Home sweet home

Nu är jag hemma igen från le capitale. Allt gick bra på ambassaden, men jag är lite förvånad att det tog så kort tid. Eller alltså jag var förberedd på att sitta där inne flera timmar liksom. Men det hela var över på mindre än 2,5 timmar.
Jag hade bokat tid till kl. 9 så vi var där 10 minuter innan. När vi kom fram till alla ambassader så visste vi inte vilken som var den amerikanska, men vakterna som stod på taket med laddade vapen avslöjade dem. Sedan fick vi ställa oss i kö utanför i 1,5 timme. Det gick ganska segt men tillslut så ropade en man fram mig. Han var otroligt amerikansk! Hihi :D Sedan kollade de igenom min väska och så fick jag gå in på själva ambassaden. Där lämnade jag in mina papper i en lucka och fick sätta mig och vänta. Men redan efter typ 45-50 min så ropade de upp mig. Då skulle jag gå fram och prata lite med en man. Han frågade lite vad jag skulle göra i USA och så. Verkligen jättekul kille. :P
"You're in high school? Wow".
"If you leave the country next year, not that I think you ever want to leave my country..."
Hehe. 
Och sen var det bara att gå. Så den den som vi hade kvar i Stockholm ägnade vi åt fika, fika, fika och shopping. Och igår så träffade vi min kusin och la famille. Trevligt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0