Happy Halloween

Nu var det ju några dagar sedan jag uppdaterade men jag får väl börja där jag slutade förra gången. Jag fick ju in ett litet inlägg när jag var hemma hos Laura. :P Anyway, vi väntade på Koty tills kl. 21-21.30 sågot sådant. När han kom så hade han med sig 6 paket popcorn. Niiiice. Vi hade även varit iväg och köpt godis och dricka, så vi hade så vi klarade oss. ;) Så då slängde vi oss allihop på madrassen som vi släpat ner och lagt framför soffan och så låg vi där med filtar och kuddar. Mys! :) Vi börjad med Landet för längesedan, och Laura somnade med en gång, haha. Efter det så såg vi på Ringaren i Notre Dame. Så himla bra film det är eller? Jag hade inte sett den på hur långe som helst, men det var en av mina favoritfilmer när jag var liten. Och ärligt talat, Esmeralda är fortfarande min idol. I'm just saying. :P Jag tror Marlene somnade under denna filmen också, haha "och så var de bara två". Vi bestämde oss i alla fall för att sätta på Herkules. Men det blev till slut för mycket för både Koty och mig och vi somnade efter halva filmen, hehe. Vaknade till eftertexterna och då var klockan 2.30. Koty var tvungen att köra hem, för han skulle inte sova över. Men jag somnade om men väcktes av ett sms kl. 10 dagen efter. Hade ju inte haft något emot att sova några timmar längre kanske. :P Men i alla fall, Laura, Marlene och jag låg och slumrade till 11 ungefär och sen bestämde vi oss för att vi ville se Snövit. Sagt och gjort. Hur mysig är inte den filmen då? Så himla söt. :) Efter det så bakade vi muffins till frukost. :) Laura körde oss hem sedan när hon skulle hem till sin pojkvän.

När jag kom hem så var arbetet i full gång. Molly (Mom's kusin), Laura, Mitchell (sysslingar) och Laura's kompis var hemma hos oss och de var alla i full gång med att gräva upp all potatis i grönsakslandet. And believe me, jag har aldrig sett så många potatisar på ett och samma ställe. Haha. :P Mitt jobb blev att svätta potatisarna med vattenslangen, för de var alldeles leriga efter allt regn som vi hade dagen innan. Hela grönsakslandet var som en stor lerpöl nästan, haha. :P Så jag hade ju lite tur att jag fick stanna på gräsmattan. Efter att jag hade tvättat dem så bar vi in dem i garaget där de får ligga och torka. Jag har en bild längre ner på all potatis och morötter som vi tog in.

Vid 18 så åkte Selena och jag till Trail of Terror. Det var bara att klä sig varmt och svart så att man inte skulle synas så lätt. När vi kom dit så fixade de sminknig och hår och så hittade jag en zomiedräkt som jag tog på. Det var Selena, Kelly, Marlene och jag som skulle vara i labyrinten. Så vi var väl lite zombie-aktiga tycker jag nog. Om jag inte har sagt det innan så betalar folk för att gå Trail of Terror och vårat jobb är att skrämma dem. Årets tema var fobier, så det fanns stationer som labyrint, dockor, clowner, begravd levande, zombies och massa annat. Det var hur kul som helst, jag är glad att jag gjorde det.


Marlene och Laura.

'
Frukost.


Trail of Terror. Kelly, Selena, jag och Marlene.


All potatis som vi grävde upp.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Spara lite potatis till vi kommer.

Ha dé

2009-11-01 @ 13:12:04
Postat av: mamma

Duktig flicka som hjälper till och inte bara rolar Dig. Härligt att läsa om allt Du är med om.

puss o kram mamma.

2009-11-01 @ 18:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0