Just like in Mean Girls

I mandags sa akte jag med Koty till Green Bay for att titta pa hans lillebrors basketmatch. Efter det sa at han, jag, hans mamma och hans lillebror pa Fazoli's, det ar en italiensk snabbmatsrestaurang kan man val saga. Jag har varit dar en gang forrut och jag gillar det! :) I tisdags kvall sa akte jag till Laura. Vi skulle ha en filmkvall, sa vi sag pa den forsta Home Alone-filmen i sann julanda och sedan sa visade hon mig en tecknad film som tydligen var en klassiker. Enligt henne var den i klass med Disneyfilmer. Nja, tveksamt. Sarskilt eftersom jag somnade om och om igen under filmens gang, haha. Vi lag dar i hennes sang och kollade och jag kunde inte hjalpa det. Kul att hennes lillebror Rickey, 14, knokade (ursakta goteborgskan, men det ar ju bara det ultimata ordet har) sig in i Lauras sang, som inte ar sadar varst stor anda, och ville kolla pa filmen. En stund sa lag vi dar allihopa tills han trottnade och gick.

Pa morgonen sa var Laura tvungen att kora Rickey till skolan vid 8 (SENIOR SKIP DAY FOR OSS!), jag vaknade men somnade snabbt om igen och vaknade en timme senare nar Laura krop ner i sangen igen. Sedan sa lag vi dar och pratade om allt och inget tills klockan var 10 tror jag. Da gick vi upp och gjorde pannkakor och kaffe, och sa at vi framfor The Polar Express. Sedan korde Laura och hamtade Marlene och jag tog en dusch och plockade undan lite grejer. Hann faktiskt med lite facebook ocksa, antligen an snabb dator liksom. Nar de kom tillbaka sa chillade vi lite innan vi drog ut i snon. Som sagt sa hade vi senior skip day, vilket betyder att de allra flesta seniors skolkar, haha. Och det ar officiellt liksom, hur kul som helst. Eller alltsa, en foralder ringer till skolan och sager att man ar sjuk eller nagot annat. Idag var till exempel jag pa "field trip to explore the American culture" eller nagot annat roligt. Jag har sagt det forrut och jag sager det igen, you gotta love America.
Anyway, ut i snon och aka pulka och grejer. Sedan gick vi runt och hade kul Lite snobollskrig och lite fotat, tills min kamera dog. Marlene har en inte sa himla smickrande video fran nar vi var ute. Och jag hoppas INTE att den kommer ut pa facebook, vilket den mot all formodan kommer gora. Men anyway, efter ett bra tag dar ute sa drog vi oss inat och chillade lite innan vi akte in och hamtade Ricky efter skolan. Vi kopte aven lite gronsaker, dipp och druvor. Nu ska vi borja vara lite halsosamma har. Hem igen och tittade pa Mean Girls. Man kan bara inte trottna pa den filmen, sa himla bra ju. Efter det sa korde Laura oss hem. Tydligen sa hade det bakats annu fler kakor har hemma under dagen. Vi har nagra som ar helt AMAZING. Hur ska jag overleva julen, det ar fragan, haha. Och sa gjorde Ariel, Selena och jag lite yoga! Vissa av dem branner verkligen, haha. Vi har nagra dvd's som vi har bestamt oss for att anvanda regelbundet. Sarskilt sedan nar skolan borjar. Jag ska banne mig inte ge upp den har gangen, hehe. Efter det sa kollde jag och Guinna pa Liar, Liar. Galen film, that's for sure. Jag har haft tva grymma dagar anyhow. :)

Forra veckan och nu i mandags sa ordnade skolan sa att man kunde kopa polkagrisar under lunchrasten. De lamnades sedan ut under tisdagen, och tanka sig, jag fick tre! En fran Desiree, en fran Justine och en fran en okand manniska! Det stod bara mitt namn pa, men inte vem det var fran. Hm, spannande! Och jag fragade runt bland mina kompisar, men det var ingen som hade skickat. Waaah. Kul anda! :) Precis som i Mean Girls! Nar vi sag det forsta gangen sa kollade jag och Marlene pa varandra och utbrast "JUST LIKE IN MEAN GIRLS". Vad kan man saga, vi foreigners kommer nog aldrig sluta underhalla amerikanerna. Tyvarr sa glomde jag skicka nagra. Jag hade hur manga som helst som jag ville skicka till, men glomde av det. Bade Selena och jag kom pa det pa mandag kvall och da var det for sent.

JULAFTON IDAG! Galet verkligen. Jag far val se nar jag skriver nasta gang. Kanske blir det i Washington, kanske innan. God Jul allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh låter mysigt. Men seriöst, får ni aldrig jullov eller? :P



Svar: Haha ja din carro-barro ^^

2009-12-24 @ 10:22:48
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Bengt

Hej Linnea

Nu skall här snart dukas fram julmat och i väntan på KalleAnka på teven vill jag passa på att önska dig en riktig God Jul och ett Gott Nytt år. Vi har en vit jul i år, minns inte när vi hade det sist, men det gör ju det hela känns än mer "juligt".

Traditionsenligt var vi nu på förmiddagen i kyrkan där julkrubban iordningställdes.

Vi mår bra alla och och nyfikenheten stregas nu succesivt timme för timme, över vad som finns i paketen som nu går och göms under granen.

Jag hälsade på i går i ditt "gamla" hem, och ja återigen så var det nog den grannanste gran nånsin, som stod pyntad och gran(n), och doften av jul hade infunnt sig, då skinkan höll på att iordningställas.

Hoppas du har det riktigt bra, och du skall veta att vi saknar dig men vet ju att du kommer "hem" snart igen.



Best regards



Farbror Bengt



PS. Jätteintressant och amitiöst av dig med denna blog, och att läsa allt du är med om "over there" .DS

2009-12-24 @ 13:00:49
Postat av: Farmor, farfar, Lena och Henrik

Vi har haft det så mysigt på Richards väg. Borden var dukade med julpynt och god mat. Mätta är vioch nu väntar vi på Kalle Anka. Snön lyser vit på taken och snart är bara tomten vaken. Julstämning Linnéa förstår du. Katterna har även fått julstämningen och ligger och sover under granen.

Hoppas din jul blir bra i USA. Vi saknar dig här mycket. Hoppas ditt nyår blir bra i Washington.

God Jul och ett riktigt gott nytt ÅT

2009-12-24 @ 14:46:42
Postat av: Pappa

God Jul stumpan.

Vi ringer vid åttatiden.

2009-12-24 @ 14:48:43
Postat av: mamma

Jag vill önska Dig en riktigt God Jul Linnea. Det är lite tomt utan Dig, det tycker vi nog. Det är strax dax för julklappar här hemma. Vi hörs i kväll?

julkramar Mamma.

2009-12-24 @ 17:56:09
Postat av: Sara Andersson

Hej linnea! :D Nu är julen snart över här, skriver till dig mitt i filmen göta kanal (reklampaus). Har haft en bra julafton med familjen. Känner mig lite efter gällande att kommentera mycket här på bloggen, men du ska veta att jag läser och håller koll på dig ;) hoppas du har en riktigt god jul därborta! Kramisar

Sara. Jenny, pontus och mamma hälsar.

2009-12-24 @ 22:04:02
Postat av: Alice

Gissa vad jag har fått?! En egen dator! Jag ärlycklig just nu! :D

Puss

2009-12-24 @ 22:55:10
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: Askul säger jag!! :D

Thomas ska nog komma idag och hjälpa oss att installera lite gjrejer som vi tyvärr inte klarar själva! :P

2009-12-25 @ 11:38:43
URL: http://styleofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0