Gebraltar

Yes, jag tänkte ta och berätta lite om igår när vi var i Gebraltar och tävlade med cross countryn. Kl. 11 skulle vi mötas utanför high school och så skulle vi åka vid 11.15. Självklart så åkte vi i en gul skolbuss (som jag förövrigt ska åka med till skolan. Hur amerikansk är jag inte?!). Jag satt bredvid en tjej som heter Lexie på vägen dit. Bussturen tog två timmar, men vet ni vad vi körde förbi? Plötsligt så såg jag en svensk flagga, och ryckte till. Då ser jag ett stort hus och en skylt där det stod "Little Sweden". Jag vet inte vad det var för hus, men utanför så fanns det en ännu större flagga och en gigantisk dalahäst. Haha, det var ju lite kul. Jag flög upp och tyckte att det var jättekul, tyvärr så var jag väl den enda som tyckte att det var det bästa som hade hänt idag. Anyway, väl framme i Gebraltar så skulle vi gå rundan som vi skulle springa senare. Så vi tjejer i laget gick en del av rundan, för vi skulle inte hinna hela. Man går rundan just för att det ska vara lite bekant när man väl springer. Sedan så gick vi ut på den stora gräsplanen utanför deras high school och började värma upp. När tiden var inne för start så samlades alla lag på en linje på ena sidan gräsplanen och när startskottet gick på rusar alla mot stigen som ledde in i skogen. Mitt mål var inte att komma först, utan att inte komma sist (he-he) så jag satsade lite i början för att inte komma efter redan från start. Det bara blev så att jag och två eller tre tjejer från Oconto höll ihop någorlunda under hela rundan. För vi är ganska jämna på träningarna också. Så vi sprang 2,5 miles genom skogen, och jag var typ helt död när jag väl sprang in i mål. T-R-Ö-T-T. Jag är tydligen inte i form än, hur lång tid ska det ta?! Min tid blev 22 min och något, inte sådär jättebra kanske, men det räcker för mig. :P Jag var inte sist in från Oconto i alla fall, vilket jag trodde när jag kom in. Men nope, Bailee (som jag stavade fel på förra gången, sorry) kom in strax efte mig. Jane var först in av oss från Oconto, men ingen var förvånad. Hon är verkligen jätteduktig, och ändå är hon typ lika kort som mig (jag som brukar ha det som min ursäkt...).  Sedan var det dags för killarna att springa 3,1 miles tror jag, 5 km var det i alla fall. Lexie, Chris, Alex och jag gick in i skogen för att se när de sprang förbi. Alex fick inte tävla för han tog graduation nu innan sommaren, han är bara med på träningarna för att... ja, jag är inte helt säker. Och Chris, ja han kände väl inte riktigt för det. Han är inte den snabbaste i laget om man säger så. ;)

Efter det så var det bara att åka hem igen i våran gula skolbuss, denna gången så satt jag bedvis Chris, men det var mer att vi satt några stycken och snackade liksom. Vi stannade till för att äta på ett snabbmatsställe som hette Arby's, hade aldrig hört talas om det förut. Jag köpte en sandwich med kalkon. Och herre vad man får kalkon för pengarna. Jag skojar inte, det var typ 2 cm kalkon på den. På höjden!! Jag kände mig jättelöjlig när jag plockade bort en del av kalkonen, senap och lök, haha. :P Lexie fick mig att smaka på det hon köpte och på några andras också, bara för att jag aldrg hade ätit det innan. Hallå, det här kommer gör amig fet, haha. Det fanns en kiosk dör också, så vissa köpte godis. Och av någon anledning så hade Blake, Chris och Logan köpr Swedish fish, godiset alltså. Haha, jag antar att det var för att jag var där och för att jag hade sagt att jag aldrig hade ätit det förut. Så jag fick smaka av alla tre, det var faktiskt gott! Även fast Chris läste på förpackningen att de tillverkades i Kanada. Jo men tjena. Sedan lärde jag Cody, Blake och Michael lite svenska, som jag kanske inte borde skriva ut här. :P Haha, de fattade ju ingenting, men kul var det. Det känns som att man kommer in i laget mer och mer nu, vilket är kul. När vi kom tillbaka till Oconto så skjutsade Lauren mig hem, hon är jättesnäll verkligen. Hon bor inte ens ute på landet, men hon ville ändå skjutsa mig. Hon tycker om att köra ut på landet ibland sa hon, haha om hon säger det så. Jag ska inte säga emot. :P

Jag fick paket från familjen där hemma igår också. Det var en väska som jag hade bett om och två Veckoreyn och en GLAMOUR. Jag kan tänka mig att vänja mig vid alla dessa överraskningar som de skickar med. Ni skämmer bort mig, haha. ;) Lauren hämtade mig innan träningen i morse också, och hon kanske ska göra det på måndag också. Vilken sweetheart hon är. :) Idag ägnar vi större delen av dagen åt majs. I stora mängder. Det plockas, skalas, kokas, kyks ner, torkar och fryses ner. Själv har man skalat i stort sett hela dagen, alltså ta bort allt det gröna utanpå innan de ska in och kokas. Jag kan nu göra det i sömnen. :P Jag fick också följa med Papa och plocka mer när det tog slut där hemma. Det var som en djungel där, haha. :P Molly och Laura (mom's kusin och hennes dotter) är här igen för att hjälpa till. De kom hit igår kväll och åker hem imorgon bitti. Så ikväll har vi bestämt att vi ska se Cars. En film som vi beställde från biblioteket. Jag har faktiskt inte sett den än, men den verka rju ganska rolig. :)


Lauren, Kaylee och jag efter att vi sprungit.


Killarna innan deras start.


Killarnas star. Oconto i blått och vitt.


Jag mitt inne i majsfältet.


Majs, I love you.


Work, work, work.

Kommentarer
Postat av: mamma

vilka härliga bilder. Det är bara så kul att läsa om allt Du gör.

kram mamma

2009-08-29 @ 13:06:35
URL: http://aliccce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0