Betyg

Jag kan ju berätta hur mina betyg såg ut efter hälften av terminen. Jag hittade aldrig pappret (letade inte heller) men jag minns dem.

Concert Choir: A
US History: B+
Algebra II: A
French II: A
Ceramics: A
Digital Imaging: A
English II: A

Sedan så var det lite plus och minus hit och dit men de minns jag inte. Det är verkligen inte svårt att få bra betyg här. Jag had ekunnat ha A i History också, men jag har "glömt" att lämna in nägra övningar. Men seriöst, det gör verkligne inget här. Och om man bara tittar på matten så är det väldigt lätt att få A. Jag menar, allt är i procent, och om du inte får bra på quiz och test så väger det upp med om du får alla rätt på läxor. Och läxor har vi ju varje dag, och vi rättar dem i klassen innan vi lämnar in dem till honom. Så där får man ju nästan alltid 100 % (om man orkar rätta sina fel, hrm) Och jag har ingen aning om hur jag har A i franska, för vi gör ju ingenting, haha. Visst, vi gör övningar i tid och otid, men de faxar vi ju aldrig tillbaka till henne. Så mitt betyg måste hon ha grundat på de två eller tre glosförhör som vi har haft. Det känns ju super verkligen. :P

I onsdags så var jag bjuden på lunch med en grupp som heter Kiwanis. Rektorn på skolan hade pratat med min värdmamma och sa att de ville bjuda mig på lunch för att jag är en utbytesstudent. Tydligen så bestod gruppen bland annat av äldre män... Knappast att jag skulle gå dit ensam! Haha, så det slutade med att Selena följde med mig. En man hämtade oss i skolan alldeles efter åran lunch och så körde vi till Brothers Three. Vi missade alltså 5:e timmen, vilket var ceramics för min del. :( Det hela var lite awkward i början, men efter att vi ätit så började en av männen ställa massa frågor, nästan somen intervju. Jag svarade så gott jag kunde och jag tror det gick bra. När han var klar så var det dag att gå. Så det hela handlade ju i stort sätt om mig! Jag som trodde att jag bara skulle vara ett litet tillägg i mötet. HE-HE.

GUINNA HITTADE MITT TELEFONKORT! Haha det var verkligen på tiden, det låg i en av fotöljerna, liksom under kudden. Jag kan andas ut. :P
Jo, igår efter skolan så pratade jag med Anna i två timmar ungefär. Jag älskar ju bara videosamtal! Skype funkar inte riktigt lika bra om man vill använda webbkameran också. I alla fall inte för mig. Så anyway, jag höll henne upp lite sådär. Vad säger ni när jag säger att hon fick tre timmars sömn? Eller jag gav henne fem, men hon använde bara tre av dem. Sötisunge. ;) Men vissa smällar får man ta säger jag bara, JAG SITTER JU PÅ ANDRA SIDAN JORDEN! PRATA MED MIG PEOPLE! Haha, nej men det är alltid så trevligt att prata med folk där hemma. :)
Jag är verkligen taggad för thanksgiving! Jag känner mig så amerikansk liksom, haha. Jag ska banne mig äta så mycket kalkon så jag storknar. Jag jag ska äta lite för alla er där hemma, vad sägs om det?

EDIT: Jag lade till det om lunchen i efterhand. jag hann inte skriva det igår.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Grattis till ett bra betyg. Bra kämpat.

2009-11-20 @ 08:09:22
Postat av: mamma

duktigt jobbat. Hoppas att det går bra på firandet i helgen som kommer. puss.

2009-11-20 @ 13:54:28
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Jag har faktiskt ätit kalkon, och det kommer bli hur lätt som helst att äta "för oss allihop i swedala", det är supergott!!

Kram Marianne

2009-11-21 @ 12:57:04
Postat av: Anonym

....fantastiska betyg,Grattis!.../MJ

2009-11-21 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0