Black Friday

Och så har jag upplevt min absolut första thanksgiving, och det var en av de mysigaste dagarna jag har varit med om. Hela dagen var bara mys helt enkelt! Ariel, Tria och Ariels roommate kom hem på onsdag kväll. Så på torsdag morgon när det var dags att gå upp (enligt dem, inte enligt mig) så kom alla in i mitt rum! Haha "meet Linnea in her glory days" som Selena så glatt beskrev situationen. "HRMF" var väl det enda jag svarade på det. Men upp kom jag i alla fall och ner till frukosten som dagen till ära bestod utav bagels och varm choklad. YUM! Och eftersom vi var sju personer i huset så fick vi snabbt skapa ett schema över duschen. Och vi var alla överens om att Guinna INTE fick duscha i mer än 10-15 min. Vanligtvis så duschar hon gärna i 30-60 min, men en dag som denna så skulle inte det gå för sig. Medans folk duschade så satte vi igång med en fruktsallad, för det var det vi skulle ta med till thanksgiving middagen. Vid 11-tiden så var vi klara med allt och gick (!) ca. de 500 meter som det är mellan vårat hus och grandma och papas. När vi kom dit så träffade vi hela släkten. Eller hela vet jag inte, men det var några mostrar och kusiner och så ni vet.

En thanksgivingtradition är att titta på amerikansk fotboll i stort sätt hela dagen. Så den första matchen började strax efter att vi kom dit. Det var Green Bay Packers som spelade mot något lag som jag inte minns namnet på. Och vi vann i alla fall! Riktigt mycket till och med. Inte för att jag förstår sådär jättemycket, men jag vet i alla fall att en touchdown är bra. ;) Vid 1 så åt vi, och då var det dags för all den berömda maten! Jag vet inte ens namnet på allt, men där fanns kalkon, skinka, potatismos, sötpotatis, bönor och massa annat! Efter maten så fortsatte fotbollen, men jag gick in till köket efter ett tag, sååå intresserad är jag liksom inte. Så vi satt och snackade i köket några stycken innan det var dags för paj! Äntligen så åt jag den berömda pumpkin pie! (Ännu ett exempel på hur löjligt svenska kan låta, jag menar "pumpapaj", kom igen.) Såå gott var det också, maaw. Sedan så minns jag typ inte vad vi gjorde tills klocken 17-18 (möjligtvis food coma) och spelade lite spel, men då var det i alla fall dags för mer mat! Då tog vi fram rester från lunchen och åt lite till. Och en till pajbit innan vi drog hem och såg på film. Grymt mysig dag och jag vill bara ha mer, mer, mer, MER! You gotta love America!

Weei, så idag är det black friday, vilket betyder shopping! Affärerna öppnar sådär äckligt tidigt, men vi åkte inte in förän de kom tillbaka från tidningsrundan. Det var meningen att vi skulle åka vid 8, men självklart så kom vi inte iväg förän vid 8.40. Varför är jag inte förvånad, haha. Marlene skulle åka med oss så då var vi åtta stycken i en bild med sju sittplatser... Jo men det funkar om man slänger upp Selena så hon halvligger över de andra längst bak. Inga problem. Så vi drog in till Green Bay och the mall. Och jag fick faktiskt handlat i stort sätt alla mina julklappar, på en och samma gång, I EN OCH SAMMA AFFÄR. Eller ja, nästan alla i samma affär ändå. Vi spenderade både mycket pengar och tid inne på Shopko. Men jag lovar er, du kan hitta allt och lite till. Och med rea på i stort sätt allting så hittar man ju så sjukt mycket också! Det enda jag köpte till mig själv idag var vinterskor, uggsliknande saker som är gudomligt sköna. Även dem från Shopko, inte dåligt säger jag bara. Jag är nästan klar med alla nu ja, jag har köpt till båda mina familjer, den svenska och den amerikanska. Klappat och klart vettu.
Efter att alla var klara med shoppingen så åkte vi hem, Marlene följde med också, och så poppade vi popcorn och satte på en film. Contact hette den, den var lite konstig måste jag säga, och väldigt lång. Sedan gick vi upp och ät middag innan vi bestämde oss för att se på en till film. Den här gången så blev det en som föll mig bättre i smaken, Min bäste väns bröllop är en klassiker! Och här sitter jag nu, och jag måste säga att det tar väldigt lång tid att blogga. Och när facebook är uppe och kan distrahera en hela tiden. Och så tar det väldigt lång tid att ladda upp alla bilder. Kanske tar jag några nu och resten imorgon eller något. Deal with it. :)








Amerikansk fotboll hela dagen.


Pumpkin pie!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad mysigt. Passar på att säga thanks for being the best friend ever nu thanskgivingtider då. :D <3

Jag har också ett par uggs förresten, visst är det som att gå runt på moln? Älskar dom.

2009-11-28 @ 09:19:22
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej.

Då har du marit med om thanks giving med. Inte klaok vad du får uppleva mycket.

Nu skall i alla fall vi svenskar till >Tonabacken 36 och ha party med Nea. 20 pers och du kan nog gissa vilka det är.

Hör i morgon. Jag ringer dig.

2009-11-28 @ 11:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0