Heat Stroke

I have some news for you. Oh my gosh, vilken dag det var igår då. Efter skolan så åkte vi iväg på cross country meet i Bonduel. När vi kom dit så gick vi rundan som vanligt och allt var frid och fröjd, för det fanns inga backar så långt ögat nådde. Anyway, dagens stora händelse blev den att någonstans i racet så svimmade jag, och helt ärligt så minns jag inte var det var eller hur mycket jag hade kvar. Men jag har tänkt en del på det och jag tror att jag nästan var klar. Men i alla fall, jag vaknade upp och låg på marken, jag har ingen aning om de har flyttat mig eller inte men det står i alla fall massa människor lutandes över mig och frågar mig frågor och jag försöker svara så gott det går, hehe. Kände mig alldeles yr. Jag tror jag hörde Ms. Selewski's (min tränare) röst också, men är inte helt hundra. :P Sedan måste jag ha svimmat igen, för nästa gång jag vaknade så var jag i ambulansen och där får jag ännu fler frågor! Hallå, jag vaknade precis och har inte riktigt hunnit samla tankarna, haha. Tydligen svimmade jag för att jag var dehydrated, och jag kan väl förstå det, jag har inte druckit så mycket de senaste dagarna. Plus att jag fortfarande är förkyld och den otroliga värmen som var igår gjorde väl att min kropp helt enkelt inte klarade det. Så när jag kom till sjukhuset så var jag fortfarande helt groggy och allt var hur konstigt som helst. Haha, jag minns några av mina tankar och haha, de var verkligen udda.
Mom åkte i alla fall till sjukhuset så fort hon kunde och jag måste säga att det var lite pinsamt hela grejen. :P Men men, nu har ju i alla fall alla i skolan något att prata om. ;) Jag fick ligga på sjukhuset i några timmar innan jag äntligen fick åka hem.

Idag är jag hemma och tar det lugnt, mom förbjöd mig att gå till skolan. Hon var till och med orolig när jag sa att jag skulle ta ut Stella i morse. :P Jag känner mig fortfarande lite kontig ibland, men jag mår bra ändå. Så de närmsta dagarna måste jag bara se till att drick amycket. Gärna sportdrycker och juice och liknande. Så en röd sportdryck har jag redan hällt i mig idag, bara en läskig blå kvar. Jag får inte heller träna på tre dagar, så det är ju veckan ut. Jag får se var mom säger om att gå till skolan imorgon, vi får se. Så, nu vet ni alla om min traumatiska upplevlelse in the U.S. ;)



Kommentarer
Postat av: mamma

Det är skönt att Du blev omhändertagen! Sköt nu om Dig och drick ordentligt. Lita på Din intuition och känn efter vad som känns rätt. Lita på det!!

Kramar i massor från mamma Lou-Lou.

2009-09-17 @ 10:10:57
Postat av: mamma

Mamma igen. Nu är det 2 mån sedan vi körde Dig till Landetter! Det har gått fort, fast vi saknar Dig! 8 mån kvar!! puss igen.

2009-09-17 @ 11:02:41
Postat av: Pappa

Tack för ditt mejl. Först stor oro sedan några timmar lite lugnare.

Ring det skulle nog pigga upp en gammal farsa



P&K Pappa

2009-09-17 @ 14:44:18
Postat av: Anna

Tusen krya på dig-pussar till en bff på fel sida atlanten!

2009-09-17 @ 19:08:25
URL: http://annigt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0