Happy Birthday To Me

Då är man 17 då. Inte jättestor skillnad måste jag erkänna, till en viss besvikelse ändå. Men 17 är en sån där mellanålder, det händer egentligen inte så mycket. Nej men nu ska vi inte vara sådana, det känns gött att äntligen ha fyllt. Att äntligen kunna säga att jag är 17 och inte att jag fyller 17 om ett litet tag.
Födelsedagen började med en födelsedagsfrukost med systrarna, vilket var bagels och varm choklad. Inte fel det inte. Bussen till skolan som vanligt, och SERIÖST HÄR, näst intill varje dag så spelar de It's a party in the USA på radion. Nu för tiden så är det min och Guinnas nya favoritlåt (den och Lady Gaga's Paparazzi, men anyway) så varje gång vi hör den så måste vi dansa och sjunga med, vilket kan bli lite pinsamt på bussen när vi mimar och håller på. Selena har till och med slutat att göra läxorna med oss i köket bara för att vi sjunger så mycket. Hon bara himlar med ögonen och skrattar när de spelar den låten och Guinna och jag börjar dansa och sjunga. Men kul har vi i alla fall. :) Lektionerna flöt på, andra lektionen är US History och där ser vi på några otroligt töntiga video quiz varje dag, läraren säger att "jag visste inte att de skulle vara så töntiga när jag beställde dem, men informationen är bra så ni får bara stå ut. Haha, han är verkligen a funny guy som man säger så. Han spelar alltid musik för oss, härmom dagen spelade han till exempel The Sounds. Blir man stolt då elleeeeer?

Jag måste säga att den amerikanska skollunchen inte är den bästa. Jag tror ändå att våran skola har bättre mat än vissa andra, men om jag säger såhär, ibland är den väldigt AMERIKANSK. Och då förstår alla vad jag menar. Men det som är bra är att måndag, onsdag och fredag så kan man välja att göra min egen sub, alltså en macka, med ost, skinka, sallad, tomat och så. Och tisdag och torsdag så kan man välja att göra sin egen sallad. Så det tycker jag är riktigt bra, jag tror jag kommer köra på det när jag inte tycker att maten lockar.

Flera gånger varje dag så ger the office oss meddelanden genom högtalarna i skolan. Och ett av dagens var att cross country-laget inte hade någon träning idag. Aha, så då kommer man hem tidigt då. Det är ju aldrig fel, även fast jag såg fram emot dagens träning. Vi skulle springa 200s på gräs. Det är inte så krävande, men jag kände liksom för att göra det nu när jag har varit borta ett tag. Plus att vi har ett meet imorgon, så det hade varit skönt att få lite sista-minuten-träning. Men så tänkte jag att jag kunde springa när jag kom hem istället. Det var en bra idé ända tills jag kom hem. Det är mycket lättare att springa när man faktiskt måste. Så nej, jag fick inte sprungit något idag. Men vi får hoppas att det går bra ändå imorgon.
Jag fick paket från familjen hemma i Sverige idag också. Och ett födelsedagskort från Nea, sånt gör mig så glad liksom. :) I paketet fanns det lite smått och gott, jättekul! Tack! :D Tydligen så ska det komma ett paket till lite senare, spännande. Hehe. :P

Jo, just det. Vi fick tillbaka våra skolkort idag. Det var minsann annat än i Sverige när man får vänta i flera månader. Här tar det ju en vecka typ. Jag är nöjd med min bild, men man ser väl lite småfinnig ut plus att man ser blixten en aning i min panna. Men hallå, jag är inte mer än mänsklig. Marlene hade val till retuschera sin bild, för det fanns massa sådant som man kunde välja till, och jag ångrar att jag inte gjorde det. Lite slätare hy hade ju inte skadat liksom. Men men, nu är det som det är och min ild sitter redan på kylskåpet.

har jag berättat det, att vi antagligen ska få en till utbytesstudent till familjen? Det blir nog från Australien eller Nya Zeeland. Hur coolt är inte det då? Deras skolår börjar i januari, så om vi hittar någon som passar familjen så kommer den då. Jag hade inte velat hoppa in mitt i skolåret, men jag tycker att det ska bli kul. Ann ska nog komma förbi inom de närmsta dagarna och lämna lite papper, så ska vi kolla och se om någon passar oss. Spännande tycker jag, det kommer verkligen bli annorlunda, men kul liksom.

Och tack för att alla är så himla bra på att kommentera. Nej men seriöst hörni, jag frågade vad ni ville läsa mer om och det var tre som svarade. Hmmm..... :P

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej ska ni?! Gud vad kul. Tänk om du får en jättesnygg australiensk surfkille eller nåt sånt. Aah. hahaha. :D

2009-09-24 @ 10:13:33
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: mamma

Jag igen! Vilken familj Du har!! Susan vekar ju har ork till hur mycket som helst. ha det bra gummarn.

mamma i sverige.

2009-09-24 @ 11:00:10
Postat av: Josefin

Gillar första inlägget om den snygga surfkillen, det hoppas jag också på :D :D :D Jag var ju självklart en av de som svarade på vad vi vill läsa om i din blogg, för ajg är ju typ ditt trognaste fan :D Saknar dig massor, massor, massor gumman min!! Puss på dig <3<3<3

2009-09-24 @ 18:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0