Hemmafruar

Det har suger. Jag kan inte starta min dator igen. Jag vet verkligen inte vad som hander, nar jag startar den sa blir skarmen liksom svart/morkbla och stannar sa tills jag stanger av den. Som sagt, det suger verkligen.

Vad dum jag ar, jag vet ju visst vad jag gjorde i tisdags. Efter skolan sa akte jag med Marlene hem, vi lamnade vara grejer och akte sedan till mataffaren for att kopa ingredienser. Vi tankte namnligen fira LUCIA! Lite sent, men whatever. Vi tankte gora varan egen glogg, eftersom vi inte har IKEA eller nagot liknande har i narheten, och sa tankte vi baka lussekatter. Men det senare lade vi ner gansak fort nar vi insag hur lang tid det skulle ta. Men glogg blev det i alla fall, och vi blev bada riktigt forvanade over hur lyckat det faktiskt blev! Gott och en otrolig julkansla tillsammans med Anna's pepparkakor. Tank vad mycket svenskt man kan hitta i varan lilla mataffar! Kul kul. :) Medans vi vantade pa att gloggen skulle bli klar pa spisen sa bestamde vi oss for att gora vafflor ocksa. marlene hade norsk vaffelmix som vi snabbt slangde ihop. Grymt gott, och ingen har har atit vafflor med sylf forrut. Det ar ju ett maste! Sa sedan sa drack vi glogg och sag sa en norsk film sa hennes dator. Switch hette den och den var faktiskt jattebra! Hur sot som helst. Rekomenderar. :)Och sedan sa satt vi och pratade en massa och allt mojligt innan det var dags for mig att aka hem. De korde mig hem, men innan det sa stannade vi till hos en av deras slaktingar och kollade pa chihuahua valpar. For att vara helt arlig sa ar val inte chihuahuor riktigt min favorithund, men en av dem var i alla fall galet sot. Den hade mer pals och var storre. Den kunde jag dock ha tagit med mig hem.

Bla bla, onsdag inget speciellt. Och idag torsdag sa var det dags for basketmatch igen. Killarna hade hemmamatch, har verkligen alltid sa himla kul pa matcherna! Kul att traffa folk och bara ha kul. Det ar verkligen nagot som jag komemr sakna sedan. Hela den har high school spirit. Allting har verkligen med skolan att gora och det gillar jag! Det ar verkligen nagot helt annat. Vi spelade mot Algoma och vann saklart! Sjukt duktiga ar de allihop. Tydligen sa ar Algoma valdigt bra ocksa, men HA! Ingen kan besegra the blue devils, haha.

Oh! Igar fick jag en julklapp med posten. Anna den lilla sotungen hade skickat den. Spannande! Och idag fick jag annu ett paket. Det var tre julklappar fran farmor och farfar och fran min faster och farbror. Och inte nog med det! Det fanns massa mat i paketet ocksa! Jag tackar aterigen Nea for att hon tanker pa mig. Det uppskattas verkligen! Sa nu ska vi smaska i oss knackebrod, marabou, ballerinakex och massa annat! kanske blir det bakat lussekatter innan jul. Jag vill verkligen, men hela denna helgen ska agnas at kakbak. Japp, nu ska alla miljoner julkakor bakas. Jag ar taggad! Imorgon blir det shopping efter skolan. De sista julklapparna ska inhandlas.


Kommentarer
Postat av: mamma

Duktig flicka! Jag känner igen Dina takter i köket !

Det låter bra att Du hjälper till med julstämningen over there. Ha det så gott så hörs vi kanske på julafton?

kramar mamma

2009-12-18 @ 10:20:11
Postat av: Alice

SV: Ja, du har det nog värre. Jag ska inte klaga! :P

2009-12-18 @ 21:03:47
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är ett paket från både mig och Anna, det lär du märka sen när du öppnat det :p

2009-12-20 @ 00:02:51
Postat av: Pappa

Julklapp på väg. Du är som vanligt duktig på att få fram julstämningen. Här får vi göra så gott vi kan.

P&K

2009-12-20 @ 10:23:21
Postat av: Anonym

Hej!

Vi ska också baka pepparkakor idag, fixa lite mer julstämmning =)

Lite pudersnö och -8 grader, hoppas det får vara kvar till julafton. Vill bara önska dig och din familj "over there" MARRY CHRISTMAS and a HAPPY NEW YEAR Kram Marianne

2009-12-20 @ 11:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0