Hufvudstaden

Jag antar att det ar dags for en liten uppdatering igen. I sondags sa akte vi till flyglatsen vid 3 tiden pa eftermiddagen. Men jag var lite orolig att de skulle stalla in planet, eftersom det hade snoat rejalt hela dagen. Fullt med pudersno overallt och stora latta snoflingor. Men i alla fall, vi gjorde ett par arenden innan och sedan bar det av. Men det var helt sjukt, pa grund av all sno sa var alla tvugna att kora jattelangsamt pa vagarna. Det tar vanligtvis typ 40 minuter till Green Bay men jag tror att det tog i alla fall en timme, om inte mer. Jag var inte sen nar jag kom till flygplatsen, men mycket tid hade jag ju inte. Helt perfekt faktiskt om du fragar mig. Men men, jag flog i kanske 45 min till Minneapolis och da satt jag bredvid en valdigt tjock man som gjorde konstiga ljud nar  han andades, men annars var det inga problem. Nar jag kom till Minneapolis kollade jag snabbt vilken gate jag skulle till. D4, inga problem tankte jag. Det ar ju bara att leta reda pa. Jag sag ju skyltar och allt. Sa jag gar val i normal takt och tittar pa klockan och ser att jag har en halvtimme kvar. Hittar en karta och ser att flygplatsen nog ar lite storre an vad jag trodde. Gate D ar ju pa andra sidan! Okar takten betydligt, tacka vet jag rullband sager jag bara. Efter en stund ser jag min raddning, ett tag som ska kora mig nastan anda fram till min gate. Med en kvart kvar sa kommer jag hinna utan problem. Sa jag gar pa taget och aker nagra hallplatser, men plotsligt aker den tillbaka det hallet den kom ifran. Jag missade sista hallplatsen dar jag skulle gatt av. YEEY. Precis vad jag behovde liksom. Sa jag gar av pa nasta och springer en bit av vagen. Nar jag val kommer fram till gaten sa ar planet forsenat en halvtimme. Jag vet inte om jag ska skratta eller grata. Haha, nej men det var val bara att sitta och vanta. Innan planet lyfte sa var det 1,5 timme forsenat. Men ivag kom vi i alla fall. Nea, Tanya och Jeff kom och hamtade mig pa flygplatsen och sa akte vi kanske en halvtimme for att komma fram till Mary och Alexs hus. Eller snarare mansion kanske, tank dig ett hus fran The OC. Det ar sa himla fint, helt fantastiskt. Maste ta massa bilder, har inte gjort det an.

Sa min forsta dag har sa visade de mig runt lite har i trakterna. De bor i Potomac, utanfor sjalva city. Sedan akte vi hem och tog det lugnt innan middagen. Jag passade pa att vara lite social med Sverige. Tydligen sa har ett paket kommit fram, undrar varfor inte det andra har kommit fram, jag skickade ju det forst. Men anyway. Nu har andra dagen kommit mot sitt slut och idag sa tog Nea och jag tunnelbanan in till D.C. Vi gick pa nagra olika museum och kollade in downtown. Vi at lunch pa ett stalle som jag faktiskt minns att vi gick till nar jag var i D.C i fyran. Lite kul sadar. :) Det blir nog inga bilder pa ett tag, kan ju inte anvanda min dator. Kanske att jag kan lagga in bilderna pa datorn dar hemma, vet inte om jag skrev det men min vardmamma har bestallt en ny dator till huset, sa nu kommer vi slippa den langsamma. Jag sager vi eftersom jag for tillfallet maste anvanda den datorn som finns. Vet inte ens hur jag ska fixa min dator, var lamnar man in den? Jaja, det loser sig.

Jag maste bara saga en sak, i Wisconsin sa har jag helt seriost sett typ tva Volvobilar, men har i D.C sa finns de overallt! Jag har sakert satt i alla fall 15 sedan jag kom hit. Det faniga ar att jag typ borjar le varje gang jag ser en. Men kul i alla fall. Det var liksom bara en sak som slog mig.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ha det så kul i storstan. Hälsa alla ett gott nytt år.

Vi hörs.

P&K Pappa

2009-12-29 @ 08:38:34
Postat av: Victoria

2009-12-29 @ 09:48:34
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: mamma

Skönt att Du kom fram till Nea. Det ska bli spännande att se huset som vi har hört om.....

Ta hand om Nea nu och ha det så bra tillsammans. Det låter härligt tycker jag. kram till er alla.

2009-12-29 @ 15:34:49
Postat av: Malin

Haha, härlig resa du fick innan du kom fram till Nea :D Lite halvsvettigt sådär. Men ha det så fint nu så hörs vi snart igen sötis!

2009-12-30 @ 01:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0