Shopping

FYI så är jag förkyld på riktigt. Det suger lite smått måste jag säga. Jag blev sämre trots allt. Kanske har jag svininfluensan? Det var ett himla tjat om det, i alla fall här.

Igår så gick vi alla upp ganska tidigt vör vi hade planerat att åka in till Green Bay vid 9 och köpa klänningar till homecoming. Så jag tog mig en bagel till frukost och så drog vi iväg. Först så skjutsade mom Selena och mig till Selenas kompis Kelley. Där mötte vi upp tre till av hennes kompisar och så skjutsade Kellys mamma oss in till Green Bay. Mom och Guinna skulle komma in lite senare. Vi åkte till ett köpcentrum (eller the mall som vi amerikaner säger) och gick till en affär som heter Deb. Där har de många klänningar till bra priser. Så sånt gillar vi!Det var jättekul och vi provade alla massor av klänningar. Jag fastnade för en svart och en röd, men efter att ha frågat efter de andras åsikter så bestämde jag mig för den röda, för alla sa att jag passade så bra i rött. Man får väl inte annat än att lita på dem då. ^^ Guinna och mom mötte oss inne på Deb också. Vi behöver alla smakråd vi kan få! Vi hängde undan de klänningar som vi bestämt oss för och så gick vi vidare. Sedan gick vi runt i lite olika affärer och kollade på kläder och annat. Men jag hade bestämt mig för att inte köpa något annat än homecoming klänning. Man vill ju inte ruinera sig såhär i början av året. Alla köpte något på Aéropostale (vilket är världens all-american affär. ALLA äger något plagg därifrån, no joke), men jag är stolt över mig själv att jag stod emot. Men det var inte lätt ska ni veta. Jag vill ha mer kläder!!! Oh my.

Sedan gick vi och åt lunch i the mall. Det blev pizza och tomat- och gurksallad för mig. Är man amerikan så är man. Höhö. Vi gick till en annan affär för att leta homecoming klänningar, och jag hittade en jättesöt svart klänning med ett rosa sidenband. Hur fin som helskt verkligen. Jag fick blandade åsikter om jag skulle ta den röda eller den svarta, så det hjälpte mig ju inte så mycket, haha. Men eftersom jag tyckte om dem båda så fick priserna avögra. Och eftersom den svarta var 15 dollar dyrare så blev det den röda. Den är jättefin, gillar den mycket! :D Vi gick runt och kollade lite mer innan vi skildes åt från Selenas kompisar som åkte hem med Kelleys mamma. Då gick mom, Selena, Guinna och jag till en chokladbutik. Oh my, så fort vi gick in där så kände jag doften av kaffe! Mmm jag har inte druckit kaffe på evigheter...Där fanns massa att provsmaka (delvis därför vi gick dit), både kaffe och choklad. Måste köpa lite kaffe snart. Ingen här i huset dricker kaffe, så det har liksom inte blivit av. Men åh vad jag saknar det. Sedan åkte vi hem, är man trött i fötterna efter en dag i stan eller? På kvällen så pratade jag med Sofia också! Jättekul att det ÄNTLIGEN blev av, haha. Vi åkte till camp tillsammas ändå från Landvetter, så det var lite konstigt att inte inte ha henne around efter två veckor där vi umgicks nästan konstant. ;) Hon verkar också ha det bra där i Michigan, så det är kul. :)






Kaffe!

Kommentarer
Postat av: Eva Öberg

Hej Linnea! Nu har jag blivit beroende av dina dagboksanteckningar. Grattis till löpningsresultat, ville gärna börje själv! kramen eva

2009-09-15 @ 12:56:28
Postat av: Pappa

Allt klär en skönhet.

P&K Pappa

2009-09-15 @ 18:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0