Let it snow

Först tänkte jag ta itu med en grej jag har tänkt på. Amerikaner kan verkligen konsten att vara onyttiga utan att ens veta om det. Låt mig dra ett exempel, när det står sallad på matsedeln i skolan tänker vi ju "ja men det låter ju bra", eller hur? Men låt dig inte luras så lätt. De överöser nämligen salladen med ost. Japp, eller jag vet inte om det är en Wisconsin "the cheese state" grej eller inte. Men amerikanskt är det i alla fall.

I lördags varnade de för att det skulle bli väldigt kallt under natten till söndag, så vi fick snabbt skynda oss ut innan det blev mörkt och plocka in alla pumpor och squash och lägga dem i garaget. Och tro mig, det blev inte gjort på två minuter. Vi har en hel del pumpor också! Holy cow. Vi ska använda många av dem till halloween och skära ut ansikten och grejer. Det komemr bli awesome, för vi har två eller tre riktigt stora! Jag längtar riktigt till halloween, vi ska gå ut på trick or treat. Bara för att vi kan liksom. :P
I söndags så var det set up för Trail of Terror hela dagen. Det startar nästa helg så allt var ju tvinget att bli klart. Vi åkte dit vid 12 och stannade till någon gång efter 16. Jag kände inte att jag var till så himla stor hjälp måste jag säga, men lite fick vi gjort i alla fall. Men jag kommer inte kunna vara med näst helg då det startar för den helgen är jag i Chicago! Det kommer bli så himla kul och jag är so excited. Det är en resa för alla utbytesstudenter i vårat område, för de som har missat det. Och jag kommer missa ännu en dag med Trail of Terror. För den 30:e ska jag på konsert med Taking Back Sunday! Hur awesome är inte det!?! Jag är freakin excited säger jag bara, det kommer bli så himla kul!
Och ja, igår kväll när jag skulle ta in Stella (det är min tur att ta in henne till källaren där hon sover) så rymde hon! I was freaking out! Här kommer jag hit och det första jag gör är att tappa bort deras hund. Jo men tjena. Hon var hur snabbs som helst och jag hade aldrig haft en chans att komma ifatt henne. Jag försökte att locka henne men som att hon skulle lyssna. Nope. Jag blev en aning panikslagen när jag plötsligt inte såg eller hörde henne längre, så jag sprang in till Guinna och bad om hjälp. Hon var dock inte lika panikslagen utan hämtade en pipleksak som Stella älskar. Som tur var lyssnade hon och kom springande, men tydligen hade hon lika gärna kunnat strunta i det och springa efter bilar istället. Herregud, haha. Snacka om att få dåligt samvete där va. Men slutet gott, allting gott.

Idag mina vänner har det i stort sätt snöat hela dagen. Japp, ni läste rätt. I OKTOBER. Det är inte rättvist säger jag bara (höhö, säger jag som ska bo i Wisconsin i ett år). Nej men jag antar att jag bara inte är van, jag brukar inte få uppleva snö den 13 oktober. Men det var inte snö som lade sig, utan det smälte när det nådde marken. Trodde vi ja! När jag gick och hämtade Stella nu på kvällen så såg jag att en del av snön faktiskt låg kvar i gräset. He-he. Och jag har hört att vi kommer få den värsta vintern på flera år i år. Känn på den du. :P Anyway, jag var ju inte direkt beredd på all den snön vi fick idag så jag tog inte med några mjukisbyxor att springa i på träningen. Och jag trodde väl att om det regnade eller snöade så har vi inomhusträning. Men oh no. Vi skulle springa the golf course run på 2,5 miles i det där vädret. Men eftersom jag inte hade lämpliga kläder så var det inte så lägligt för mig att springa. Så istället så åkte jag hem med mom och sprang en liten runda här hemma istället. Imorgon blir det deffenetivt mjukis och sweatshirt. Men det snöar väl kanske inte imorgon också. Eller i och för sig så ska man väl aldrig säga aldrig. Det är ju Wisconsin vi talar om. Nu är det bara två veckor kvar med cross countryn. Sedan är det typ fyra månader med basket. Inte för att jag ska spela tror jag, det har väl aldrig riktigt varit min grej. Trots att Mr. Porath är på mig varje dag, njaaa. Men jag ser fram emot att basketsäsongen börjar, för det betyder att vi slipper stå ute och frysa och titta på football. He he.


Här ser ni hur volleybollaget står när nationalsången spelas.


Såhär strå resten av publiken och sjunger, alla vända mot flaggan.


Jag vet inte om ni ser snöflingorna, men de är där.


Let it snow, let it snow, let it snow.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker ändå det är lite ballt med snö!

2009-10-13 @ 07:22:55
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Mössa på Linnéa

2009-10-13 @ 12:45:53
Postat av: mamma

Nu blir den här mamma orolig att dotterna inte har på sig mössa o varma kläder!!! Det blir kanske lite skillnad mot vintern i Frillesås, Sverige?

Ha det så bra i Chicago gumman! Vi hörs!. kram mamma.

2009-10-13 @ 19:23:25
Postat av: Anonym

Hej!

Vem tänker du klä ut dig till på hallowen? Dax att sy kläder, eller? ;)

Ha det bra. kram Marianne

2009-10-13 @ 19:41:29
Postat av: alice

2009-10-13 @ 20:28:30
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: alice

Oj, råkade skicka en tom kammentar! :O



Gud va snabbt vädret ändras hos er! Haha, ena dagen är det skit varmt och andra snöar det? :D



Svar: Jo, VIktor N blåste också upp en lunga. Jag tänke också gå ut, men jag satt längst ner i klassrummet, höll för öronen och sjöng för mig själv. I huvudet då! Men ucsh vad äckligt det var! Och innnan hon berättade om att vi skulle disikera så gav hon hela klassen tuggumi så vi inte skulle spy! xD

2009-10-13 @ 20:32:34
URL: http://timetodance.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0