Snow Day

Konserten i måndags gick fint. Jag fick tyvärr ingen bra video när vi sjunger men jag lägger upp en video från när swing choir uppträder. Så himla bra de var eller. Jag tror jag ska gå med nästa termin, verkar så himla roligt! Anyway, när vi kom till skolanen halvtimme innan konserten så bytte vi om till våra kläder och sjöng igenom låtarna en gång. Först ut på scenen var chamber choir, vilket är en lite mer avancerad kör än concert choir där jag är med i. Nästa termin ska jag ha chamber choir istället, känns lite seriösare om man säger så. Så de sjöng några låtar innan det var våran tur. Vi sjöng låtarna Calypso Lullaby, The Snow Carol och As Long As There's Christmas. Det gick väldigt bra tycker jag nog, bättre än väntat. Sedan var det dags för swing choir och det var bara så himla roligt att se dem! Grymt härligt. Selena är med och jag känenr flera andra också, så det hade verkligen varit kul! Enda nackdelen... de tränar 6.55 - 7-55 på tisdagar och torsdagar. Jag känner i och för sig att min sömn är värd en hel del så vi får se. Men å andra sidan... det är ju once in a lifetime det här. Just nu så lutar det mot att jag går med. Yeey! :)

I tisdags så hände det väl inte så mycket får jag väl säga. Förutom att det började snöa som sjutton under dagen! Så det gick massa rykten om att vi skulle ha en snow day dagen efter. Allting lutade mot det och tydligen så skulle en snöstorm dra in över hela Wisconsin. Sagt och gjort, på kvällen så började det snöa mer och mer och sedan så snöade det non-stop långt in på dagen efter. Så mycket snö som vi vår som mest på västkusten där hemma fick vi alltså under 24 timmar här borta. Det är grejer det ni. Så idag hade vi alltså snow day och i stort sätt hela dagen gick åt till att städa inför en liten julfest som Selena ska ha för några kompisar på lördag. Jag ska ju också vara med men det är ändå hennes fest. Så hon har gone crazy här ett tag med städnignen, haha. Det är bara att lyda, ingen idé att protestera. Du har ingen chans... Haha, nej så allvarligt är det kanske inte. Men inte långt ifrån. ;) Så vi var ute i snön också. Det var väl nästan så att de drog ut mig, känner att det kanske inte är lika kul somd et en gång var att leka i snön. :P Men anyway, mot slutet hade vi roligt. Jag älskar mina värdsystrar, det kunde inte ha blivit bättre. :) Så nu när den första riktiga snön är här så kommer vi antagligen inte se bar mark innan mars-april. Guinna berättade för mig om Ocontos fyra årstider: nästan vinter, vinter, mer vinter och vägarbete. Hahaha tyckte bara det var så roligt. :P


Chamber choir


Concert choir och mig fjärde från vänster på främsta raden.


Swing choir.







Kommentarer
Postat av: mamma

Hej. Utegångsförbud?? heja mamma Sue!!!! Härligt att få uppleva mycket snö, jag är avundsjuk.

Jag skulle vilja vara med och lyssna på alla körer det var bra det du lade ut. Kul att kunna höra!!

Love you.

2009-12-10 @ 10:08:45
Postat av: Pappa

Har ni bra skidbackar?

Du är ju riktigt bra på super G.

Vi hörs till helgen så kan du sjunga i luren.

Pussar och kramar

2009-12-10 @ 14:19:53
Postat av: Anna

Åh vilken söt snövideo. Det ser allvarligt talat hur mysigt ut som helst. Lovar att du skulle tycka det där var bättre än vårt väder, regnar lite sådär hela tiden och blåser. Lovely. :P

2009-12-10 @ 16:16:04
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Alice

Åhh! Jag vill också ha så mycket snö! Så mycket så man inte kan gå till skolan! :D

Puss& kram! <3<3<3<3

2009-12-10 @ 19:03:57
URL: http://styleofalice.blogg.se/
Postat av: Anna

Dream crusher #1: Amerikanska iphones funkar inte här. :(

2009-12-11 @ 09:26:33
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0