Trees for tomorrow

Jag tror inte att jag pratade nagot om det har innan i bloggen, men forra sondagen sa akte nagra manniksor fran skolan till ett stalle som heter Trees for tomorrow. Jga ska forsoka komma ihag sa m ycket som mojligt, men som sagt det var ju en vecka sednan. Det kanns verkligen som att jag borjar varje inlagg med det. Bra dar, nej da jagh skjuter inte upp nagonting. Anyway, det var en av lararna som bjod med mig och Marlene bland annat sa det var ju riktigt kul. :) Vi var atta tjejer plus lararen som akte fran varan skola. Sa vi akte kl. 12 pa sondagen och det tog ungefar tre timmar. Trees for tomorrow var nastan som ett camp. De hade stugor som man bodde i, med tva vaningsangar och sa fanns det sallskapsrum och badrum med dusch i alla stugor ocksa. Det fanns en stuga dar vi hade lektioner eller vad man kallar det och sa fanns det en stuga dar vi at. Grymt god mat var det i alla fall! Lite skillnad fran maten som vi har pa varan skola. :P

Sa pa kvallen nar vi kom dit sa at vi och sedan sa hade vi tree ID, vilket innebar att vi skulle lara oss att identifiera trad. Inte min starkaste sida kanske, sa arligt talat sa har jag inte lart mig nagot. jag kan ju en hel massa trad pa svenska, men jag ser vla ut som ett stort fragetecken nar jag hor namnen pa engelska. Efter det sa chillade vi mest i vara stugor. Dag 2 borjades med frukost och sedan sa blev vi indelade i grupper dar vi forst lekte en lek for att lara kanna varandra lite och sedan sa skulle vi gora lite olika samarbetsovningar. Kul var det och min grupp gjorde riktigt bra ifran sig. Andra halvan av formiddagen sa fick i prova pa bagskytte. Det var nagot som jag aldrig gjort forut men jag var ganska bra faktiskt, det trodde jag anda inte, hehe. Sedan var det lunch och efter det sa tog vi alla en buss till en skog dar vi skulle ga till en sjo och tillbaka. Skogen lag kanske en halvtimme fran dar vi bodde och det tog nog en halvimme att ga till sjon, kanske lite mer for vara ledare stannade och visade oss olika mossor och trad och grejer, haha. Efter middagen sa hade vi nagot som hette day in review, det var som en fragesport pa vad vi hade lart oss under dagen och sa fick vi poang i lagen.

Andra dagen sa fick vi lara oss hur man anvande en kompass och sa gjorde vi lite ovningar med det. Efter lunch sa larde vi oss hur man mater arean pa ett trad och sadar. Vi gick ut till skogen och fick en uppgift som vi skulle gora, jag gjirde ingenting om jag ska vara helt arlig. Men vi hade kul i gruppen anda! :) Helt arligt sa minns jag inte riktigt vad vi gjorde den dagen men jag minns att pa kvallen sa fick vi lara oss om vargar. Vi gjorde massa andra saker som jag minns for det som jag just skrev fyller inte upp en hel dag. :P Eller jo! Pa kvallen sa byggde vi en koja i ett av rummen men filtar, sovsackar som vi faste i sangarna och i stolar. Sedan sa lag vi dar inne och spelade apples to apples vilket ar ett grymt roligt spel. :)

Sista dagen sa tog vi en buss igen till en annan skog dar vi blev indelade i grupper igen och sa hade vi nastan lite orientering. Vi hade olika trad utpekade pa en karta som vi skulle identifiera och sa. Vi anvande kompass och gps. Valdigt latt maste jag saga. nar vi kom hem igen sa fick vi lyssna pa en forelasning och skriva tackbrev till sposorerna for Trees for tomorrow. Sedan fick vi traffa en hok ocksa (det ordet ser ju valdigt konstigt ut, men jag pratar om en fagel). Efter lunch sa akte vi hem, vi stannade pa vagen och sa kopte Ms. Nichols glass till oss alla. Skont att missa mer an halva skolveckan. Dessutom sa slutade vi kl. 1 pa fredagen eftersom det var prom pa lordagen. Mer om prom kommer snart! :)


















Kommentarer
Postat av: mamma

2010-04-27 @ 21:57:26
Postat av: mamma o pappa

roligt att se dig vara skogsmulle!! nu kan du väl Amerikas träd och hur de växer?? gick bågskyttet bra? ska detbli istället för tennis? kram

2010-04-27 @ 22:00:14
Postat av: Anonym

Oh, vad roligt!!

Påminner lite om scouterna, jag är en gammal scout det visste du inte;)

Vi hade hur kul som helst på lägerna(hajker)i skogen.Du måste lära oss spela apple-spelet.

Kram Marianne

2010-04-29 @ 10:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0