Labour Day

Idag är det Labour Day här i Staterna, vilket betyder att alla är lediga från skolan. Jag vet inte om jag kan säga att det var behövligt såhär efter fyra dagar i skolan. Men det är ju inte så att jag klagar eller nåt. Vi har mest tagit det lugnt och gjort apple sauce (som jag hela tiden vill översätta till äpplesås, även fast jag vet bättre).

Men jag tänkte berätta lite om gårdagen. Tom och Ann (mina IEC) hämtade upp mig och norska Marlene vid 1 ungefär, för de var bjudna till en familj som har en italiensk utbytesstudent i år och de hade frågat om vi ville följa med. Och självklart gör man det. Bilresan dit tog cirkus en timme, och helt plötsligt så var vi inne i Michigan. Jag bor nära gränsen, så det är inte långt alls.
Det var en picnic som vi var bjudna till. Men jag skulle mer kalla det för ett knytkalas med en härlig blandning av människor. När vi kom dit så träffade vi Eleonora, den italienska utbytesstudenten. Hon var jättesnäll, kul att vi kommer träffas fler gånger för hon har också Tom och Ann som IEC. Sedan gick jag fram och hälsade på hennes värdbröder vid deras studsmatta och så chillade vi där ett tag. Leo och hans värdfamilj var också bjudna så de kom dit, de hade varit uppe i Michigan och hälsat på släk så de kom dit innan de fortsatte hem. Det bjöds på liknande mat som har funnits på de graduation parties som jag har varit på. Alla tog med sig något, vilket resulterade i en hel del amazing efterrätter. Oh well. Och jag åt hamburgare gjord på björnkött för första gången. Jag var lite skeptisk först, men när jag väl smakade så var det ingen större skillnad från en vanlig.

Hoho, sedan frågade Ellie om vi ville åka med på fyrhjulingen. Hell yes! Jag var snabb och sa ja när Ben, Ellies värdbror, frågade vem som ville vara först. Först så körde han ut på en raksträcka och drog på jäkligt fort. Det var grymt härligt och jag trodde att det var allt, att vi skulle vända och köra tillbaka. Men oh no. Då svänger han in i ett inhängnat område som de tydligen bara använder för att köra med fyrhjulingen i. Oh. My. God. Att jag inte trodde att jag skulle ramla av några gånger, haha. Det var hur kul som helst, helt awesome. Han körde helt galet upp och ner och mellan träd och grejer. Haha, helt galet. När vi km tillbaka så var det Leos tur, och sedan Marlene.

Sedan gick vi och kollade runt lite på deras tomt och de visade på ställena där de sitter och skjuter rådjur (visst låter det brutalt?!), ni vet sådana där små stugor som är gämda i skogen. När vi varit borta ett tag så ville Ellie ut och köra med fyrhjulingen igen, hon ville visa att hon hade lärt sig att köra, haha. Så då ar det av igen, denna gången körde hon bara på vägar, men det är verkligen jättekul! När vi kom tillbaka så gick vi ner i deras källare allihopa för Ben hade lovat att spela gitarr för oss, och jag skojar inte när jag säger att han var en av de bästa jag har sett. HELT GALET. Han spelade bakom ryggen och MED TUNGAN och grejer. Och det lät bra! Det lär grymt bra faktiskt. Han spelar i ett band, och Ellie visade oss några låtar och det var helt i lin smak. Hoppas de får ett skivkontrakt, hade varit grymt. :) Deras källare var grym i alla fall, de hade värsta apple datorn, trummor, gitarrer, piano och allt sådant där.

När jag kom hem igen vid 9 så satt Selena och Guinna och skar äpplen till all äpple mos (ni förstår inte hur mycket äpplen vi harm haha.) så jag hjälpte dem. Ellies värdmamma tyckte att vi skulle ta med oss lite kakor och sånt hem efter picnicen, så det gjorde vi ju klart. Så jag, Selena och Guinna satte oss och åt upp dem. Det var inte så mycket, men ändå. :) Sedan så satt vi bara och snackade och så kom vi in på svenska traditioner, och jag berättade för dem om midsommar bland annat. Och medans jag berättar om sill, snaps, midsommarstång och små grodorna så inser jag hur fruktanskvärt löjligt det där med små gordorna måste låta. Så vi alla tre brister ut i skratt åt bara tanken. Så vi var bara tvungna att gå in på youtube och kolla när folk dansade runt midsommarstången. Hehe, det var ju lite kul. De hade heller aldrig ett lucia, så det visade jag dem. Och aldrig förrut har jag frågat mig själv varför stjärngossar har en stor pappstrut på huvudet. Vi satt uppe länge, och efter att Selena gick och la sig så tog jag Guinna och jag var sin blueberry pancake som var över från frukosten. Mys! :)


Eleonora, Marlene och jag.




I'm a rockstar.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej å hå.

Först en cab nu en 4hjuling.

Å vad roligt Linnéa. Jag får väll bygga större garage.



Ha det så gott och fortsätt ha kul

Pappa

2009-09-08 @ 11:02:27
Postat av: Anna

Åh vad roligt det ser ut. :D

2009-09-08 @ 14:10:01
URL: http://annigt.devote.se
Postat av: Josefin

Äntligen lite bröder med i historien!! Har ju väntat hela tiden på att de ska dyka upp och där kom de :D :D haha <3<3

2009-09-08 @ 18:35:18
Postat av: mamma

Hjälp igen!! Det är tur att jag inte vet vad Du skall ut på!!! Det låter verkligen roligt allt Du får vara med om. jag blir lite avundsjuk faktiskt!.

kramar igen mamma.

2009-09-09 @ 18:18:08
URL: http://aliccce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0