genast ville Guinna oppna paketen, och tro det eller ej, men ingen protesterade. Jag tror vi oppnade halften av dem kanske, innan vi tog en paus for frukost. Da var val klockan 12 kanske, jag kommer inte ihag. Dagen till ara sa blev det svenska pannkakor till frukost. Och jag larde dem hur man ater pannkakor som en akta svensk. Man rullar den! Det ar val klart att man gor det, vad annars? Sedan fortsatte julklappsoppningen, helt arligt sa gick nastan hela dagen att till julklapparna. Jag tror vi var klara vid 3 eller nagot. Och vi borjade vid 10.30 eller nagot. Okej kanske inte hela dagen, men ni fattar. :P Det var valdigt mysigt att vi drog ut pa det sa mycket. Sedan borjade vi laga mat, och vid 17 sa kom mormor och morfar over pa julmiddag. Maten var ju inte alls som i Sverige, utan mer som en vanlig middag. Men gott var det verkligen! Skinka, potatismos och majs. YUM! Till efterratt blev det alla sorters julkakor. Galet gott, maste verkligen fixa recepten till nagra av dem. Inte att leka med alltsa. ;) Jag har nog inte varit sa matt sedan Thanksgiving.

Idag aker jag till Washington D.C! Ska bli sa himla kul, men det ar nig pa tiden att borja packa. Planet lyfter kl. 17 och da flyger jag till Minneapolis och sedan till D.C. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej. Skönt att vi hann prata med Dig innan Du far iväg till DC. Känns riktigt skönt tyckte jag. Hoppas att Du får det bra hos Nea. Hon vill verkligen träffa Dig. Tusen kramar och pussar.<3<3<3

2009-12-26 @ 21:48:32
Postat av: Pappa

hej å hå Linnéa. Kul att snacka med dig. Ha det bra i Washington. Hälsa alla.

Jag ringer och kollar läget någon dag.

P&K

2009-12-26 @ 21:53:41
Postat av: Anna

Svar: Haha förlåt gumman, ska försöka bättra mig! Hoppas du har det toppen i DC iaf, vi måste prata snaaaaart. :)

2009-12-28 @ 13:18:13
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0