Äpplen, äpplen och lite äpplen

Oh. My. God. Jag har aldrig skurit så många äpplen på en och samma dag som jag har gjort idag. I stort sätt hela dagen har gått åt till att skära äpplen. Vi håller på att göra äpplemos här förstår ni, och många äpplen har vi. Och hör här då: vi har bara skurit hälften av äpplena. (!!!!) Och det tog hela dagen liksom, haha, men resultatet blir sjukt bra i alla fall. Vi smakade lite på det nu ikväll och det var jättegott. Jag provde faktiskt att äta det med ost till och det var gott det med, haha människorna här i Wisconsin gillar verkligen ost och kan äta det till i stort sätt allting och när som helst. Imorgon får vi en paus från äpplena i alla fall, för då är det salsa som gäller! Japp, vi gör våran egen salsa också. Vi kommer ha hur mycket som helst av hur mycket som helst i vinter. Vi kommer nog klara oss. Igår kväll insåg jag hur OTROLIGT kallt det komemr bli i vinter. Jag menar herregud. När jag insåg att 0 C är -17 F och att det kan bli -30 F här. OMFG! Men om det skulle bli -30 F så skulle skolan stänga, men ändå. Det är inte omöjligt liksom. Haha, det här kommer ju bli en upplevelse.

Jo, jag var ju hemma två dagar efter min lilla olyckshändelse, och tydligen så hade många kommit fram och frågat både mom och Selena hur det var med mig och så. När jag kom tillbaka i torsdags så var det inte värre. I varje klass så frågade i alla fall någon hur det var med mig. Plus att alla lärare kom fram och sa något i stil med "Är det säkert att du mår bra nu då? Neeej, inga problem med läxorna. Det fixar sig." Hehe. Men jag har gjort alla läxor jag missade ändå, duktig som jag är. ;) Som jag säkert har berättat så är våra franskalektioner en aning annorlunda, eftersom vi inte har någon lärare i klassrummet så är det väl en aning slappare. Men anyway, ibland så har vi inställda lektioner, inte vet jag varför. I fredags var en sån dag och aaah, det gjorde min dag. Katie, Desire och jag satt och chillade inne i vårat klassrum helt ensamma. Och jag frågade dem om det var mycket prat om mig i skolan de dagarna jag var hemma, och svaret var enkelt: Ja. Hehe, tydligen så visste hela skolan vad som hade hänt och antagligen innan första lektionen började. Oh my, det hade varit mycket snack som "Vad har hänt? Är hon okej?" och sånt. Mjau. :P

Haha, ännu att oh my god. Inte lika allvarligt den här gången, men nästan. Guinna har förälskat sig i Boten Anna. Jag skojar inte. Mest i den engelska versionen, men senast idag så sa hon att hon gillade den svenska också, bara det att hon inte kunde ett enda ord av vad han sjunger. Men jag antar att hon kommer lyssna på den några fler gånger. Och grejen är den att när hon börjar sjunga på den så blir det bara så att jag hänger på, hur irriterande jag än tycker att den är. Men jag måste erkänna att den blir bättre utanför Sveriges gärnser. På riktigt! I alla fall, Guinna är mycket medveten om vad jag tycker om den låten, vilket gör det såå mycket roligare att börja sunga på den. Hmm, jag vet inte det. ;)


Mitt i äppelskärandet.


Många sådana här blev det idag...


Äcklig bild höhö, men här ser ni hur stora våra tomater är.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ni ser verkligen taggade ut. :P

2009-09-20 @ 10:35:43
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Skönt att se att Du har återgått till alla köksbestyren igen. Det gäller att inte bli sjuk!! Jag förstår att Din mamma behöver all hjälp i köket av er ungdomar. Bra jobbat gumman!!!

puss puss mamma.

2009-09-20 @ 12:17:46
Postat av: Anneli

-30f låter inte så kallt men det kanske e för att ja bor i kiruna å här e det typ alltid -25c på vintern...

2009-09-20 @ 19:05:08
Postat av: Eva Öberg

Hallå vilken fantastisk frukt - heter man Eva måste man ju gilla äpplen!

2009-09-21 @ 13:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0