Hemma från Chicago

Det kanske är läge att berätta lite om helgen i Chicago. Eller jag har en känsla av att det kommer bli ett ganska långt inlägg. Men det får ni leva med helt enkelt. Ann hämtade upp Marlene, Leo och mig efter skolan i fredags. Då hade hon redan varit uppe och hämtat Eleonora. Sedan åkte vi till Green Bay där vi mötte upp resten av utbytesstudenterna. Vi bytte bil till en större minibuss nästan, så att alla skulle få plats. Jag tror att det var två eller tre bilar fulla med utbytisar som åkte ner mot Chicago. Fyra timmar tog det, med ett stop på Subway för middag. Men det gick ändå ganska fort. Anna, den andra svenskan, och jag hade kul när vi letade upp svenska låtar på våra iPodar. Och vi citerade Björn Gustafsson hela helgen i princip. Härliga tider. Benjamin! Hoho... :D
Hotellet som vi bodde på var helt okej får jag väl säga. Vi var tvungna att bo fyra stycken i ett rum med två queen size sängar. Men det var okej ändå. :)

På lördagen så var vi tvugna att gå upp vid 7 så att vi var redo att åka vid 8. Ja men hurra. :P Alla var väl lite småsega sådär, men sedan så delade de in oss i grupper beroende på vad vi ville göra under dagen. Vi var ett gäng som hade valt Shedd Aquarium. Vi bodde inte i downtown Chicago, utan vi var tvugna att åka tåg i 40 min in till O'Hare Airport. Sedan gick alla till den aktivitet som de ville, men varje grupp hade en vuxen med sig och vi hade Debbie. Hon var ju bara för härlig om man säger så. Vi tog bussen dit och när vi om fram så var kön till entrén jättelång, men Debbie var smart. Vi gick in bakvägen som egentligen var till för folk med barnvagnar. När hon sa timm dem att hon hade en grupp med utbytesstudenter så släppte de in oss. Awesome. :P Inne på Shedd Aquarium så tittade vi på en show som hette Fantasea. Det var med delfiner, sjölejon, pingviner och lite andra djur. Det var kul att se men jag måste ändå säga att det inte är mycket som slår Kålmården. Efter det så gick jag och Anna runt lite innan vi hittade Debbi i kön till 4-D filmen. Inte 3-D mina vänner, utan 4-D. Det var ganska kul ändå, det var en film om jorden och djur typ. Så vinden blåste och vi fick vattenstänk i ansiktet. Och när det kom möss krypande mot oss så kände vi något som rörde sig vid benen, haha. :P
Vi var tvungna att lämna akvariumet vid 15 för vi skulel träffa de andra vid Sears Tower vid 16. Så det var bara att kliva på bussen igen och köra lite sightsing genom Chicago. Sedan sprang vi runt och letade efter rätt ingäng där vi skulle möta de andra. När vi till slut hittade dem och gick in så visade det sig att det var 1,5 timmes kö. Sa dom ja! Efter nästan tre timmar var vi uppe på toppen. Nu snackar vi väntetid. Men när vi väl var där uppe och fotade och tittade ut över Chicago så var det ganska häftigt ändå. Det började mörkna medan vi var där uppe så det var häftigt med alla gatlyktor och bilar. Om ni inte redan vet det så finns det glasboxar som man kan gå ut i på utsidan av Sears Tower. Så man gå ut i den och tittar ner på gatan. Så högt det är eller?! Men när man väl var där ute så tänkte man inte så mycket på det. Men ganska coolt ändå. :)

Efter the tower så tog vi bussen till Navy Pier. Jag trodde att det hela var utomhus, men så var det ju inte. Det var som ett litet köpcentrum fyllt med turistfällor, eller vad man ska säga. :P Och som i alla köpcentrum så fanns det ett food cort. Där är alla matatällen samlade på ett sälle. Så oftast så kan du välja på massa olika mat. Kanske kinamat, thai, italienskt, amerikanskt mexikanskt, ja ni fattar grejen. Så där åt vi i alla fall och kl. 21 så var det fyrverkerier utanför vid vattnet. Haha, många var röda, blå och vita. Amerikanerna är alltid stolta över sitt land, hehe. :P Efter det gick Anna, Joel och jag in och köpte kaffe på Starbucks och vid kl 22 så åkte vi därifrån. Då bar det av mot Hard Rock Café. Jag köpte inget men det var kul att var där. På väggen hade de Patrick Stump's kavaj! Han är med i Fall Out Boy och det tycker i alla fall jag var ganska coolt. :) Jag kan tänka mig att vi lämnade Hard Rock vid 23, men tro det eller ej, vi kom inte tillbaka till hotellet förän kl. 2.30. Snacka om att alla var mer döda än levande, vi hade ju alla varit uppe sedan 7.

På söndagen så gick vi upp och åt frukost och lämnade hotellet med alla våra saker vid 10. Och då var det dags för shopping! Det var ju nästan det alla hade sett fram emot mest, hehe. Så vi åkte till ett outlet köpcentrum en it från Chicago och där spenderade vi tre timmar och en hel del pengar. Jag hittade inte allt jag ville ha köpt, men jag kom hem med lite snygga kläder och ett par converse. Haha, mina gamla tygskor var så slitna så det var ett hål rakt över hela foten efter allt promenerade denna helgen. Jag hade visserligen ett litet hål innan, men den här helgen var droppen. Det blir väl till att slänga dem nu då. Men jag älskar redan mina nya vita converse, och varför i hela världen tog jag inte med mig mina svarta som jag har hemma? Jag har verkligen ingen aning. Vi åt lunch där, jag köpte en smoothie, och vi åkte därifrån vid 15. Så grymt härligt med shopping! Trots vissa strul med kortet så fick jag ju köpt lite i alla fall.

Hinner inte ladda upp bilder nu, men ska försöka göra det så snart som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Anna är i USA 09/10

Kanonkul!

2009-10-20 @ 05:09:17
URL: http://annizhiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter grymt kul. :D

2009-10-20 @ 09:18:32
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Härlig helg Linnéa. Ser fram emot att se bilderna.

P&K

2009-10-20 @ 09:52:47
Postat av: Malin

Härligt det låter! :)

2009-10-20 @ 17:43:13
Postat av: Sara Andersson

Fasen va kul! :) kram

2009-10-20 @ 19:28:44
Postat av: mamma

Det låter som hel toppenhelg. Hoppas att Du fick köpt något som Du gillar!

kramen mamma.

2009-10-20 @ 20:35:06
Postat av: Världens bästa Super Sofia

Å vad kul det låter!! Vad avundsjuk jag blir på att du hade ngn att citera björn gustafsson med!! Fast vet du!? Detär en svensk utbytis på en skola 20 minuter från mitt hus! Fick reda på det i förregår så jag facebooka han, och vi hade två gemensamma vänner från sverige! Han är från Alingsås :) så vi chatta lite, det var kul :) längtar tills vi ses!!

Puss

2009-10-22 @ 13:01:45
Postat av: Sofia

Asså jag längtar tills jag och du ses, inte jag och han ;)

2009-10-22 @ 13:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0