Pumpkins

Ja då var det väl dags för en liten uppdatering igen då. I torsdags hade jag min sista cross country-träning. Känns tråkigt men skönt på samma gång. Jag kommer sakna träningen och den sociala biten. Men samtidigt är det skönt att det är slut så man har mer fritid, man har ju inte kunnat hitta på så mycket efter skolan liksom. Vi sprang till Kaley A's och blev bjudna på glass, inte illa. En liten kaboom med brownie, maha. Men allvarligt, vad tänker jag med? Jag sprang i shorts och sweatshirt. Det var inga problem när vi sprang dit, för jag blev ju varm när jag sprang. Men när vi var tvugna att gå tillbaka medans vi åt glass, INTE LIKA VARMT. Gaah vintern närmar sig, that's for sure.

I fredags så slutade vi kl. 1, vilket var väldigt gött. Alla lektioner var bara en halvtimme hela dagen. Det är inte som i Sverige att man bara skippar de sista lektionerna om man slutar tidigt, utan man måste ha alla lektioner ändå, så de kortar der dem istället. Så efter skolan så åkte Marlene, Alyssa och jag hem till Alyssa. Aaaah hon hade fyra små underbara kattungar hemma hos sig! Så himla söta! (Guinna och jag försökte senare övertala mom om att vi helt klart behöver en kattunge, men hon tyckte att fyra katter var tillräckligt). Vi chillade hemma hon henne till cirkus 16.30 då Koty, Michael och Allyssa hämtade oss och vi åkte in till Green Bay. Marlene, Alyssa och jag ville shoppa, vilket de andra av någon anledning inte ville, så vi sprang runt i alla affärer medans de andra gjorde något annat, haha. "Vi vägrar låta er shoppa i mer än tre timmar!" He-he. Vi kom också på vad vi ska klä ut oss till på halloween. Vi tre ska vara björnligan från Kalle Anka om någon vet vad jag menar. Så vi köpte likadana randliga t-shirtar som vi ska ha. Vi hittade inga masker dock, det hade ju varit pricken över i:t alltså. Men men, vi får leta vidare, vi har ju ett tag kvar. Kl. 9 så drog vi oss bort till bion där vi dåg The Invention of Lying. Ganska rolig måste jag säga, den hade sina stunder. :) Efter filmen så drog vi till Walmart och sprang runt där ett tag innan vi åkte hem. Kom inte hem förän kl. 1 men kul var det. :)

Lärdag... Jo, vad ger en bättre start på dagen än American pancakes? Oslagbart. Vi började även skära våra stora pumpor i lördags. Eller vi hann bara med att få ut innehållet, för jag var tvungen att göra mig i ordning inför EF:s halloween fest. Som jag sa innan så klädde vi ut oss till björnligan, eller vi var ju bara två av oss där, men i alla fall. :P Tom och Ann hämtade upp mig och så åkte vi och hämta Leo också. Som vanligt fanns det mycket mat, och jag spelade Rockband för första gången. Galet kul, men jag är verkligen inte bra på gitarr, håller mig till trummorna. ;) Vi gick även en haunted walk. Alla var uppspelta och dåg fram emot att li skrämdra. Men det hela gick ut på att vi gick runt i skogen och letade efter godis som de höngt upp i träden. Läskigt värre. :P Sedan lev det lite mer Rockband och sedan prisutdelning för bästa utklädnad. Och kan man tänka sig, Marlene och jag fick dela på tredje platsen! Inte dåligt va? Sedan satte de på en skräckfilm som man kunde se om man ville, självklart ville vi det, he-he. People under the stairs hette den. Lite konstig måste jag säga, lite sådär-bra. Påminner mig dock om Motorsågsmassaken vilket inte alls var en trevlig upplevelse, haha.

Idag söndag så fortsatte vi med våra pumpor som äntligen fick ansikten. Det var kul, vi har en hel del små pumpor kvar som vi antagligen kommer göra någonting med också. De som vi gjorde nu var verkligen galet stora. Pratade med familjen idag också, det var två veckor sedan nu, eftersom jag var i Chicago förra helgen. Och det var TRE veckor sedan jag pratade med mamma, för hon var inte hemma förra gången. Jag börjar redan tappa svenska ord. Det hände flera gånger att jag ara ville dra till med ett ord på engelska. Läskigt, för det är bara oktober. Det känns liksom mer naturligt att prata engelska nu och det är ju lite skrämmande. Mom gjorde en pineapple upside down cake idag. Det var faktiskt för Guinnas födelsedag, men den var lite försenad bara (eftersom hon fyllde år i September). Men bättre sent än aldrig heter det ju. Jag har inte ens valt min tårta än, så det känns ju ganska bra, haha. Jag ser fram emot nästa vecka då vi bara går i skolan tre dagar, och på fredag så ska jag på konsert! Jag är taggad till tusen!! Maaawaa.






Kommentarer
Postat av: Pappa

Snygg pumpa. Den liknar mig.

Ha dé

2009-10-26 @ 10:44:56
Postat av: alice

Skanar dig syster-yster! :) <3

2009-10-26 @ 11:44:40
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: Anna

Alltså kan inte du bara komma HEM. :P nej, det ska du ju inte än iaf men gah!! saknar dig så mycket! Fast jag är ju i jordanien nu. (A) grymt varmt! vad skulle jag säga... jo! ska nog lära dig svenska igen när du kommer hem, var så säker ;)

2009-10-26 @ 16:56:47
Postat av: mamma

Roligt med bilder på dottern. Det var roligt att prata med Dig. Hoppas att Du får trevligt på konserten. Vem var det Du skulle gå med??

kram igen och pussar från mamma.

2009-10-27 @ 08:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0