Sanningar om USA

Okej, here we go again.
  • De spelar defenitivt bättre musik på radion här. Bättre kvalité helt enkelt och inte bara sådan där radioskit. ;)
  • Väldigt många går i mjukiskläder från topp till tå till skolan. Sweatshirts är ett plagg som alla, ALLA, har på sig. Även jag vissa dagar. Mne vadå, det är ju hur gött som helst. :P
  • Jag saknar modet i Sverige väldigt mycket. (det var väl kanske inte en sanning om USA, men jag ville bara få det ur mig.)
  • Amerikaner gillar verkligen heltäckningsmattor och har det i så många rum som det bara går. Mjukt ät det att gå på i alla fall.
  • Inga duntäcken här inte, i alla fall inte än. Folk här kör mer på lager av filtar. Kind of. Det är ganska mysigosi ändå.
  • M-Å-N-G-A patriotiska sånger. Jag säger bara oh my gosh. Jag undrar hur många sånger jag har hört om deras flagga sedan jag kom hit. De sjunger om allt som har med deras land att göra och där står jag och kan inte komma på en enda patriotisk sång från Sverige.
  • Testen är lätta! Än så länge har jag haft ett test i skolan, om man bortser från algebra. Det var i US History och det var lätt, man fick välja på fyra alternativ eller så var det sant/falskt. Jag klagar inte!
Det var väl det jag hade för den här gången. Imorgon är det cross country meet och på fredag åker jag till Chicago!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Linnéa. Ha det nu så roligt i Chicago. Hör av dig när du är tillbaka.

En sanning till......... I USA faktureras den som åkt ambulans. Hur har det gått? Har du fått någon klarhet i fallet?

Många kramar och en puss på kinden.

2009-10-15 @ 08:48:59
Postat av: Anna

Ha så kul i Chicago sötis. :D

2009-10-15 @ 14:56:04
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: mamma

skönt med lätta tester i skolan! kanske för att Du är duktig?? Ta hand om Dig i Chicago och ha det så himla kul!! kramar i massor från mamma.

2009-10-15 @ 16:03:03
Postat av: Malin

Älskar sanningar! Det är kul :) Ha det så trevligt i Chicago nu ja.

2009-10-15 @ 19:19:14
Postat av: Anne-Sofie Andersson

hej på dej!



Oj, vad du verkar ha det bra "overthere"! jag gläds verkligen med dig att det blivit så bra, idag har din pappa varit och hälsat på oss i Onsala (arbete) och han fick hjälpa mig för jag hittade inte hur jag kunde skriva tilldig! Hade läst lite i din blogg förut, fast inte kunnat skriva till dig. Själv åker jag till Indien på onsdag - där är det varmt och skönt nu 35 gr typ! Sedan till Kina där det är ca 20. Efter det tillbaka hem till november mörkret - passa nu på och njut av livet, det går så fort!!



Kram Anne-Sofie med familj!

2009-10-19 @ 16:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0