Regn

Nu är det bara två dagar kvar på camp. Helt otroligt vad tiden går fort! Känns ju verkligen inte som att två veckor snart är slut. Sedan bär det av mot Wisconsin och Oconto. Funderar på att ringa min värdfamilj imorgon och bara prata lite, kolla så att vi har samma flygtider och så. Sofia ringde idag och hon sa att det var jättekul och att det känns hur bra som helst efter. Ska nog se till att göra det. Iiih om jag vågar, hehehe.

Idag har nog varit den varmaste dagen hittills. Galet svettigt alltså. Mmmm buffé är verkligen galet gott. Det finns hur mycket mat som helst här! Gott gott. Det blev efterrätt även idag på lunchen. Det var någon slags "make your own cupcakes". Det fanns färdiga muffins som man fick dekorera och garnera som man ville med massa olika saker. Yumme! Ida och jag gjorde två var och gick och satte oss i solen. Sedan så pratade jag med familjen där hemma på skype också, jättekul verkligen! Efter lektionerna på eftermiddagen så var det möte för alla  studenter. De delade upp oss i grupper beroende på vart man ska bo sen. Det var människor från EF-kontoret i Boston som kom och pratade med oss om lite allt möjligt, mest regler. Men allt sånt har man ju hört så många gånger.
Sedan gick Sofia och jag och tvättade. Det gick smidigt med både tvättmaskinen och torktumlaren. Duktiga tjejer! Men innan vi skulle gå och äta middag så ser vi att regnet rullständigt ÖSER ner. Ooops. Helt galet verkligen. Så när torktumlaren var klar så stack vi ut i regnet. Haha, mina flipp-flopp blev så hala av allt regn så jag tog av mig dem och sprang barfota i regnet. Klockan 19.00 så var det dags för volleyboll igen. Det var lärarna mot returnees. Helt ärligt så utklassade lärarna dem. Efter det så skulle lärarna möta det vinnande laget i volleyboll turneringen, alltså Sofias lag (och ja, det blev de som ska få åka till Ben & Jerry's. Men jag är inte avundsjuk, nej nej.). Och Madison High Eagles vann! Så dubbel vinst där alltså. Sedan gick vi tillbaka till våra rum i regnet, vi orkade inte riktigt bry oss om det. Så när jag kom in så var jag genomblöt, hehe. Det regnar fortfarande...


Lärare vs. Returnees


Hug attack!


Lärare vs. Madison High Eagles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0