Kratta löv

Ja nu är det väl ändå hög tid för en liten uppdatering kan jag tänka mig. I fredags så slutade vi ju som sagt skolan 11.45, så då åkte Selena, Alyssa, Marlene och jag hem till oss och krattade löv, hehe. Jag skojar inte, i stort sätt hela Oconto krattar löv denna helgen. Men i alla fall, vi tänkte ju åka och shoppa i Green Bay också, men det blev inte så. Våran skjuts svek oss i sista minuten, haha. Men det gjorde inte så mycket för kl. 19 så var det dags för the fall play som the drama club satte upp. Den hette "You're a good man, Charlie Brown". Eller det var ju egentligen en musikal, så det var lite kul sådär. :) Jag funderar på att gå med i drama club till våren och jobba bakom scenen på något sätt, det låter i alla fall kul. :)

Lördag, jo Alyssa väckte mig kl. 8.30 med sin glada stämma och frågade om vi ville åka och shoppa idag istället. Jag tror inte jag var riktigt vaken men jag tror jag fick fram att jag skulle smsa henne om en liten stund. Jag släpade mig ner för trappan och frågade om det gick bra, sedan smsade jag tillbaka och då sa hom att de skulle hämta mig runt 9.30. Ooops! Snabbt in i duschen och sedan göra mig i ordning och äta frukost. Men jag hann minsann! Så vi åkte hela vägen till Neenah hem till Alyssas mamma och så körde hon oss sedan till ett stort köpcenter i Appleton som heter Fox River Mall där vi spenaderade ett par timmar. Härligt med lite shopping ibland, eller hur? ;) Vid 4 så åkte vi tillbaka till Alyssas mammas hus och åt och kollade lite på tv innan hennes pappa hämtade oss och körde oss tillbaka till Oconto. Då åkte jag och bowlade med Koty, Michael, Blake och Kotys lillebror Casey. Vi hade jättekul och jag hade inte bowlat på hur länge som helst. Jag började grymt med en strike men sedan gick det nästan bara sämre allt eftersom, haha. I början låg jag i topp med Blake, men sedan gick det ju sämre som sagt. Jag kom trea, men inte så dåligt ändå. :)

Idag, söndag, så sov jag ut ordentligt. Och större delen av dagen spenderades åt att ratta löv. Inte sådär jätte exciting, men what to do. Någon måste ju göra det också. På kvällen så tände vi en bonfire i trädgården och så grillade vi korv med bröd. Hur mysigt som helst var det, och efter det så gick vi alla in och kollade på film. Mom hyrde 17 again för hon hittade inte den filmen vi egentligen ville se. Så det var tredje gången jag såg den filmen sedan i somras. Härliga tider, haha. ;) Smart av mig att glömma den läxan som jag hade över helgen i skolan, så den kan jag inte göra heller, he-he. Oh, jag ringde Anna idag också, hon fyller år imorgon (eller för Sverige så är det ju idag) så jag tänkte att man får väl ta och sjunga lite för henne. :) Nej, men det var verkligen jättekul att prata med henne. Känndes inte alls konstigt trots att det var så länge sedan. Och jag ahr ju faktiskt varit borta i en tredjedel redan, time flies säger jag bara. Och självklart så pratade jag med familjen också, alltid lika kul! :)


The fall play.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag kan fråga lillebror Bengt om du kan hjälpa kratta löven i Älekärr nästa höst nu när du vet hur man gör? Som du vet har de massor.

Alltid lika roligt att prata med dig också. Hörs på söndag hoppas jag.

2009-11-09 @ 09:42:16
Postat av: Anonym

...Kan säga att lillebror Bengt har kommit på att allteftersom löven faller, kan man klippa sönder dem med gräsklipparen, bra gödning till gräsmattan=)

Fast faller alla samtidigt har vi inget val då är du välkommen med krattan(ta med farsan, han har ju rutin, hi-hi)

Ha det gott/Marianne

2009-11-09 @ 11:06:55
Postat av: Anonym

...kan berätta att lillebror Bengt klipper sönder löven med gräsklipparen allt eftersom de faller, bra gödning för gräsmattan =)

Fast faller alla samtidigt är du så välkommen med krattan(ta med farsan,han har ju rutin, hi-hi)

Ha det gott/Marianne

2009-11-09 @ 11:14:12
Postat av: Anna

Så det blev inget med the reader? ^^ Och så måste jag säga, fox river mall?!? Coolio. :D Alltså prison break. Om du inte kopplade. Tusen pussar på dig sötis, det var jätteroligt att prata. :)

2009-11-09 @ 11:55:57
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Alice

Roliga att kratta löv? :O Skulle aldrig orka kratta så mycket löv!



SVAR: Jodå, jag är beroende. Går nästan inte ut utan att ha plattat det! :P

Puss

2009-11-10 @ 18:31:42
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: Anna

Svar: Nee tack sötis, du var hur fin som helst på din bild med! Pryder min anslagstavla nu. Nästa år får vu ta en kompisbild. :D

2009-11-11 @ 20:13:01
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0