Give me a call

Japp, igår var jag på lunch med min IEC Ann och den tyska utbytestudenten Leo. Det var trevligt och vi gick till en restaurang här i Oconto som heter Brothers Three. Det var faktiskt riktigt gott, både jag och Ann åt kycklingsallad, Loe åt tacos. Jag har redan märkt att på nästan alla restauranger här så får man så kallade bread sticks till maten. Jag får a kort på dem någon gång. De är riktigt goda, jag fårgade Ann om det var vanligt att man fick dem, och hon sa att det var det. Det är som en baguette i miniformat, och när man får den så är den varm. Kanske till och med nybakad...? Ann är verkligen jättesnäll, hon berättade för oss om saker som vi skulle hitta på med några andra utbytesstudentgrupper. Vi ska bland annat till Chicago! Det lär bli hur kul som helst. :) Hon visade också ilder från förra året, och alla såg ut att ha jättekul. Ann bjöd oss på lunchen och sedan tog hon oss på guidad tur i Oconto med bilen. Jag vet inte om jag lärde mig gatorna och sånt något bättre, det komemr nog ta ett tag. Leo spelar football här, och han hade tydligen sett mig på min träning igår, när vi sprang med höga knän eller nåt kvärs över gräsplanen, haha. Jag är riktigt imponerad över honom att han lär sig så fort, för han har ju aldrig spelat det förut. Det är ju en dak för mig, springa kan ju nästan alla.
Eftersom jag går upp ganska tidigt varje dag och tränar så blir jag vädligt trött väldigt snabbt på kvällen. Och då är det så skönt att bara slänga sig i sängen.... aaahhh. Så jag lägger mig väldigt tidigt också, aldrig efter 22. Duktigt av mig, hah? Men helt ärligt, så skulle jag typ inte orka det. :P
Mmmm träningsvärk, ljuva täningsvärk. Det spelar ingen roll att jag stretchar efter träningen, värken har kommit ändå. Men är det konstigt då? Från att ha springit några gånger när jag kom hit till att springa MYCKET varje dag. Idag sprang vi 2,5 miles på träningen, jag vet inte exakt hur många kilometer det är, men jobbigt var det i alla fall. Åååh I can't wait tills vi ska springa 5 miles om några veckor. Det är ca. 8 km. Jag fattar inte hur jag ska klara det, helt seriöst. Men men, vi får väl se hur det går. Jag är definitivt inte snabbast i laget, men jag är inte långsammast heller. Men jag ska försöka jobba mig uppåt.
Efter träningen så gick jag och mom in till skolan så att jag skulle välja mina klasser. Mitt schema är inte 100 procent spikat än, men jag ahr någorlunda koll på vilka klasser jag får. Det blir avancerad U.S History och Engelska av något slag. Jag var lite osäker på om jag verkligen behövde några avancerade kurser eftersom jag bara är en utbytesstudent, men mom sa att det inte var så stor skillnad på själva kurserna utan att det är mer seriösa männiksor i de avancerade klasserna. Deras tidigare utbytesstudenter hade tyckt att det var bra i alla fall, så jag litar på henne. Sedan ska jag läsa franska, men det finns bara två steg på franskan här så jag kommer nog vara lite bättre än medlet här. Men hey, det är ju bara så att jag inte ska glömma allt. Jag ska ta en keramikklass också, det kan ju bli lite kul sådär. Och så blir det nog kör och digital imaging eller nåt i den stilen. Och en study hall på det där jag kan göra mina läxor och sånt. Och just det, matte också. Jag ska tillbaka den 25:e så att vi ska komma fram till vilken matteklass jag passar bäst i. Jag ska förklara mitt schema lite bätte när jag får det slutgiltiga.
Jag tog det mest lugnt idag efter träning och så. Träningsvärken i mina ben gör ju sitt också. Ringde till familjen hemma i Sverige också, alltid kul! Men nu på kvällen så la Selena, Guinna och jag oss och kollade på film. Det är sjukt mysigt att kolla på film här. Man virar in sig i filtar och täcken och myser. Haha, jag blev väldigt trött under filmen, och när jag kollad epå klockan efteråt så såg jag att den bara var 21.10! Jag menar, hallå. Det låter väl inte som mig? Sen när började jag bli trött så tidigt på kvällen? Svar: Cross country är grejen alltså. Jag får väl dra mig tillbaka så jag får min skönhetssömn. Upp tidigt ju!


Ann och Leo.


Jag och Ann utanför restaurangen Brothers three.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Din vältränade far hade också träningsvärk en gång. Jag lovar det går över. När du kommer hem kan jag vara hare.

2009-08-20 @ 15:43:12
Postat av: Josefin

Give me a call, våran sång ju :D <3

2009-08-22 @ 11:47:42
Postat av: Anna är i USA 09/10

Vi kommer säkert träffas någon gång du och jag. För vi båda har Ann som IEC :P jag kanske har skrivit det förut...kommer inte ihåg :P

2009-08-26 @ 05:32:45
URL: http://annizhiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0