Stellaluna

Kanske är dags för lite uppdatering igen? Igår var vi på graduation party hos Josh, en kille som är kompis med Ariel mest tror jag. Som vanligt (ja, för jag är typ expert på graduation parties, och jag har inte ens varit här i en månad) så bjöds det på väldigt god mat. Många efterrätter fanns det också, tro mig, jag vet. Träffade en eller två som går på high school nu, inte för att de gav något större intryck på mig, men ändå. :P Men sedan hände det en liten lustig grej, när vi för gäves försökte sätta upp volleybollnätet så kommer det ut en kvinna som ropade "svenska" om och om igen. Först höde jag inte vad hon sa, för jag menar jag var ju inte beredd på att höra någon prata mitt språk här liksom. Men när det går upp för mig vad det är hon säger så gick jag fram och hälsade. Det visade sig att hennes mormor kom från Stockholm. Så hon hade varit på semester i Sverige, i Stockholm, Bollnär och Ösersund. Hon hade pratat med mom inne i köket och när hon fick reda på att deras utbytesstudent var svensk på sprang hon ut för att hitta mig. Det var kul att prata om Sverige med någon som faktiskt vet vad hon pratade om. Och återigen så fick jag beröm för min engelska, det är så himla kul! När hon kom fram till mig och började prata så blev hon helt paff sa hon, jag hade ju nästan ingen accent alls. Fast hon sa att man hörde att jag var utlänsk på vissa ord, tydligen lät det roligt när jag sa june. Haha, jag vet inte. :P

På kvällen så skulle Selena på sleep over hos hennes kompis, så hon frågade mig om jag ville dela ut tidningar istället för henne idag. (Har jag berättat det, att min värdmamma delar ut tidingar på morgonen och att mina värdsystrar hjälper henne?) Visst, man ställer väl upp för laget. Så inatt gick jag upp kl. 3, japp du läste rätt. Vi åt lite flingor och stack iväg vid halv 4, mom, Ariel, Guinna och jag. Ariel och jag åkte i samma bil och skulle tydligen ta den långa rundan. Mitt jobb var att sitta i baksätet och lägga en raklamtidning och en serietidning i varje Greenbay Press-Gazette. Och sedan antingen lägga fram den i framsätet eller vika ihop den och lägga den i en plastpåse och lägga fram den. Det var inte allt för svårt, ibland fick jag till och med springa ut till husen emd tidningen. Det var lite jobbigt dock, för när bilden startar och stannar och svänger utan att jag riktigt har koll på vägen så mår man lätt lite illa. Men jag klarade mig bra, Ariel sa att det vissa mår riktigt illa i början. Och eftersom vi hade den långa rundan (först inne i Oconto och sedan ut på landet) så kom vi hem vid 7.30 ungefär. Känn på den du. Och då var det bara att hoppa i säng med en gång och spva några timmar, jag gick upp vid 11 sen igen. Nu när jag skriver det så tycker jag att det låter värre än vad det var. Jag menar, jag tycker ändå att det var ett helt okej jobb, man får ju betalt. Jag vet inte riktigt hur mycket än, men vi får se.

Oh just det, jag skulle bara berätta att osthyveln som jag köpte till familjen verkligen uppskattas. Det var som en aha-upplevelse för dem att man faktiskt kunde skiva osten så tunt. Innan så använde de ju en kniv och skar bitar. Nu är man stolt svensk vettu. Och imorgon börjar cross country! Jag börjar bli nervös alltså. Och Ariel berättade att det är blandade åldrar (high school) och tjejer och killar blandat. Men vi tjejer springer inte samma rundor som killarna. Jag hade ju tänkt springa i morse, men eftersom jag skulle följa med och dela ut tidingar så blev det ju inte riktigt så. Well, well. Vi får se hur det går, jag lovar att uppdatera i alla fall. :)


Tidningar, reklam och serier. Hälften av det vi delade ut.


Soluppgång och en hög med tidningar.


Soluppgång. Ser ni vattnet?

Kommentarer
Postat av: mamma

Det må jag säga!! Upp kl 03.00!! Det har hänt något mer vår Linnea. Bra gjort att hjälpa till. Det märks att Du har roligt. HÄRLIGT!!

Kramar i massor från mamma

2009-08-16 @ 20:00:04
URL: http://aliccce.blogg.se/
Postat av: Malin

Det var inte dåligt gjort Linnea :D Så duktig så!

2009-08-17 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0