Class Schedule

Vill bara börja med att påminna Josefin om ett roligt minne med tanke på rubriken här. Hehehehe.....

jag tänkte skriva ner mitt schema här också, så ni har ne liten aning om vad jag pratar om på dagarna.

7.00 - 8.30          Breakfast
9.00 - 9.15          Homeroom
9.20 - 10.10        History
10.15 - 11.05     English
11.10 - 12.00     Life in America
12.00 - 13.55     Lunch
14.00 - 14.50     Current Issues
14.55 - 15.10     Homeroom
16.00 - 17.30     Aktivitet
17.00 - 18.45     Middag
18.30 - 21.30     Aktivitet

Jag har lunch nu så jag sitter på mitt rum och tar kontakt med omvärlden. Jag kan ju dra lite om gårdagen snabbt. Vi hade ju homeroom som vanligt, och Kristen är grym som vanligt. Sedan var det historia, och det har vi med Kristen också. Tråkigt ämne, men med henne blir det helt okej.
Sedan är det Engelska, och våran lärare är hur söt som helst. Hon heter Heather och är ganska gammal. 65+ definitivt. Hon är så rolig och tvingar oss att säga "YES HEATHER" och "NO HEATHER". Sötis. Hon lärde oss en sång som man sunger på baseball matcher. Jag ska skriva den någon gång. Jag kan det redan utantill! Hehe. Vi fick spela lite baseball också ute på gräsmatten. Det gick väl som det gick, men men. OCH hon bjuder oss på M&M's.
Life in America är kul. Angel lär oss saker som man bör veta om allt möjligt. Vi har pratat om hur det egentligen är i high school och i värdfamiljen och allt möjligt kul. Hon även hon är asbra. Hon är väldigt öppen och ärlig och vill att vi ska utsätta de andra lärarna för massa bus. Hon är grymt härlig i alla fall.
Lunchen är två timmar så det är skönt. Man slipper stressa och så. Igår på lunchen så köpte jag en sweatshirt som det står Norwich University på. Den är så mysigosi.
Sedan är det dags för Current Issues, och för de som inte vet vad det är så handlar det om olika ämnen som får amerikaner att "bråka". Det kan handla om abort, homosexuella giftemål och så vidare. Men jag tycker oftast att han bara står och berättar för oss hur amerikaner funkar. Typ vad som är väldigt amerikanskt att göra, aa ni fattar. Läraren är ASROLIG. Han kallas Fey och är verkligen the best of the best typ.
Okej, sedan är det den första aktiviteten, igår gick vi till fitness center och tränade. Jag sprang på löpbandet vilket kändes ganska bra måste jag säga.
Sedan gick vi direkt till middagen. ÄLSKAR att det är en stor buffé med "ät så mycket du orkar". Det finns hur mycket som helst. Yummie.
På nästa aktivitet så gick vi på yoga. Det var första gången för mig och det var faktiskt kul! Ska definitivt göra det igen.
Sedan gick vi äääntligen och dusch. Så otroligt skönt. Sedan bestämde vi oss för att gå och se en film. Och det blev Friday night lights. Den var ganska bra ändå, men jag var så otroligt trött att jag trödde jag skulle somna right on the spot. Så det var väldigt skönt att slänga sig i sängen sen och sova min skönhetssömn.

Well, ska väl tillbaka till verkligheten och de underbara amerikanerna. Dags för Fey's klass. Imorgon är det Boston som gäller. Då ska det lekas turister. Hehehe.

Cya.

EDIT: Jag såg att jag hade skrivit lite fel i schemat samt glömt att berätta om Life in America, men det är fixat nu. Bara så att ni inte blir allt för förvirrade.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Schedule, vad är det? AHAHHAHAAHHA jag hade typ glömt bort den lilla händelsen ;) puss <3<3

2009-07-23 @ 19:46:49
Postat av: Anna

Oh FUN! Om du kommer till ett starbucks, drick en iced caramel macchiato för mig :D

2009-07-23 @ 22:10:18
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: anna

Hello :) Här är min blogg: ackk.blogg.se

By the way du har en jättefin blogg :) Nu ska jag ladda för Boston i morgon, see u then :) <3

2009-07-24 @ 05:45:31
URL: http://ackk.blogg.se/
Postat av: anna

Hello :) Här är min blogg: ackk.blogg.se

By the way du har en jättefin blogg :) Nu ska jag ladda för Boston i morgon, see u then :) <3

2009-07-24 @ 05:47:01
URL: http://ackk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hello!

Vad härligt att höra om hur du har det:)

Kram Marianne

2009-07-24 @ 13:29:01
Postat av: Johanna Johansson

jag åker med Explorius :) vilka åker du med ?

2009-07-25 @ 11:38:19
URL: http://jjohannnajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0