Veterans Day

Japp, idag var det Veterans Day, och för er som inte det det så är väl det den mest patriotiska dagen på hela året här borta. Eller nej, 4 juli är väl en aning mer kanske. Men ni fattar grejen. Hela dagen går i alla fall ut på att hedra alla soldater i landet, och inte minst de som kämpade i Andra Världskriget och Vietnam, typ. Efter 2nd hour så blev alla kallade till sina advisor groups en stund innan vi alla gick till the gym där alla barn från middle school redan var samlade. När alla hade satt sig så började alla som var med i band spela pampig musik och så komemr det in massa gubbar som tydligen hade varit med i armén, marinen, air force eller något annat. Ganska gulligt ändå. :) Och så hölls det några tal, pappan till en tjej här på skolan höll ett tal om att vara med i armén. Och herregud, det var så himla känslosamt. Han pratade om hur svårt det är för familjerna som stannat kvar och hur otroligt stolt han är över sin dotter. Jag tror knappast att det var någon där som inte blev berörd. Särskilt inte när du hör att han gråter och ser att hans dotter gråter.
Vi i kören skulle skulle egentligen ha sjungt, men våran lärares mamma dog nu i helgen så hon har inte varit i skolan denna veckan så det blev helt enkelt inställt. Synd, för jag såg faktiskt fram emot att sjunga. Men men, jag har väl julkonserten att se fram emot. :) Sedan presenterade de alla de gamla gubbarna och det var faktiskt ganska mäktigt att de alla hade kämpat för sitt land en gång (Åh gud, börjar jag bli lite väl patriotisk här borta? Det här landet påverkar dig mer än vad du tror).



Jag var lite uttråkad under US History i morse. Enjoy! ;)




Ännu en liten film från i morse innan vi gick till the assembly.


The Veteran Assembly.

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter häftigt och mäktigt! Annorlunda firande mot Sverige. Kan inte lyssna på DIg, får ha hjälp av Alice som vanligt!

puss puss från mamma.

2009-11-12 @ 09:01:58
Postat av: Anna

Det var urgulligt. :D

Förresten, jag vet inte varför men det går inte att se dina videos, eller det blir liksom att det står att man måste vara inbjuden eller nåt. :S

2009-11-12 @ 15:00:38
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh jag vill också kunna se dina videos :S Linnea i rörlig bild var allt för längesen <3

2009-11-12 @ 16:11:57
Postat av: Anna

Nu funkar det! US History verkade ju grymt kul. ;) Och du är så GULLIG. Håller med Malin, Linnea i rörlig bild var allt för längesen!

2009-11-15 @ 10:31:46
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0