EF got talent

Schvettigt värre. Imorse så var det ganska kyligt, så det blev chinos och långärmad tröja. Har jag inte lärt mig någonting under de här två veckorna? Det blir alltid VARMT innan lunch. Gick in till mitt rum för att sova lite på lunchen (borde ju ta till vara på varje tillfälle liksom), men aaaahhh, sitter då inte min roomate och hennes kompis här inne med sina datorer då? Jo, det gör de allt. Och de är inne på msn och youtube och skrattar och pratar på tyska. Kill me, kill me now. Hade inte pallat det här i en vecka till. Seriöst, enda gången som hennes kompis verkligen tar ut sin dator ur det här rummet är på natten. Annars så sitter de alltid här. Peace and quiet, please? Nehe? Nej nej. Nu sitter jag och njuter av tystnaden i alla fall. Ingen av dem är här. Mmmm. 

Näst sista dagen på camp idag då. Man märker att alla lärare började dra ihop allt. Känns väldigt bra måste jag säga. Min favoritlektion har nog varit Life in America med Angel. Hon är grymt skön alltså. Vi ska köpa presenter till våra lärare som tack för dn här tiden. Skriver mer om det imorgon tror jag. :)

Jag och Ida tvättade lite innan middagen. Tydligen var jag inte så erfaren som jag trodde, för en fläck gick inte bort (har en sandfläck från volleybollen på en vit t-shirt. -.-). Borde antagligen ha fixat lite medel på den innan, men jag tror ändå att det var lite för att Ida envisades med att tvätta i kallt vatten. Men hallå, visst borde en SANDFLÄCK gå bort utan sånt medel på? Jag vet att jag har rätt. Så det så.

Efter middagen så var det talangshow. Det var kul att se alla. Vissa var riktigt duktiga och andra var inte så duktiga. Vissa var dåliga. Hehehe. Men det var grymt kul att se the returnees uppträda. Vilket härligt gäng! Vill också vara returnee. Ska nog inte andöka dock. Kan ju gå in på det någon annan gång också. :P Fick tyvärr inga bilder, för tydligen så hade jag inget batteri kvar när jag väl skulle ta första kortet. GREAT. Efteråt så gick vi tillbaka till våra rum och så skulle jag ringamin värdfamilj!!! Iiiiih. Är jag klumpig eller? Jag tog mitt telefonkort och telefonnummret med mig ner till telefonrummet. Där försöker jag följa instruktionerna precis som det står, men det går ju inte! Det är ju jättemånga konstiga nummer man ska slå. Jag prova tre gånger men det funkar inte! Vad fan har jag för PIN kod? Jag springer upp till Sofia och frågar vad jag gör för fel. Hon frågar om jag har fått någon PIN kod på typ mail eller post. Då trillar poletten ner, jag har ju fått mail om det! Springer in på mitt rum och öppnar mailen, och mycket riktigt hittar jag min kod. Ner till telefonrummet igen och signlerna går fram! (trots två misslyckade försök innan det...) Jag var så fruktansvärt nervös. Jag kunde verkligen känna att hjärtat slog (är jag en tönt eller?). Till slut så hör jag ett litet klick och... telefonsvarare. Suck. Jag lämnar ett glatt och käckt meddelande och säger att jag provar igen imorgon. Upp till rummet igen och fortsätter packingen. 20 minuter senare kan jag inte hålla mig längre. Ner till telefonrummet igen och slår nummret (rätt på första försöket!). Telefonsvarare igen. Men nu SKA jag verkligen ringa imorgon. Och det ska bli grymt kul! JAG SKA SNART TRÄFFA MIN VÄRDFAMILJ!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha men gud vad störigt med telefonsvarare! När man precis har vågat ringa liksom. Hoppas de svarar imorgon. :D

2009-07-31 @ 11:10:38
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: Anna

Du, jag tror citatet är en Sommaren '05 klassiker faktiskt. ^^ hade glömt det tills idag, kan berätta nån annan gång vad det var jag sa om jag kommer ihåg det. :P

2009-07-31 @ 11:13:22
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: alice

jag har faktist inte plockat allt, mamma plockade typ hälften! :O

2009-07-31 @ 13:13:49
URL: http://aliccce.blogg.se/
Postat av: mamma

härligt att Du nu är på väg till Din nya mamma.? Vi packar för Österlen. Pappa fyller Du vet!!

vi hörs när Du är framme, puss Mamma pappa o Alice,

2009-07-31 @ 19:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0