Strawberry caves

Hihihi, jag älskar direktöversättningar (syftar på ruriken).

Yes box, igår bakade jag hallongrottor. Något som jag tror är svenskt i alla fall. Eller ja, för jordgubbsgrottor säger man ju inte riktigt, men jag använde hemmagjord jordgubbssylt i alla fall. Well, jag kan inte säga att de blev misslyckade eller något. Långt ifrån. Men annorlunda blev de, har aldrig dett några sådana grottor förut. Degen växte liksom upp och begravde sylten. Inget fel så, de blev jättegoda. Men de såg ju inte ut som på bilden. Det kan ju ha berott på att de inte hade vaniljsocker, så jag använde flytande vanilj istället. Kakorna blev i alla fall väldigt populära, så jag ska se om jag inte kan hitta vaniljsocker här någonstans. Familjen vill nämligen att jag ska baka fler.
På kvällen så var det hög mysfaktor så jag var på filmhumör, så jag bestämde mig för att se på Pocahontas. Självklart på svenska då. Aaah, jag tröttnar aldrig på den. Det slutade i alla fall med att Tria, Selena och Guinna fastnade framför datorn och såg på svenska Pocahontas med mig. De förstod ju ingenting, bara vissa ord ibland. Men de har ju också sett filme så många gånger så de kan replikerna. Så de stack ofta in replikerna på engelska, och jag är förvånad hur mycket som är direktöversatt. De säger ju liksom precis samma sak. Hehe, men aa.

Idag efter träningen på var vi några som stod och väntade på att bli hämtade och då började vi prata lite om vad som finns här som inte finns i Sverige. Och det slutade med att vi kom in i en het diskution om att jag itne hade provat att äta jordnötssmör och sylt på macka. Och att vi knappt har jordnötssmör i Sverige (det har vi väl kanske, men jag hade inte ätit det innan jag kom hit i alla fall). Så jag lovade att gå hem och äta en macka med just det och meddela på måndag vad jag tyckte. Sagt och gjort så gjorde jag en sådan macka. Och hallå, det var grymt gott! Det kunde jag faktiskt inte tänka mig, jag menar kominationen låter ju lite udda. Americanized....
Jag börjar sakta men säkert lära mig fler och fler namn. Det är inte lätt! Jag har ju bara massa nytt att lära mig, alla andra har ett namn. ETT! Michael i laget var i alla fall snabb att lära sig, jag är imponerad. De namnen som jag kan i laget är Lexie, Amanda, Cody, Blake, Michael, Michael, Logan, Jane, Chris och Baley. Och en tjej som jag alltid glömmer vad hon heter. Men det är Kaylee eller nåt i den stilen. Och hon och Cody är syskon. Tror det var de namnen jag kan... Sedan så känner jag ju igen alla, men det är svårt med namn alltså. :P
Och ja! Jag fick paket från familjen i Sverige idag! Jag blev jätteglad verkligen. Jag hade bara bett om lite kläder och så fick jag en hel massa annat! Gulle-familj alltså. <3 Förutom de kläder jag bett om så fick jag en handkräm, body lotion, shower gel och lite prover från Body Shop och en bok. Hur kul som helst att öppna. Jag trodde ju att det skulle vara mycket mindre och så kommer Tria in med det här stora! Hihi. De hade lagt i tidningspapper i paketet för att dämpa, ni vet. Så jag satte mig på golvet och försökte lösa lite korsord i GP. Det är tydligen inte min grej.....

Jag har ont i min ena ankel. Jag vet inte vad det är, men jag kände det redan i morse innan träningen men jag valde att ignorera det. Efter träningen så blev det värre, det gör ont när jag går liksom. Men nu ska jag ju inte springa på två dagar så den kanske bara behöver vila. Den är ju knappast van att springa så här mycket, min ankel. Can you blame him? Her? Whatever.
Och oh. Majssäsongen är igång! Det gillar vi. Mmmm gott är det med smör och salt på färsk majs. Vi hämtar dem ute i grönsakslandet och kokar dem med en gång. Oslagbart säger jag bara. Det är annat mot de frysta majskolvarna man köper på ICA.


Hallongrottor? Well, yes.


Mitt stora fina paket.

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att Du tyckte om Ditt paket! Härliga kakor Du!!

2009-08-22 @ 10:12:36
URL: http://aliccce.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror jag kan lösa ditt grott-problem. :P Jag har för mig att de har bakpulver i sitt mjöl redan från början nämligen (är inte säker!) så det kan vara därför det blev sådär. En annan kul grej är att jag satt och tänkte på hallongrottor typ igår på bussen, eller att du hade bakat det och översatte till raspberry caves i huvudet. Great minds think alike. :P Gud vad kul att få paket också. ^^ Och peanut butter och sylt är otroligt gott, har testat det här hemma. ^^

2009-08-22 @ 10:35:50
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: alice

Visst blev du glad över paketet! ;P

Och självklart så ska jag fläta ditt hår, då blir det lockigt dagen efter ju! ;D

2009-08-22 @ 10:53:37
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: Mia

Hej Linnea! Kul att Du verkar trivas! Det var absolut "self-raising flour" de har som gjorde att kakorna svällde upp! Be Mamsen skicka med saltlakrits i nästa paket så kan Du bjuda på något som är ursvenskt och absolut inte finns här, reaktionerna brukar vara jättekul! Befinner mig i California just nu på jobbresa och har jetlag (vaknar i gryningen). Ha ett fantastiskt år i Wisconsin och lycka till med skolan! Kram Mia

2009-08-23 @ 16:53:50
Postat av: Ida

Inte för att va ngn polis men borde det inte vara rasberry caves :P



Kul att du har de bra :)

2009-08-24 @ 06:12:59
Postat av: Ida

Inte för att va ngn polis men borde det inte vara rasberry caves :P



Kul att du har de bra :)

2009-08-24 @ 06:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0