Presenter

Nu ni, jag ska nu avslöja presenterna till min värdfamilj (äntligen tänker ni nu).

Kosta Boda-skål
Eftersom jag har hört att det ska vara väldigt populärt med Kosta Boda och Orrefors så hoppas jag att det ska uppskattas. Den är dock astung. Inte okej när väskan bara får väga 20 kg.

Bok
Jag köpte en bok som heter Swedish Traditions. Där står det lite om svenska traditioner på engelska samt svenska recept på engelska med både svenska och amerikanska mått. Det här var den första presenten jag köpte och jag är riktigt nöjd med den.

CD
Jag tänkte att en cd med Abba skulle uppskattas. Sveriges ståltheter, typ. Hehe.

Sverigetröjor
Jag köpte en sverigetröja till varje syster. Det kändes som en kul grej och jag hoppas att de kommer användas FLITIGT. Själv ska jag vara patriotisk och glida runt i min alldeles egna sverigetröja som jag fick på min avskedsfest.

Choklad
Jag har hört att det inte finns någon god choklad i USA, därför sk ajag köpa med mig lite av Sveriges skatt, Maraou. Jag har även hört att när de väl har smakat så är det näst intill omöjligt att stoppa dem. Amerikanerna alltså.

Osthyvel
Jepp, tydligen så finns inte det over there. De köper färdigskurna ostskivor eller skär med kniv (?!). Jag ska därför presenterna denna geniala uppfinning för dem.

Servetter
Är det oartigt att köpa servetter? De har i alla fall svenska flaggan på så jag hoppas de förstår gesten. Kanske inte den perfekta presenten, och det var faktiskt ett impulsköp. Jag kunde bara inte stå emot när jag såg dem. Mehehe.



Kommentarer
Postat av: Anonym

är du helt hundra på vad väskan får väga? :)

när jag åkte till usa för en månad sen kollade vi upp det en extra gång, och man fick ha två väskor med 23 kg i varje :)

2009-07-13 @ 22:28:54
Postat av: amanda

ett tips är ju att stoppa kosta boda skålen i handbagaget, det väger dom inte :) sen behöver den inte riskera att gå sönder, med tanke på hur de behandlar väskorna på flygplatser =)

2009-07-15 @ 16:28:16
URL: http://amandasresa.blogg.se/
Postat av: amanda

du får ta med dig ett stort handbagage :) , kul att du åker snart! :D

2009-07-16 @ 19:00:44
URL: http://amandasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0