Homecoming

Jag kan ju börja med fredag, vi hade varnliga lektioner till efter 6:e timmen. Då gick vi allihopa till advisor group i en halvtimme. Men Mr. Ruekel hade ingen aning om varför vi skulle ha det och han hade ingen information till oss om något särskilt. Så vi satte på tv:n i klassrummet och kollade på Tom & Jerry. Kanske inte vad de flesta tjejerna hade velat, för det var en serie på mtv com varmycket mer intressant. Men det gick de inte med på, så man får ju inte alltid som man vill. :P Vid 14 så ropade de ut att alla skulle gå till idrottshallen för nu var det dags för pep assembly. Det gick mest ut på att få igång våran school spirit och det var tävlingar mellan freshmen, sophmores, juniors och seniors. Riktigt kul! Självklart så vann seniors alla tävlingar. ;) Vi var på topp och skrek och klappade händerna. Awesome! De ropade också upp alla höstens skollag, även cross country. Så jag fick gå ner dit framför hela skolan tillsammans med resten av laget. Respekt! :P The cheerleaders visade upp lite också och några av tävlingarna som vi gjorde var en när man skulle tejpa ihop sitt ena ben med någon annans och sedan springa. Hoho, kul. :P En annan var att man skulle slicka upp jordnötssmör från en glasruta samtidigt som någon annan gör det från andra sidan. Självklart så vann seniors det med. Och så utsågs även homecoming king and queen. Vi hade röstat tidigare i veckan, ingen av de jag röstade på vann, men ändå. :P

Efter skolan så var vi några tjejer som gick och ät pizza. Istället för att äta var sin pizza så fick vi fem megapizzor delade i små bitar. Så man kunde liksom äta lite från varje. Jag hade inte ätit pizza så förut i alla fall. Vi hade jättekul och vi satt där ganska länge tills vi bestämde oss för att vi ville ha godis, så vi åkte till Family Dollar. Vi gick runt där inne lite och väntade på Jane och Selena som var och släppte av en tjej hemma hos henne. Men så fick vi idén att vi borde åka till Pamida istället för Claire får 15 % rabatt där. Så vi drar iväg igen (hur underbart är det inte att de får körkort när de är 16??). Så vi drar runt på Pamida lite tills vi ser vad klockan är. Vissa var tvugna att åka till skolan för de var med i pep band och skulle spela på matchen. De måste iväg till skolan nu! Så de åker iväg och vi fem som är kvar åker hem till Claire och ser på tv och äter kakor. Sedan vid 19 så började den årliga homecoming football game. Det var kallt då på kvällen men med vantar, luva och kaffe så kan jag hålla mig någorlunda varm i alla fall. Efter halvtid så åkte homecoming queen åkte runt planen i en cab. Fint ska det va. Åh, och vi förlorade. :(

Så var det äntligen lördag! Upp kl 9 och duscha, sedan vid 10.30 så kom mom's kompis hit och hömtade upp mig och Selena för vi skulle åka och fixa våra naglar. Vi åkte in till Marinette där de har ett köpcentrum, både Selena och jag valde fransk manikyr. Hela grejen kändes väldigt lyxig, de fixade naglebanden, gav oss handmassage och hela kittet. Malin, nu har jag höga förväntningar när jag komemr hem. ;) Handmassagen var helt underbar måste jag säga! På väg hem så stannade vi till på Dairy Queen och köpte glass, eller blizzard's rättare sagt. Det var någon blandning av mjukglass och vanlig glass och så kunde man välja om man vad man vill eha för sort, det fanns land annat snickers, oreo, jordgubb, cookie dough, tropical och massa andra. Jag valde oreo. Yummie! Hon som vi åkte med är tydligen lärare på middle school här i Oconto och känner alla mina värdsystrar.

När vi kom hem så började vi göra oss i ordning lite smått. Selenas hår behövde lockas, vilket tar forever eftersom det är så långt. Så jag hjälpte till lite där. Sedan skulle tånaglar målas och hår fixas. Jag ändrade mig någora gånger men bestämde mig till slut för lösa lockar. Mitt håt är nästan omöjligt att locka! Jag har mjukt och glansigt hår så lockarna vill liksom inte stanna där! Det höll på att göra oss galna. Men med hårspray så är allt möjligt. Hehe, det slutade med att vi fick speedlocka det, ibland är jag väl en liten tidsoptimist kanske. :P Selena och jag gjorde i alla fall vårat smink tillsammans, vilket var kul, vi stod framför spegeln i mitt rum. :) Vid 16 så var det dags att åka, men innan vi åkte så stannade vi till hos grandma och papa för att visa oss och ta lite bilder. Jag var tvungen att gå till bankomaten inne i stan så jag skulle ha pengar till maten, så jag svingade med Selena in i mataffären där bankomaten är. Hallå, jag tänkte ju inte gå in dit själv med klänning, klackar och fixat hår. :P Alla vände sig om och log, och någon visslade. Hehe. :P En del av den gruppen som jag skulle gå med skulle mötas vid skolan och sedan åkte vi vidare till Kaylee's hus där vi tog en gruppbild. Sedan vidare till green Bay där vi åt på Texas Roadhouse. Jag åt en grilled chicken sallad, hur god som helst! Det fanns jordnötter på varje bord, sådana där som man skalar som man alltid såg på tecknade Disney-filmer. Det skalet kunde man bara slänga på golvet. Lite konstigt sådär, men det ver väl en del av deras image. Servitriserna började dansa line dance också en gång. :P

Sedan åkte vi tillbaka till Oconto och till dansen som började kl. 20. Vi hade jättekul och vi dansade hela natten lång. Eller i alla fall till 23.30 då den var slut. Då åkte vi, kanske tio pers till Amber's hus för hon skulle ha en bonfire där. Så vi satt där och snackade och åt s'more tills kl. 2 då Koty körde mig, Marlene och Brandon hem. Jag kom hem vid 2.15 och mötte mom och Guinna som precis hade kommit upp. De skulle ut med tidningarna så tidigt. Lite konstigt att jag precis skulle gå coh lägga mig medans de precis kom upp. :P Anyway, det var en väldigt lyckad dag.








Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad fick du betala för att göra naglarna? :) Är det dina egna eller gjorde du förstärkning eller nåt sånt?

2009-10-05 @ 05:55:02
URL: http://sanwas.blogg.se/
Postat av: Malin

Guud vad kul att fixa naglarna så! Jättefin var du ju :) Får väl hopppas att mina behandlingar duger åt fröken trots allt :p

2009-10-05 @ 14:55:02
Postat av: Anna

Vi snackar hocker, indeed. Ska maila dig snart emd dirty details. ;) Och du var jättefin baby!

2009-10-06 @ 15:47:59
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: mamm

Så fin Du är på bilderna!!! Vilken rolig dag Ni hade. Härligt. Men nu måste väl vardagen komma även till Oconto? kram mamma.

2009-10-06 @ 20:26:04
Postat av: alice

Gud va fina ni blev! Specielt naglarna. (A)

2009-10-06 @ 20:44:12
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: alice

Jag följer dig på Twitter! :D

Heter aliceviktoria, om du ville veta. :P

2009-10-06 @ 22:07:30
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: sara andersson

Så fina ni var :) och roligt värre verkar ni ha också! Sköj! :)

2009-10-07 @ 17:28:12
Postat av: Anna

Inte okej att säga så! Vill veta vad. Har redan en gissning men tänker inte gissa. :P

2009-10-09 @ 23:46:56
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0