Uppdatering

Så i tisdags var det hobo day, man skulle alltså klä ut sig till typ uteliggare. Det gjorde inte jag, jag kunde ha gjort det, men nej. Haha, men det var kul att se alla andra. Vissa går verkligen in för det! På lunchen så utsågs hobo king nad queen, och haha, det blev Josh som blev king. Och han hade med sig en kundvagn med massa skräp i. Hur kul som helst när hans kompis körde in honom i den på morgonen och han låtsades sova i den. :P
1:a timmen så hade vi study hall istället för choir, så då gick Emily och jag till Mr. Warner och frågadeom vi fick jobba med det vi höll på med i cerimics. Det fick vi, om vi var tysta, för han hade en annan klass. Sedan när vi väl hade caramics 5:e timmen så jobbade jag på drejhjulet igen. Efter halva denna terminen så ska vi ha gjort två cylindrar, vilket är jättesvårt! Än så länge har bara en cylinder blivit godkänd och den gjorde Emily igår. Men jag ska prova igen imorgon och hoppas på det bästa. Han säger att jag är jättenära att klara det helt själv, så förhoppningsvis så släpper det snart. :)

Sedan i English så ligger jag på A, vilket jag är grymt nöjd med. Som jag kanske har nämnt så har vi valt en bok var som vi håller på att läsa, och som vi senare ska skriva en rapport om. Men i alla fall, under varje helg så ska vi skriva i våran journal. Vi ska t ett citat ut det vi har läst och sedan svara på tre punkter om det citatet. På varje journal vi har lämnat in så har jag fått 10 av 10. Och förra veckan så frågade hon om hon fick kopiera det jag hade skrivit och ge det till de andra som en mall, för tydligen så hade vissa lite svårt för det här. Hallå eller? ^^
Efter skolan så var det cross country meet här i Oconto, så jag vi bytte om och gick ut. KALLT! När blev det såhär kallt egentligen?! Åh herregud, jag kommer förfrysa i vinter. Vädret har gått från varmt och skönt till blåsigt och kallt på bara några dagar. Men i alla fall, vi gick banan och den var inte så svår och sedan började vi värma upp. Dagen innan så ringde jag till mina IEC Tom och Ann och talade in ett meddelande att det vore roligt om de kom, vilket de gjorde också. De sa att de hade ett schema hemma så de hade tänkt komma i vilket fall. :) Jag är väl inte helt nöjd med min insats på det här meetet. Det känns som att det bara går sämre sedan jag svimmade. Jättekonstigt. Men Koty och jag har kommit fram till att vi suger på cross country. Och ärligt, det vi är inte ensamma om att inte riktigt satsa på löpning. Vad kommer hända med mig när cross country-säsongen är över? Jag kommer tjocka till mig rejält. :P

När vi var klara så åkte jag med Katie och Desiree hem till Desiree och pluggade franska. Eller jättemycket plugg blev det väl kanske inte, vi gick igenom glosorna en gång. :P Men mig gjorde det inte så mycket, jag pluggade inte mer på dem senare heller. För jag hade haft nästan allihop innan, grymt skönt. :P Sedan snackade vi mest tills de skjutsade mig tillbaka till skolan där Selena hade spelat match. Mom var där också, och vi skulle bara vänta på att Guinna skulle komma hem från sin bortamatch och sedan skulle vi åka hem. Volleyboll varsity spelade, så det var kul att se dem den lilla stunden i alla fall. :) När Guinna ringde så åkte vi hem

Onsdagen rullade på som vanligt. Ceramics gick sämre förresten. Jag jobbade på hjulet och den gjorde inte alls som jag ville. Galet svårt. Men jag ska banne mig lära mig det där. :P I English så gjorde vi ett quiz, det var svårt så jag är inte säker på att mitt betyg är lika bra längre. Men det är bara att lämna in lite extra credit-uppgifter så är man ifatt snart. :P Nu för tiden så sitter vi i bilioteket varje study hall, man får välja om man vill sitta där eller i cafeterian. Vi är några som alltid sitter tillsammans, det är lite kul sådär. Och min värdmamma jobbar i biblioteket så det är lite kul. Ibland kommer hon och säger till att vi måste vara tystare. Hehe. Så igår så gick Marlene, Koty, Ben och jag in till Mr. Pearson och fick kakor. Det är så kul, för han har en skrivbordslåda full med godis och kakor. Så det är egentligen bara att gå in och fråga om man kan få något. Han är sjukt skön, och han har alltid så roliga historier att berätta. ^^

Träningen var jobbig, vi var tvugna att springa long pd's. It's killing you! Efteråt så fick jag vänta i skolan i 45 min på att Selenas träning skulle sluta så att mom skulle hämta oss. Alla håller på att dekorera sina korridorer , så jag fastnade där hos dem. Det var inte många som hjälpte till och dessutom så kom vi seniors igång väldigt sent. Så det blev kanske inte så mycket med det. :P Sophmores korridoren är jättefin verkligen! Vid 17 sp hämtade mom oss och så hämtade vi Guinna. Vi åkte hem, jag tig en dusch, åt och pluggade lite. Sedan var det bara att åka tillbaka till skolan igen till the bonfire. Det var riktigt kallt när vi kom dit, trots att jag hade vantar. Och TILL SLUT så tände de på den och då drog sig alla mot värmen. Jättehärligt och det blev genast varmt, men det var riktigt kul att träffa folk och snacka med alla och så. Utan för skolan liksom. :) Vi stannade där tills kl. 21 då alla seniors var bjudna till Ms. Nichols där hon skulle ha en egen liten bonfire, bara för oss seniors. Där grillade vi korv, marshmallows och jag åt min första s'more. För er som inte vet vad det är så är det grillad marshmallow och choklad mellan två kex. Det var jättegott, men väldigt sött och det blev genast för mycket liksom. Men vad gör man inte för att få uppleva en ny kultur. ;) Kom hem vid 22.30 och jag ville bara göra en extra credit för English innan jag gick och lade mig, så jag smög ner i källaren där vi har datorerna och där även Stella, våran hund, sover på natten. Och eftersom jag vet vad Stella är fär hund så visste jag någonstans att hon inte skulle låta mig sitta här och jobba i lugn och ro. Mycket riktigt, hon börjar gnälla nästan med en gång. Suck. Om jag sitter kvar så kommer hon örja skälla och väcka alla, hon stör sig nämligen på ljus när hon ska sova. Hon vill att det ska vara helt mörkt. Så nehe, det var bara till att stänga av och sätta klockan tidigare på morgonen. Kul kul.

Idag var det prom gone wrong som tema i skolan. Det var ju ett ganska svårt tema så det var itne lika många som klädde ut sig, men de som gjorde det var riktigt roliga. Hahaha ni fattar inte hur många killar det var som hade klänning och peruk! Hur kul som helst ju, och dessutom så gick juitne klänningarna att stänga hela vägen på ryggen så det såg ju ännu roligare ut. Och det var ju inga mesiga klänningar heller, utan balklänningar modell äldre. :P Jag köpte en sweatshirt idag också, eftersom det är homecomingvecka så säljer de massa Oconto-prylar idag och imorgon uner lunchrasten. Så jag kände att jag böhövde något att ha på mig imorgon när temat är blue and gold, våra skolfärger. Köpte min biljett till dansen också, hade ju varit lite kul om om glömde köpa den va? Lyckat. Men nu var det ju inte så. ^^ Ingen träning idag, så det var ju skönt att komma hem lite tidigare. Vissa var ju så satsiga så att de sprang på egen hand. Pfft. Själv har man precis ätit glass, kändes mer som en aktivitet i min smak. ;) Hm, jag blev himla törstig av det där. Bäst att hämta lite vatten innan jag svimmar av uttorking.


Ceramics.


Vi får se vad det blir av det här.


Här inne har jag franska. Vi ser läraren och klasserna på tv-skärmarna.


Bonfire.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag vill ha en signerad drejkruka av dig. Kan du ordna det?

Tycker du är riktigt duktig som hänger i med löpningen. Du kommer säkert att hitta någon form av aktivitet efter löpningen.

Må väl

2009-10-02 @ 09:28:07
Postat av: mamma

Vilken aktivitet under veckan. Det är nästan svårt att hänga med!! Det låter roligt allt vad Du gör.

Kramar mamma.

2009-10-03 @ 19:53:17
Postat av: alice

HAr du inga kort som du kan vis oss? :D Vill så gärna se när alla klädde ut sig. ;)

2009-10-04 @ 14:57:31
URL: http://timetodance.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0