Svininfluensan

Oh yes. Svininfluensan har kommit till Oconto. Det började för några veckor sedan när en tjej som heter Amber var den första som fick den. Nu är var och varannan människa föskyld här och det är några fler som har verit hemma på grund av att de fick svininfluensan. Jag känner inte att det är något som jag är särskilt lockad av. Jag visste egentligen inte riktigt vad det innebar innan, men nu har jag fått det förklarat det för mig. Det är som en allvarlig förkylning, och den dödar väldigt sällan. Det är bara om du har ett väldigtsvagt imunsystem, som bebisar och gamla människor. Anyway, vi får se om jag slipper undan.

I tisdags så blev alla elever och lärare kallade till aulan under 3rd hour. Det var en kvinna som var där som skulle prata om droger, för hennes son dog av en överdos för tre år sedan. Det var inte så att han var värsta junkien, utan det bara hände. I alla fall så var det hon berättade jättehemskt och väldigt känsligt så jag var hela tiden nära på att börja gråta. Tills hon började prata om hur det skulle kännas för oss om någon familjemedlem eller nära vän dog. Så brast det och tårarna bara rann. Nu känns droger bara ännu mer motbjudannde än innan, ni skulle ha hört henne, det var så hemskt.
Träningen efter skolan var kul! Ms. Salewski hade satt ut kort över hela stan som vi skulle samla in. Vi delade in oss i olika grupper och varje grupp skulle leta efter sin egen färg på korten. Så på varje kort så stog det var vi kunde hitta nästa kort. Jag sprang med Lexie, för vi är på samma nivå. Det ver kul att faktiskt ha en anledning att springa, haha. :P Ariel är hemma denna veckan för hon har fall break, så hon hämtade mig efter träningen  och vå åkte och handlade. Jag passade på att köpa shampoo och balsam från John Frieda för 5 dollar styck. Det tycker jag ändå var en bra deal. Betydligt billigare än i Sverige i alla fall! Samma med conversen jag köpte, 40 dollar är liksom 280 spänn.

Det regnade hela dagen igår men vi hade ingen träning i vilket fall. Marlene följde med mig hem efter skolan, men först var vi tvugna att stanna till vid the pharmacy för mom skulle hämta ut någon medicin till Guinna som är sjuk här hemma. På the pharmacy så kan man nog hitta i stort sätt allting, och så även godis. Vi blev så sugna när vi gick där och väntade så köpte m&m's, mini oreo's och sura maskar. Det satt inte helt fel. Men vi åt det mesta efter middagen då vi delade med oss till Guinna, Selena och Ariel. Vi hade kul här hemma och hon blev så glad att hon fick träffa alla våra katter. Hon saknar sin katt hemma i Norge och har ingen i hennes värdfamilj. Men jag kan ju dela med mig lite, jag ha rju fyra. :P

Idag hade jag min sista cross country träning ever! Vi sprang till Kaley A's och så fick vi välja vilken glass vi ville som skolan betalade för oss. Inte illa, inte illa. Jag tog en kaboom med brownie, yummie! Men ibland undrar jag vad jag tänker med. Det är oktober och det är kallt. Ändå så väljer jag att springa i shorts och sweatshirt. Det var inga större problem att spring dit. Man lir ju varm när man springer, men herregud. Att gå tillbaka till skolan samtidigt som vi åt glass var inget att rekommendera. Kallt som sjutton var det, mina ben var alldeles röda och jag fick den där stickade känslan i låren om ni vet vad jag menar. Då var det skönt att komma tillbaka till skolan och sätta på sig mjukisbyxorna. Bättre sent än aldrig, eller? Jag kommer tjocka till mig nu i vinter. Jag tror verkligen det. Även om jag försöker äta nyttigt så kommer det gå åt skogen för Mr. Pearson ger Marlene och mig choklad vaaarje dag. Och det är ju inte så att du säger nej då eller? Antingen så slänger han var sin chokladbit till oss i början av lektionen eller så går vi in till hans klassrum under study hall. Vi brukar hänga i hans rum och prata, för han har alltid så många historier att berätta. Hur kul som helst. :D Han är 61 år och tydligen så ska han börja läsa på college igen, några kurser "just for fun". Han visade oss och jag har för mig att det handlade om fiskar eller nåt, haha.

Vet ni vad jag fick reda på idag? När någon frågar "do you want to go out with me?"  så betyder det ungefär "får jag chans på dig?". Och jag tyckte bara att det var så gulligt, för det funkar väl inte ritkigt så i Sverige. I alla fall inte i min ålder. Men jag kunde inte riktigt fatta att de fortfarande gör så här. Jag frågade henne liksom vad de gjorde på sin date, men så sa hon att här så är det mer ett sätt att säga "vill du bli min pojkvän/flickvän?". Gulligt. :P

Här är det jag köpte i Chicago:




Kommentarer
Postat av: Sabbi, mitt liv innan jag flyttar till USA



Det är äntligen dags för en frågestund i min blogg igen. Kika in och ställ din fråga till mig! Svaren kommer senare idag! Pusspuss

2009-10-23 @ 06:47:43
URL: http://sabbi.webblogg.se/
Postat av: alice

Gulle dig! Grät så mycket? <3



Längtar tills vi ses igen. Va inte rädd att missa något. Ingenting händer här hemma!

Puss

2009-10-23 @ 19:18:30
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: Anna

Är dina John Frieda gröna? :D För mamma köpte nåt sånt schampo åt mig i usa och det vore lite häftigt om vi hade samma. (A)

2009-10-23 @ 23:54:50
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej. Jobbigt när hemska saker är sanna!! Tur att vi vet att Du är en förnuftig tjej. (annars hade Du nog inte fått åka till USA) Höstregn här hemma och middag med farmor, farfar o Lena. puss.

2009-10-24 @ 13:39:45
Postat av: Sara Andersson

sorgligt sorgligt.. usch. Jag hade storgråtit! Har blivit så.. sentimental på sista tiden. Nåja. Svinifluensan säger du, inget vidare. Men du verkar ta ganska lätt på det. Bra. Choklad är bra i lagom mängder, om du känner att det blir för mycket så kan du kanske gömma undan lite i dina mjukisbrallor och sen skicka hem till mig? Hade inte vart fel, en god tanke, bokstavligt talat :) puss och kram från kussin.

2009-10-25 @ 21:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0