Boston och Lake Champlain

  Jag tänkte ta en liten sammanfattning för de senaste två dagarna. I fredags var vi i Boston hela camp, det var riktigt kul! Jag och Sofia gick runt själva och var allmänt turistiga med våra kameror och karta. Men så ska det va. :) Vi hade gjort en liten pakt att vi inte skulle shoppa nu (även om vi så gärna hade velat) för vi vill inte riskera att få övervikt på planet till värdfamiljen. Så nej, vi drog oss först till barnen Cheers. Den är tydligen känd från någon gammal tv-serie med samma namn. Inte för att jag har sett det någon gång, men Fey sa att det var coolt att ha en bild därifrån, så vad gör man inte? Sedan följde vi The Freedom Trail (en röd linje som går genom hela staden) fram till Quincy Market. Det var som en stor marknad med massa små matstånd och plats att äta. Längs med hela sidorna så fanns det små stånd med souvenirer och liknande. Det var kul att gå och kolla lite. Vi åt även vår lunch där inne, som vi hade plockat ihop på camp i våra bruna papperspåsar på morgonen. Men sedan blev vi lite sugna på efterrätt, och vad gör man då? Jo, då köper man frozen yoghurt med chokladsmak. I botten var det chokladsås och på toppen var det cookie dough bitar (kakdeg). Det var otroligt gott måste jag säga. Två saker som jag kommer föräta mig på under året är cookie dough och bagles. Jag skojar inte.


Anyway, sedan gick vi runt och kollade lite på stan, men det fick gå snabbt inne i affärerna, för vi ville inte fastna för något. Hehe. Sedan tog vi oss till närmsta tunnelbana och efter att vi frågade om hjälp så kom vi på rätt och tog oss bort till Harvard University. Det var coolt att vara där eftersom det är så känt, och man har ju hört så mycket om det på filmer och tv-serier och så. För att få verkliga bevis på att vi varit där så köpte vi varsin t-shirt. Det är status om något, right? ;)

 

Sedan hittade vi ett litet mysigt Starbucks där vi köpte varsin Iced Frappuccino. Galet gott måste jag säga! Mmmm…. Sen drog vi tillbaka till Quincy Market och kollade läget. Vi bestämde oss för att köpa med oss en souvenir från Boston (turister som vi var) så vi letade runt en stund och tillslut så slog vi till på varsin baseball från Cheers. Kan nog vara lite kul att kolla tillbaka på någon gång. Maybe. Vi åt middag på Quincy Market också, det blev thai och en otroligt god ”Paradise Chicken”. Låter inte fel va? Sedan led dagen mot sitt slut och vi drog oss mot bussen. Såg sedan att flera hade varit på Hard Rock Café, och jag hade så himla gärna velat gå dit, men vi hittade det inte. Meeen det som var mest typiskt var ändå att vi hade varit nästan alldeles där. Bara några hur bort. Sånt orkar jag inte med. Men men, jag har ju min Harvard t-shirt i alla fall. En mycket lyckad dag!

 

 Orkar ni läsa mer? Det hoppas jag verkligen, för här kommer det. Idag bar det av till stranden. Eller strand och strand, det var en sjö som heter lake Champlin. Jättehärligt att ligga och sola och bada hela dagen. Vi hittade Elin och Louise från Sverige och hängde med dem hela dagen. Lite skönt att prata svenska precis hela dagen faktiskt. När vi kom tillbaka till campus så var klockan 16.30 och middagen skulle börja serveras kl. 17.00. Men vi bestämde oss för att vänta en stund och satte oss ute på gräsmattan med våra datorer. Hur härligt väder som helst också, varmt och skönt. Imorgon har vi vår nästa volleybollmatch i turneringen och efter det så blir det berbecue och baseball game. Det ser jag verkligen fram emot! Jag ska försöka uppdatera imorgon eller på måndag om morgondagen.

 


Sofia och jag utanför Cheers.


Quincy Market.


Jag sitter och äter frozen yoghurt. Mmm...


Boston.


Jag utanför Harard University.


Iced Frappuccino från Starbucks.


Min klass innan vi lämnade Boston.


Lake Champlain.


Härlig dag!


Sofia och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0